TOKIO. Najväčší svetový výrobca plazmových televízorov, japonská firma Panasonic Corp, pravdepodobne zaznamená čistú ročnú stratu v objeme 3,9 mld. USD vzhľadom na reštrukturalizačné náklady. V pondelok to povedal zdroj oboznámený s problematikou. Zdroj, ktorý hovoril pod podmienkou zachovania anonymity, pretože informáciu ešte oficiálne nezverejnili, potvrdil správu denníka Jomiuri, podľa ktorého Panasonic počas účtovného roka, ktorý sa končí v marci, čelí strate v objeme 350 mld. japonských jenov (JPY).
Nobuo Kurahaši, analytik Mizuho Investors Securities, však uviedol, že Panasonic má "mimoriadne schopnosti znižovať náklady." Dodal, že náklady na reštrukturalizáciu nemusia nevyhnutne byť zlé. "Ak vidíme, že spoločnosť koná rýchlo, keď iní upadajú do veľkých strát, nie je to zlá správa." Firma v novembri odhadovala, že dosiahne čistý zisk na úrovni 30 mld. JPY, ale išlo o revíziu predchádzajúcej prognózy, podľa ktorej firma očakávala zisk 310 mld. JPY. V účtovnom roku, ktorý sa končil v marci 2008, firma dosiahla čistý zisk v objeme 282 mld. jenov.
Na Slovensku pôsobí spoločnosť prostredníctvom firmy Panasonic AVC Networks Slovakia, ktorá vyrába videorekordéry, kombinované zariadenia video a DVD a DVD rekordéry a prehrávače. Firma Panasonic AVC Networks prišla na Slovensko v roku 2000, pôvodne pod názvom Matsushita.