Európske automobilky nechcú konkurenciu z Južnej Kórey

Veľké európske automobilky protestujú proti plánovanej dohode o voľnom obchode medzi Európskou úniou (EÚ) a Južnou Kóreou.

BRUSEL. Dohoda by totiž juhokórejským konkurentom zaručila voľný prístup na európsky trh. Naopak, podmienky pre export európskych výrobcov do Južnej Kórey by sa nijako výrazne nezlepšili. Dnes o tom v Bruseli informovala Asociácia európskych výrobcov automobilov (ACEA).

"EÚ nesmie uzatvoriť takú nevyváženú zmluvu," povedal generálny tajomník ACEA Ivan Hodač. Podľa asociácie chce Európska komisia (EK) dohodu podpísať už v marci.

EK navrhuje znížiť dovozné clo pre juhokórejské osobné autá v najbližších troch až piatich rokoch z terajších 10 % na nulu. To by znamenalo, že juhokórejské autá budú o desatinu lacnejšie. Ročne sa do EÚ dostane z tejto ázijskej krajiny asi 600.000 automobilov. Naopak, vývoz európskych áut do Kórey predstavuje iba 22.000 kusov ročne.

Informovala o tom agentúra DPA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 621
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 076
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 342
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 420
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 381
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 890
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 603
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 475
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 449
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 860

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop