Hľadať nových ľudí môže byť zábavné. Pozrite si ukážky

Michal Pastier z agentúry Istropolitana D'Arcy a autor blogu o reklame hovorí, že väčšinou na náborovú kampaň stačí pozitívna charakteristika firmy. Niektoré oslovia nielen tých, čo hľadajú prácu, ale zároveň slúžia ako imidžová reklama firmy.

Michal Pastier z agentúry Istropolitana D'Arcy a autor blogu o reklame hovorí, že väčšinou na náborovú kampaň stačí pozitívna charakteristika firmy. Niektoré oslovia nielen tých, čo hľadajú prácu, ale zároveň slúžia ako imidžová reklama firmy.

Ak ste pred pár rokmi išli na koncert, alebo futbalový zápas v Nemecku, mohli ste prechádzať cez takúto originálnu plachtu. Vítal vás text: „Sú aj lepšie spôsoby, ako robiť kariéru." Navrhla ju agentúra Scholz & Friends Hamburg pre klienta jobsintown.de.


Unikátnym a zaujímavým spoločnostiam sa hľadajú zamestnanci ľahšie. Vo firme Coebergh Red Fruit Farm, ktorá vyrába alkoholický nápoj Coeberg, pracujú na vyšších pozíciách len ženy. Keď hľadali svoju novú riaditeľku, vyslali do mesta neprehliadnuteľný koč. Ten ťahali sporo odetí zamestnanci firmy - muži.


Na prvý pohľad bankovka, po zodvihnutí a otočení reklama. Nálezcov na prácu vo firme Sait prehováral text: Očividne si zručný v získavaní peňazí. Čo tak rozšíriť svoju kariéru o fundraising?


Pri náborovej kampani pre americkú armádu potrebovala agentúra Leo Burnett osloviť najmä tých, ktorí majú potenciál vstúpiť do špeciálnych jednotiek. Reklama ich vyzývala, aby si jednoducho zobrali náborový leták. Ten bol ale zavesený na tých najabsurdnejších miestach. Z vonkajšej strany lanovky, na stene vysokej budovy, alebo ho ťahalo lietadlo.


Konzultantská spoločnosť McKinsey & Company chcela osloviť len ambicióznych a kvalifikovanejších mladých počítačových inžinierov. Preto agentúra Ruf Lanz Werbeagentur rozvešala na vysokých školách jednoduché plagáty, ktoré mali kontakt na firmu zašifrovaný do matematickej úlohy.

Pri hľadaní zamestnancov by mali firmy zasiahnuť presne na mieste, kde sa nachádza ich cieľová skupina. Agentúra Saatchi & Saatchi zo Singapúru tak pri náborovej kampani na potápačov umiestnila plagáty na dno bazénov. Nie hocijaké, ale plné textu. Kto si ho chcel prečítať, musel ostať pod hladinou dlhšie.


Na nespokojných zamestnancov z „vyšších poschodí" sa zamerala komunikácia služby careerbuilder.com. Ak sa pozreli spoza okna svojej kancelárie dole na ulicu, na autobusoch uvideli veľký odkaz: „ Neskáčte".


Prečo ľudia väčšinou zmenia prácu? Pretože sú nespokojní, práca ich ubíja, alebo sa cítia podhodnotení. Agentúra Scholz & Friends Berlin vo svojej kampani na pracovný portál Jobsintown.de oslovovala práve týchto ľudí. Na rôzne automaty a bankomaty umiestnili nálepky, ktoré akoby odhaľovali ich vnútro. Sériu tvorili rôzne absurdné povolania v tých najstiesnenejších priestoroch. Podávač mincí v bankomate, živý hudobník v jukeboxe atď. Prekvapených a pobavených okoloidúcich oslovoval text: „ Život je príliš krátky na to, aby ste ho prežili v nesprávnej práci."

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 940
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 077
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 861
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 485
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 398
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 173
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 546
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 414
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 369
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 110

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

DOMOV

Najhoršiu zmrzlinu toto leto našli v Ružomberku

Takmer v tretine zistili hygienici nedostatky.

PLUS

Angela Merkelová: Krízová manažérka, ktorá ochránila Nemcov

Má dobré nervy a zvláda krízové situácie.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.