Záujem spotrebiteľov o privátne značky reťazcov rastie

Záujem spotrebiteľov o tovary predávané pod privátnou značkou v sieti maloobchodu rastie. To znamená, že rastie podiel týchto tovarov na celkových výkonoch, potvrdili manažmenty oslovených maloobchodných spoločností.

BRATISLAVA.

V rámci budovania koncepcie vlastnej značky sme v závere roka 2008 riešili redizajn obalov doterajších tovarov, rozvoj značky Tradičná kvalita a uvedenie tzv. hniezdových značiek na trh, uviedol Gabriel Csollár zo spotrebného družstva COOP Jednota Slovensko. V súčasnosti tovary predávané pod privátnou značkou COOP Jednota predstavujú vyše 13 % maloobchodných výkonov.

Aj Tesco poskytuje tisíce druhov výrobkov vlastnej značky ako Tesco výhodný nákup, čo predstavuje najlacnejší tovar zo svojej ponuky, pri ktorých zaručuje kvalitu porovnateľnú so značkovými výrobkami za ceny nižšie minimálne o 15 %.

Spoločnosť Ahold Retail Slovakia v decembri 2008 uviedla do svojich sietí Hypernova a Albert privátnu značku Albert Quality. Toto logo bude niesť vyše 150 tovarov. Ahold bude do konca roka 2009 ponúkať približne 1000 výrobkov pod privátnymi značkami a pribudnú aj nové.

"Medzi privátne značky, teda do kategórie nadštandardnej kvality tovaru pri zachovaní priaznivej ceny sa dostanú len produkty od overených dodávateľov. Na ich príprave a zložení sa však priamo podieľame aj my," spresnila manažérka oddelenia kvality k.s. Ahold Reatail Slovakia Romanca Kopáčková. Ahold, dodala, ešte pred podpísaním zmluvy preveruje kandidáta na privátnu značku prostredníctvom akreditovaných laboratórií. Niekoľkokrát do roka sa uskutočňujú kontroly. Od rozhodnutia o zaradení nového výrobku do portfólia privátnej značky po jeho uvedenie uplynie 34 týždňov. Z toho asi tri štvrtiny času tvorí kontrola kvality a overenie dodávateľa, vstupných surovín a výsledného produktu. Ahold uprednostňuje výrobcov zo SR a ČR. Ak ide o tovar nedostupný, využíva aj výrobcov z iných krajín, dodala manažérka. O zaradení výrobku do portfólia privátnych značiek rozhoduje rovnomenné oddelenie reťazca, ktoré vychádza zo spotrebiteľských preferencií.

Prevádzkovatelia obchodov konštatovali, že zavedenie privátnej značky je aj príspevkom k zvyšovaniu povedomia o správnej životospráve. Až 55 % Slovákov podceňuje rizikové faktory civilizačných ochorení. "Životný štýl, spôsob výživy a životosprávy sú viac ochotné zmeniť ženy ako muži, no dôležitú úlohu zohráva aj úroveň vzdelania," upozornila na prieskumy predsedníčka Združenia pre zdravie a výživu Katarína Babinská. Niektoré skupiny ľudí poukazujú, že si "zdravé" potraviny nemôžu dovoliť kupovať, lebo sú drahé. Práve tu môžu byť výhodnou alternatívou tovary s privátnou značkou, konštatovala Babinská.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 12 928
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 847
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 402
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 644
  5. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 535
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 509
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 063
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 663
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 645
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 263

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo je nevyhnutná vojna Facebooku a Bruselu

Padol prvý výstrel v regulačnej vojne, ktorá bude určovať podobu Európy.

KULTÚRA

Trúfal si na európske Hviezdne vojny. Uvidel však Avatara a stiahol chvost

Výročie Piateho elementu oslávi Besson najdrahším európskym filmom.

PRIMÁR

Light cigarety škodia viac ako klasické, tvrdí nová štúdia

Filtre light cigariet vedci spojili s nárastom rakoviny pľúc.

Neprehliadnite tiež

Vo finančnej gramotnosti sú slovenskí žiaci pod priemerom krajín OECD

V porovnaní s testovaním z roku 2012 slovenskí žiaci zaznamenali významný pokles výkonu.

Brusel má pochybnosti o pomoci pre Jaguar, začal vyšetrovanie

Druhá vláda Roberta Fica odklepla stimuly pre závod automobilky pri Nitre vo výške 125 miliónov eur

Železničiari chcú modernizovať 112 toaliet za necelé dva milióny eur

Modernizácia má podľa dopravcu spočívať v humanizácii priestoru WC bunky.

Bankár: Bezúročné pôžičky nie sú charita. Slúžia na prilákanie

Martin Techman tvrdí, že polovica hypoték už čoskoro zdražie.