Záujem spotrebiteľov o privátne značky reťazcov rastie

Záujem spotrebiteľov o tovary predávané pod privátnou značkou v sieti maloobchodu rastie. To znamená, že rastie podiel týchto tovarov na celkových výkonoch, potvrdili manažmenty oslovených maloobchodných spoločností.

BRATISLAVA.

V rámci budovania koncepcie vlastnej značky sme v závere roka 2008 riešili redizajn obalov doterajších tovarov, rozvoj značky Tradičná kvalita a uvedenie tzv. hniezdových značiek na trh, uviedol Gabriel Csollár zo spotrebného družstva COOP Jednota Slovensko. V súčasnosti tovary predávané pod privátnou značkou COOP Jednota predstavujú vyše 13 % maloobchodných výkonov.

Aj Tesco poskytuje tisíce druhov výrobkov vlastnej značky ako Tesco výhodný nákup, čo predstavuje najlacnejší tovar zo svojej ponuky, pri ktorých zaručuje kvalitu porovnateľnú so značkovými výrobkami za ceny nižšie minimálne o 15 %.

Spoločnosť Ahold Retail Slovakia v decembri 2008 uviedla do svojich sietí Hypernova a Albert privátnu značku Albert Quality. Toto logo bude niesť vyše 150 tovarov. Ahold bude do konca roka 2009 ponúkať približne 1000 výrobkov pod privátnymi značkami a pribudnú aj nové.

"Medzi privátne značky, teda do kategórie nadštandardnej kvality tovaru pri zachovaní priaznivej ceny sa dostanú len produkty od overených dodávateľov. Na ich príprave a zložení sa však priamo podieľame aj my," spresnila manažérka oddelenia kvality k.s. Ahold Reatail Slovakia Romanca Kopáčková. Ahold, dodala, ešte pred podpísaním zmluvy preveruje kandidáta na privátnu značku prostredníctvom akreditovaných laboratórií. Niekoľkokrát do roka sa uskutočňujú kontroly. Od rozhodnutia o zaradení nového výrobku do portfólia privátnej značky po jeho uvedenie uplynie 34 týždňov. Z toho asi tri štvrtiny času tvorí kontrola kvality a overenie dodávateľa, vstupných surovín a výsledného produktu. Ahold uprednostňuje výrobcov zo SR a ČR. Ak ide o tovar nedostupný, využíva aj výrobcov z iných krajín, dodala manažérka. O zaradení výrobku do portfólia privátnych značiek rozhoduje rovnomenné oddelenie reťazca, ktoré vychádza zo spotrebiteľských preferencií.

Prevádzkovatelia obchodov konštatovali, že zavedenie privátnej značky je aj príspevkom k zvyšovaniu povedomia o správnej životospráve. Až 55 % Slovákov podceňuje rizikové faktory civilizačných ochorení. "Životný štýl, spôsob výživy a životosprávy sú viac ochotné zmeniť ženy ako muži, no dôležitú úlohu zohráva aj úroveň vzdelania," upozornila na prieskumy predsedníčka Združenia pre zdravie a výživu Katarína Babinská. Niektoré skupiny ľudí poukazujú, že si "zdravé" potraviny nemôžu dovoliť kupovať, lebo sú drahé. Práve tu môžu byť výhodnou alternatívou tovary s privátnou značkou, konštatovala Babinská.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 17 769
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 655
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 3 220
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 977
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 206
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 077
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 018
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 802
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 308
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 244

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Keď ľudia idú so Saganom do úniku, vedia, že je silnejší. Čo s tým môžu urobiť

Dva roky za sebou priviedol Valach ako tréner mužskej reprezentácie Sagana k titulu majstra sveta.

DOMOV

Na smrti trojročného chlapca má podiel nemocnica, zle ho liečila

Úrad zistil, že nitrianska nemocnica v liečbe chlapca pochybila.

KULTÚRA

Argentínsky kritik pre SME: Slováci, zostaňte takí, akí ste

Prestížne americké médiá chvália Učiteľku.

Neprehliadnite tiež

Hľadá sa EY Podnikateľ roka, víťaz pocestuje do Monte Carla

Do súťaže môžu podnikateľov nominovať aj ich zákazníci alebo známi.

Nová dotácia. Časť drevodomu zaplatí po novom štát

Tento rok rozdelí rezort pôdohospodárstva na montované domy z dreva milión eur. Výška podpory bude závisieť od regiónu

Ekonomika má rásť 3,3-percentným tempom, v budúcom roku ešte zrýchli

Vyplýva to z dát, ktoré zverejnil Inštitút finančnej politiky pri ministerstve financií.

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.