Záujem spotrebiteľov o privátne značky reťazcov rastie

Záujem spotrebiteľov o tovary predávané pod privátnou značkou v sieti maloobchodu rastie. To znamená, že rastie podiel týchto tovarov na celkových výkonoch, potvrdili manažmenty oslovených maloobchodných spoločností.

BRATISLAVA.

V rámci budovania koncepcie vlastnej značky sme v závere roka 2008 riešili redizajn obalov doterajších tovarov, rozvoj značky Tradičná kvalita a uvedenie tzv. hniezdových značiek na trh, uviedol Gabriel Csollár zo spotrebného družstva COOP Jednota Slovensko. V súčasnosti tovary predávané pod privátnou značkou COOP Jednota predstavujú vyše 13 % maloobchodných výkonov.

Aj Tesco poskytuje tisíce druhov výrobkov vlastnej značky ako Tesco výhodný nákup, čo predstavuje najlacnejší tovar zo svojej ponuky, pri ktorých zaručuje kvalitu porovnateľnú so značkovými výrobkami za ceny nižšie minimálne o 15 %.

Spoločnosť Ahold Retail Slovakia v decembri 2008 uviedla do svojich sietí Hypernova a Albert privátnu značku Albert Quality. Toto logo bude niesť vyše 150 tovarov. Ahold bude do konca roka 2009 ponúkať približne 1000 výrobkov pod privátnymi značkami a pribudnú aj nové.

"Medzi privátne značky, teda do kategórie nadštandardnej kvality tovaru pri zachovaní priaznivej ceny sa dostanú len produkty od overených dodávateľov. Na ich príprave a zložení sa však priamo podieľame aj my," spresnila manažérka oddelenia kvality k.s. Ahold Reatail Slovakia Romanca Kopáčková. Ahold, dodala, ešte pred podpísaním zmluvy preveruje kandidáta na privátnu značku prostredníctvom akreditovaných laboratórií. Niekoľkokrát do roka sa uskutočňujú kontroly. Od rozhodnutia o zaradení nového výrobku do portfólia privátnej značky po jeho uvedenie uplynie 34 týždňov. Z toho asi tri štvrtiny času tvorí kontrola kvality a overenie dodávateľa, vstupných surovín a výsledného produktu. Ahold uprednostňuje výrobcov zo SR a ČR. Ak ide o tovar nedostupný, využíva aj výrobcov z iných krajín, dodala manažérka. O zaradení výrobku do portfólia privátnych značiek rozhoduje rovnomenné oddelenie reťazca, ktoré vychádza zo spotrebiteľských preferencií.

Prevádzkovatelia obchodov konštatovali, že zavedenie privátnej značky je aj príspevkom k zvyšovaniu povedomia o správnej životospráve. Až 55 % Slovákov podceňuje rizikové faktory civilizačných ochorení. "Životný štýl, spôsob výživy a životosprávy sú viac ochotné zmeniť ženy ako muži, no dôležitú úlohu zohráva aj úroveň vzdelania," upozornila na prieskumy predsedníčka Združenia pre zdravie a výživu Katarína Babinská. Niektoré skupiny ľudí poukazujú, že si "zdravé" potraviny nemôžu dovoliť kupovať, lebo sú drahé. Práve tu môžu byť výhodnou alternatívou tovary s privátnou značkou, konštatovala Babinská.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 600
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 8 219
  3. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 935
  4. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 882
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 479
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 325
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 126
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 104
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 055
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej Sheily Sz., kde vyzývala na boj proti moslimom, viala v pozadí slovenská zástava.

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola vypovedať aj Zuzana Hlávková.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop