PARÍŽ. Sústrediť sa chcú predovšetkým na nové technológie, ktoré majú zaistiť, aby si Európa udržala poprednú úlohu v sektore.
Predaj áut sa v Európe na konci roka 2008 výrazne znížil rovnako ako v ostatných častiach sveta a niektorí analytici prognózujú v tomto roku ďalší prepad o 15 %.
Nemecko a Francúzsko sú domovskými krajinami najväčších európskych automobiliek, francúzsky prezident Nicolas Sarkozy a nemecká kancelárka Angela Merkelová počas stretnutia v Paríži rokovali aj o stave sektora. "Dnes sme sa dohodli, že budeme úzko spolupracovať na ďalšej budúcnosti sektora," povedala Merkelová na spoločnej tlačovej konferencii. Dodala, že technológie, týkajúce sa alternatívnych motorov, rozhodnú, ktoré krajiny budú lídrami vo výrobe áut.
"V USA vidíme veľmi silnú štátnu podporu automobilového priemyslu. V Nemecku, Francúzsku a Európe si dostatočne veríme na to, aby sme povedali: autá boli vymyslené tu a tu sa budú tiež vyrábať autá 21. storočia, ktoré budú konkurencieschopné."
Americký prezident George W. Bush schválil podporu pre dve domáce automobilky General Motors a Chrysler vo výške 17,4 miliardy USD (12,80 miliardy eur). Týmto spôsobom im chce pomôcť prežiť terajšiu krízu. Európske vlády a Európska komisia (EK) tiež prisľúbili pomoc európskemu automobilovému priemyslu, ktorý priamo zamestnáva 2,2 milióna ľudí a ďalších 10 miliónov v súvisiacich odboroch a službách.