Hľadať nových ľudí môže byť zábavné. Pozrite si ukážky

Michal Pastier z agentúry Istropolitana D'Arcy a autor blogu o reklame hovorí, že väčšinou na náborovú kampaň stačí pozitívna charakteristika firmy. Niektoré oslovia nielen tých, čo hľadajú prácu, ale zároveň slúžia ako imidžová reklama firmy.

Michal Pastier z agentúry Istropolitana D'Arcy a autor blogu o reklame hovorí, že väčšinou na náborovú kampaň stačí pozitívna charakteristika firmy. Niektoré oslovia nielen tých, čo hľadajú prácu, ale zároveň slúžia ako imidžová reklama firmy.

Ak ste pred pár rokmi išli na koncert, alebo futbalový zápas v Nemecku, mohli ste prechádzať cez takúto originálnu plachtu. Vítal vás text: „Sú aj lepšie spôsoby, ako robiť kariéru." Navrhla ju agentúra Scholz & Friends Hamburg pre klienta jobsintown.de.


Unikátnym a zaujímavým spoločnostiam sa hľadajú zamestnanci ľahšie. Vo firme Coebergh Red Fruit Farm, ktorá vyrába alkoholický nápoj Coeberg, pracujú na vyšších pozíciách len ženy. Keď hľadali svoju novú riaditeľku, vyslali do mesta neprehliadnuteľný koč. Ten ťahali sporo odetí zamestnanci firmy - muži.


Na prvý pohľad bankovka, po zodvihnutí a otočení reklama. Nálezcov na prácu vo firme Sait prehováral text: Očividne si zručný v získavaní peňazí. Čo tak rozšíriť svoju kariéru o fundraising?


Pri náborovej kampani pre americkú armádu potrebovala agentúra Leo Burnett osloviť najmä tých, ktorí majú potenciál vstúpiť do špeciálnych jednotiek. Reklama ich vyzývala, aby si jednoducho zobrali náborový leták. Ten bol ale zavesený na tých najabsurdnejších miestach. Z vonkajšej strany lanovky, na stene vysokej budovy, alebo ho ťahalo lietadlo.


Konzultantská spoločnosť McKinsey & Company chcela osloviť len ambicióznych a kvalifikovanejších mladých počítačových inžinierov. Preto agentúra Ruf Lanz Werbeagentur rozvešala na vysokých školách jednoduché plagáty, ktoré mali kontakt na firmu zašifrovaný do matematickej úlohy.

Pri hľadaní zamestnancov by mali firmy zasiahnuť presne na mieste, kde sa nachádza ich cieľová skupina. Agentúra Saatchi & Saatchi zo Singapúru tak pri náborovej kampani na potápačov umiestnila plagáty na dno bazénov. Nie hocijaké, ale plné textu. Kto si ho chcel prečítať, musel ostať pod hladinou dlhšie.


Na nespokojných zamestnancov z „vyšších poschodí" sa zamerala komunikácia služby careerbuilder.com. Ak sa pozreli spoza okna svojej kancelárie dole na ulicu, na autobusoch uvideli veľký odkaz: „ Neskáčte".


Prečo ľudia väčšinou zmenia prácu? Pretože sú nespokojní, práca ich ubíja, alebo sa cítia podhodnotení. Agentúra Scholz & Friends Berlin vo svojej kampani na pracovný portál Jobsintown.de oslovovala práve týchto ľudí. Na rôzne automaty a bankomaty umiestnili nálepky, ktoré akoby odhaľovali ich vnútro. Sériu tvorili rôzne absurdné povolania v tých najstiesnenejších priestoroch. Podávač mincí v bankomate, živý hudobník v jukeboxe atď. Prekvapených a pobavených okoloidúcich oslovoval text: „ Život je príliš krátky na to, aby ste ho prežili v nesprávnej práci."

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  2. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  3. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  4. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  5. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  6. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  7. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  8. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  9. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  10. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 402
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 163
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 944
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 616
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 758
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 450
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 191
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 683
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 245
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 655

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade stále pracujú.

KOMENTÁRE

Pripomeňme si, že režim bol naozaj zločinecký

Námietka, že ÚPN v Poľsku má väčšie právomoci, je nemiestna.

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét.

Neprehliadnite tiež

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.

Slovensko chce loviť turistov v Rusku a Bielorusku

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop