Košické letisko vybavilo o tretinu viac cestujúcich

Košické letisko vybavilo v minulom roku spolu 590,9 tis. cestujúcich a ich počet medziročne vzrástol o 33 %.

BRATISLAVA. Ako agentúru SITA v piatok informoval výkonný riaditeľ spoločnosti Letisko Košice - Airport Košice, a.s. Michael Höferer, svedčí to o prekonaní priemerných výkonov porovnávajúc sa s ostatnými regionálnymi letiskami v strednej Európe. Na pravidelných linkách využilo vlani služby košického letiska 483,7 tis. pasažierov, na medzinárodných linkách 395,6 tis. a vo vnútroštátnom spojení 195,3 tis. cestujúcich. Počet pohybov lietadle na prílete a odlete vzrástol o 19 % na 12,9 tisíc. Objem prepraveného nákladu dosiahol vyše 457 ton, čo bolo medziročne viac o 73 %.

"Hnacím motorom nárastu objemu cestujúcich bol nárast medzinárodnej dopravy do a z Prahy, Dublinu, Londýna a Manchestra. Najviac cestujúcich evidujeme na pražských linkách s vyše 168 tis. cestujúcimi pri náraste o 36 %," informovalo ďalej košické letisko. Lety do a z Veľkej Británie v roku 2008 využilo vyše 86 tis. cestujúcich. Letecká doprava medzi Košicami a Bratislavou pokračuje podľa košického letiska uspokojivo. V uplynulom roku bolo na nej prepravených vyše 192 tis. cestujúcich pri náraste o 9 %.

V decembri minulého roka košické letisko vybavilo 29,5 tis. cestujúcich, čo znamenalo medziročne pokles o 19 %. Oproti počtu vybavených cestujúcich v decembri 2006 to stále predstavuje 34-percentný nárast. Počet letov v poslednom mesiaci vlaňajška klesol o 11 % na 748. "Pokles leteckej dopravy počas posledného mesiaca roku 2008 je priamo spätý so zrušením liniek do a z Dublinu a Prahy leteckou spoločnosťou SkyEurope Airlines a taktiež so zvýšeným počtom zrušených letov počas Vianoc," zdôvodnilo košické letisko decembrový pokles prepravy cestujúcich. Na medzinárodných letoch bolo na košickom letisku v decembri vybavených 15,8 tis. cestujúcich pri poklese o 24 %, vnútroštátnu dopravu využilo v decembri 13,1 tis. cestujúcich, čo bolo medziročne menej o 12 %. V poslednom mesiaci uplynulého roka bolo vybavených 10,8 ton nákladu.

Vedúcou leteckou spoločnosťou spomedzi dopravcov zabezpečujúcich pravidelné spojenia z a do Košíc bol vlani nízkonákladový dopravca SkyEurope Airlines, nasledujú České aerolinie a Austrian Airlines. Z košického letiska bolo vlani podľa plánu letných dovolenkových charterov vypravených 408 odletov do 18 destinácií. Celkový počet vybavených cestujúcich obomi smermi bol takmer 98,5 tisíc. Najväčší podiel cestujúcich bol na letoch do Hurgady, nasleduje Burgas a Monastir.

Košické letisko v súlade s investičným plánom od novembra 2007 do októbra 2008 preinvestovalo 2,49 mil. €, a to predovšetkým na obnovu a modernizáciu oboch terminálov, vrátane otvorenia nového business salónika pre obchodných cestujúcich. Aj tieto investície umožnili letisku Košice stať sa oficiálnym schengenským letiskom od začiatku platnosti letného letového poriadku 2008. Ďalšie investície boli zamerané na zvýšenie úrovne služieb v prevádzke a naplnenie medzinárodných štandardov platných vo vybavovacom procese cestujúcich a ich bezpečnosti. Ani letecká doprava nezostala ušetrená pred dopadmi súčasnej ekonomickej situácie. SkyEurope Airlines ukončili svoje letecké spojenia do Dublinu a Prahy v októbri 2008 a ku koncu minulého roka zredukovali plán letov do a z Bratislavy.

Väčšinovým, 66-percentným vlastníkom košického letiska, sa v októbri 2006 oficiálne stalo konzorcium TwoOne spájajúce letisko Flughafen Wien, rakúsku Raiffeisen Zentralbank a private equity skupinu Penta. Spoločnosť Flughafen Wien zvýšila v júni 2008 svoj podiel v spoločnosti KSC Holding, a.s., ktorá kontroluje 66 % akcií spoločnosti Letisko Košice - Airport Košice, a.s. zo 47,71 % na 80,95 %. Slovenská investičná skupina Penta Investments predala viedenskému letisku svoj 33,24-percentný podiel v majoritnom vlastníkovi košického letiska. Zvyšných 19,05 % v KSC Holding patrí naďalej Raiffeisen ZentralBank Gruppe. Štát vlastní v košickom letisku 34 % akcií. Spoločnosť Letisko Košice - Airport Košice, a.s. vznikla v máji 2004, eviduje základné imanie takmer 57,5 mil. €.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 470
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 762
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 074
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 061
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 170
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 645
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 632
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 432
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 428
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 053

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.