SME

Diaľničná môže podpísať mýto dnes

Národná diaľničná spoločnosť môže podpísať zmluvu s víťazom tendra na elektronické mýto aj dnes. Kedy tak urobí, zatiaľ nie je jasné.

Mýto mali pôvodne od budúceho roka platiť nákladné autá elektronicky.Mýto mali pôvodne od budúceho roka platiť nákladné autá elektronicky. (Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ČTK)

BRATISLAVA. Národnej diaľničnej spoločnosti už nič nebráni, aby podpísala zmluvu na stavbu a prevádzku elektronického systému na výber mýta. Do sviatkov tak urobiť nemohla pre námietky, ktoré podali vylúčené konzorciá na úrad pre verejné obstarávanie. Podľa riaditeľa kancelárie predsedu úradu Igora Pätoprstého 14–dňová lehota od doručenia posledného rozhodnutia úradu uplynula 23. decembra, prípadne včera.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Minister dopravy Ľubomír Vážny sa počas roka vyjadril, že by chcel zmluvu uzatvoriť do konca roka. Naposledy pre denník Pravda pripustil, že sa zmluva možno podpíše medzi sviatkami: „Po Vianociach budeme pracovať, nie je to vylúčené.“ Včerajší termín na podpis zmluvy štátna diaľničná spoločnosť nevyužila. Jej hovorca Marcel Jánošík povedal, že spoločnosť bude o výsledkoch tendra a podpise zmluvy informovať.

SkryťVypnúť reklamu

List od komisie je na ceste

Na Slovensko však mieri list Európskej komisie. Tá chce k tendru dodatočné informácie. „List sme zaslali hlavnému adresátovi, ktorým je ministerstvo dopravy,“ povedala včera hovorkyňa stáleho zastúpenia Slovenska v Bruseli Zuzana Dutková. Ako informovalo tlačové oddelenie ministerstva, rezort zatiaľ „žiadne oficiálne stanovisko nemá“. Európska komisia by mala informácie o obsahu listu sprístupniť po piatom januári.

Vyradené taliansko-rakúske konzorcium Slovakpass tvrdí, že komisia listom reagovala na jeho sťažnosti. Ponuka Slovakpassu vo výške okolo 19 miliárd korún (približne 630 miliónov eur) bola totiž oproti najdrahšej a zároveň jedinej, ktorá v súťaži zostala, nižšia o 6,67 miliardy korún (221 miliónov eur). Konzorcium tvrdí, že Národná diaľničná sa jeho argumentmi nezaoberala. „Všetko, čo nám vyčítali, že v ponuke chýba, v nej bolo,“ povedal Peter Newole zo Slovakpassu. Preto sa komisia podľa neho zaujíma aj o sťažnosti na zvýhodňovanie najdrahšej ponuky.

SkryťVypnúť reklamu

Slovakpassu sa nepáčilo ani to, že členovia komisie nemali požadovanú prax a odbornosť, ani argument, že ponúkaná cena je nezvyčajne nízka. Konzorcium teda bude chcieť svoje peniaze naspäť. Podľa Newoleho len právnici a biznis plán vyšli konzorcium zhruba na milión eur (vyše 30 miliónov korún). Ušlý zisk predstavuje ďalšie milióny eur. Na tender sa sťažovali aj ďalší dvaja vyradení uchádzači. Úrad pre verejné obstarávanie zamietol dokopy 12 námietok a Krajský súd v Bratislave rieši 7 žalôb. Viacero sťažností sa týka privilegovania najdrahšej ponuky.

Námietky za 20 miliónov

S najdrahšou ponukou prišlo francúzsko-slovenské konzorcium SanToll Ibertax. Ako blízko je k podpisu zmluvy, sa nám nepodarilo zistiť. „Keďže tender nie je uzavretý, nebudeme ho komentovať,“ povedal komunikačný poradca konzorcia Richard Menczer.

SkryťVypnúť reklamu

Slovenský partner v konzorciu, Ibertax, bol vyradenými súťažiacimi často kritizovaný, lebo ide o neznámu bratislavskú akciovku. „V Európe je to čosi celkom nezvyčajné,“ povedal na adresu Ibertaxu Newole. Celý tender podľa neho vrhá zlé svetlo na Slovensko. „Bulharsko a Rumunsko nie sú v Európe vnímané pozitívne, čo sa týka korupcie, ale už niekoľko mesiacov sa aj Slovensko javí Európe dosť zvláštne,“ povedal Newole. Tvrdí tiež, že komisia si plánuje posvietiť aj na zmenu zákona o verejnom obstarávaní, ktorá otvorila cestu podpisu zmluvy. Za každú novú námietku by konzorciá mali platiť 20 miliónov korún (vyše 660–tisíc eur). Nové námietky navyše neodďalujú podpis zmluvy.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 764
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 604
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 455
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 450
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 441
  6. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 077
  7. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 028
  8. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 982
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 405
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 943
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 565
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 191
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 195
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 663
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 689
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 527
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stojany na čerpacej stanici

Štátnu kasu vysoké ceny tešia, motoristov nie.


Veronika Remišová

Návrh obmedzuje vlastnícke práva a je protiústavný, povedala opozičná poslankyňa.


TASR
Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
Ilustračné foto

Rast má byť vyšší o desatinu percenta.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 405
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 943
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 565
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 191
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 195
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 663
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 689
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 527
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu