Dopravoprojekt pripravil 80 % úsekov diaľnic pre PPP

Konzultačno-projektová spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava sa podieľala na projektovej príprave okolo 80 % vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1, ktoré ...

BRATISLAVA. Konzultačno-projektová spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. Bratislava sa podieľala na projektovej príprave okolo 80 % vybraných úsekov diaľnice D1 a rýchlostnej cesty R1, ktoré majú byť postavené a sprevádzkované v rámci troch balíkov projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). Informoval o tom generálny riaditeľ a predseda predstavenstva Dopravoprojektu Gabriel Koczkáš. Projektová príprava výstavby diaľnic a rýchlostných ciest podľa neho vlani predstavovala okolo 70 % výkonov Dopravoprojektu.

"Tieto projekty sú pripravené ako podklad pre vytendrovanie koncesionárov, to znamená, sú k dispozícii projekty pre stavebné povolenie, vrátane stavebných povolení. V týchto dňoch nadobúdajú niektoré úseky právoplatnosť," povedal ďalej Koczkáš pre agentúru SITA. Úplne je podľa neho ukončená príprava pre výstavbu úsekov rýchlostnej cesty R1 Nitra západ - Selenec - Beladice - Tekovské Nemce a severný obchvat Banskej Bystrice. Ide o druhý diaľničný balík PPP projektov. S ukončením projektovej prípravy úsekov na diaľnici D1 medzi Martinom a Prešovom v prvom balíku PPP sa počíta po nadobudnutí účinnosti právoplatného stavebného povolenia. Dopravoprojekt pripravoval v prvom balíku PPP projekty pre štyri z piatich plánovaných úsekov, v druhom balíku všetky štyri úseky a v treťom balíku v okolí Žiliny mal len okrajovú účasť ako poddodávateľ.

Dopravoprojekt dosiahol v roku 2008 podľa predbežných údajov tržby za vyše 600 mil. Sk (19,92 mil. €) z projektových prác, inžinierskej a konzultačnej činnosti. "Je to o niečo viac ako v roku 2007. Posledné tri roky sú výsledky stabilizované a informácie veľmi podobné," dodal Koczkáš. Očakávaný zisk pred zdanením za minulý rok by mal byť na úrovni roku 2007, približne 120 mil. Sk (3,98 mil. €) až 130 mil. Sk (4,31 mil. €). "Predpokladám, že tieto výkony aj tento rok potvrdíme. Ťažko jednoznačne vo februári prognózovať konkrétne čísla. Rokovania s objednávateľmi o činnostiach, ktoré Dopravoprojekt vie robiť, smerujú k tomu, že by sme mali naplniť tie isté čísla ako vlani," povedal riaditeľ Dopravoprojektu o tohtoročných vyhliadkach.

Dopravoprojekt podľa Koczkáša vo svojej činnosti zatiaľ nepociťuje následky globálnej hospodárskej krízy. "Podrobne sledujeme situáciu a analyzujeme niektoré veci, ktoré by mohli ohroziť projektový proces líniových stavieb. Zatiaľ sa venujeme stavbám diaľničného a železničného charakteru, ktoré i v čase krízy musia mať zelenú," uviedol Koczkáš.

Spoločnosť Dopravoprojekt, a.s. je zapísaná v Obchodnom registri SR od mája 1992, disponuje základným imaním 1,91 mil. €. Majoritným vlastníkom Dopravoprojektu je holandská spoločnosť Sudop International B.V. s podielom na základnom imaní 98,90 %. Spoločnosť okrem tzv. veľkých projektov dopravnej infraštruktúry poskytuje svoje služby na širšej báze aj v oblasti pozemného staviteľstva, technologických stavieb, environmentálnych a vodohospodárskych projektov, kompletného inžinieringu, poradenstva pri príprave projektov v rámci podporných fondov Európskej únie.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 240
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 931
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 655
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 755
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 348
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 319
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 5 264
  8. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 872
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 442
  10. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 415

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Brusel vyšetruje dotácie pre Jaguar v Nitre. Môžu Briti odísť?

Európskej komisii sa nepozdávajú 130-miliónové dotácie ani súvisiace investície za pol miliardy eur.

EKONOMIKA

Slovensko.sk bude vyzerať ako gmail. Toto sú nové e-schránky

Eseročky budú mať povinne aktivované schránky od júla.

KOMENTÁRE

Vydrží to ešte Most alebo padne?

Trpezlivosť voličov nemožno skúšať donekonečna.

Neprehliadnite tiež

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.

Vo finančnej gramotnosti sú slovenskí žiaci pod priemerom krajín OECD

V porovnaní s testovaním z roku 2012 slovenskí žiaci zaznamenali významný pokles výkonu.