BRATISLAVA.
V rámci budovania koncepcie vlastnej značky sme v závere roka 2008 riešili redizajn obalov doterajších tovarov, rozvoj značky Tradičná kvalita a uvedenie tzv. hniezdových značiek na trh, uviedol Gabriel Csollár zo spotrebného družstva COOP Jednota Slovensko. V súčasnosti tovary predávané pod privátnou značkou COOP Jednota predstavujú vyše 13 % maloobchodných výkonov.
Aj Tesco poskytuje tisíce druhov výrobkov vlastnej značky ako Tesco výhodný nákup, čo predstavuje najlacnejší tovar zo svojej ponuky, pri ktorých zaručuje kvalitu porovnateľnú so značkovými výrobkami za ceny nižšie minimálne o 15 %.
Spoločnosť Ahold Retail Slovakia v decembri 2008 uviedla do svojich sietí Hypernova a Albert privátnu značku Albert Quality. Toto logo bude niesť vyše 150 tovarov. Ahold bude do konca roka 2009 ponúkať približne 1000 výrobkov pod privátnymi značkami a pribudnú aj nové.
"Medzi privátne značky, teda do kategórie nadštandardnej kvality tovaru pri zachovaní priaznivej ceny sa dostanú len produkty od overených dodávateľov. Na ich príprave a zložení sa však priamo podieľame aj my," spresnila manažérka oddelenia kvality k.s. Ahold Reatail Slovakia Romanca Kopáčková. Ahold, dodala, ešte pred podpísaním zmluvy preveruje kandidáta na privátnu značku prostredníctvom akreditovaných laboratórií. Niekoľkokrát do roka sa uskutočňujú kontroly. Od rozhodnutia o zaradení nového výrobku do portfólia privátnej značky po jeho uvedenie uplynie 34 týždňov. Z toho asi tri štvrtiny času tvorí kontrola kvality a overenie dodávateľa, vstupných surovín a výsledného produktu. Ahold uprednostňuje výrobcov zo SR a ČR. Ak ide o tovar nedostupný, využíva aj výrobcov z iných krajín, dodala manažérka. O zaradení výrobku do portfólia privátnych značiek rozhoduje rovnomenné oddelenie reťazca, ktoré vychádza zo spotrebiteľských preferencií.
Prevádzkovatelia obchodov konštatovali, že zavedenie privátnej značky je aj príspevkom k zvyšovaniu povedomia o správnej životospráve. Až 55 % Slovákov podceňuje rizikové faktory civilizačných ochorení. "Životný štýl, spôsob výživy a životosprávy sú viac ochotné zmeniť ženy ako muži, no dôležitú úlohu zohráva aj úroveň vzdelania," upozornila na prieskumy predsedníčka Združenia pre zdravie a výživu Katarína Babinská. Niektoré skupiny ľudí poukazujú, že si "zdravé" potraviny nemôžu dovoliť kupovať, lebo sú drahé. Práve tu môžu byť výhodnou alternatívou tovary s privátnou značkou, konštatovala Babinská.