PREDAJ DARČEKOVÝCH POUKÁŽOK STÚPA VĎAKA FIRMÁM, KTORÉ NIMI OBDARÚVAJÚ ZAMESTNANCOV

Pod stromčekom budú aj poukážky

Darčeková poukážka dáva ľuďom možnosť vybrať si darček podľa svojich predstáv. Iné finančné výhody však neprináša.

Darčekové poukážky sa vydávajú najčastejšie v nominálnej hodnote 500 a 1 000 korún. Treba však počítať s tým, že z nich obchody hotovosť nevydávajú.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Takmer štvrtina slovenských spotrebiteľov by pod vianočným stromčekom tento rok najradšej videla peniaze. Skupina ľudí, ktorá je ochotná blízkych hotovosťou obdarovať je menšia, darčekom v tejto podobe chce blízkych potešiť 13 percent opýtaných. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Deloitte Slovensko.

Nie všetci z tých, ktorí možnosť výberu darčeku nechajú na príbuzných, im ponúknu priamo peniaze. Časť spotrebiteľov považuje za lepšie riešenie položiť pod stromček darčekové poukážky.

Trend ide zo západu

V krajinách západnej Európy už predaj darčekových poukážok funguje viac ako desať rokov. Táto forma obdarovania naberá na obľube už aj v štátoch strednej a východnej Európy.

Podľa Ľubomíra Drahovského z agentúry pre prieskum trhu Terno takýto spôsob predaja zaznamenáva rastúcu tendenciu už aj na Slovensku. „Zlom nastal vtedy, keď darčekové poukážky začali ponúkať veľké obchodné reťazce ako Coop Jednota, Billa a ďalší,“ povedal.

Výrazný nárast predaja poukážok zaznamenala internetová spoločnosť Živio. „Oproti minulému roku je to až dvestopercentný nárast,“ povedal Ján Tvrdoň, riaditeľ spoločnosti.

Ďalšia firma, ktorá poukážky ponúka, Sodexho Pass, však počíta len s miernym medziročným rastom predaja. „Presné čísla pred koncom roka nezverejňujeme, ale určite očakávame mierne zvýšenie,“ povedal Radoslav Bosák, marketingový manažér spoločnosti.

Motivačný nástroj firiem

Darčekové poukážky nakupujú hlavne spoločnosti. „Tie nimi obdarúvajú zamestnancov, či už počas roka, keď ich využívajú ako motivačný nástroj, či v predvianočnom období ako spôsob poďakovania,“ povedala Nicol Noseková z marketingu dm drogerie markt.

Bežní ľudia vidia výhodu poukážok v tom, že blízkym neponúknu nechcený darček. „Finančnú výhodu to zákazníkom neprináša, je to len kultúrnejšie ako darovať peniaze,“ povedal Drahovský.

Pri platení poukážkami sa môže stať, že sa na ne nevzťahujú zľavy v obchodoch. „Väčšina spoločností však umožňuje využiť akcie aj pri takejto platbe,“ dodal Tvrdoň. Ďalšou nevýhodou niektorých poukážok je, že sa nimi dá platiť iba v obchode, ktorý ich vydal.

Platia po prechode na euro

Poukážky sú už oceňované duálne. „Po prechode na euro nimi budú môcť zákazníci platiť, až kým neuplynie doba ich platnosti, teda celý rok 2009,“ tvrdí Alexandra Švantnerová z Electro World. Podobne sa bude správať aj dm drogerie markt, ktorá bez časového obmedzenia akceptuje poukážky vydané do konca 2008.

Dopredávajú sa aj poukážky s hodnotou zobrazenou len v korunách. Na ne sa dotlačí euro hodnota a budú ďalej platiť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Rastie nám pokrivená generácia?
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 650
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 688
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 318
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 883
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 000
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 348
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 310
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 100
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 037
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 623

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Alternatíva pre Nemecko skutočnú alternatívu neponúka

Merkelová voľby vyhrala a ostáva mocná. Európa je naozaj vďačná.

DOMOV

Aké stíhačky môžeme a ktoré ponuky sú nereálne?

Rozhodovať sa bude len medzi gripenmi a stíhačkami F-16.

Neprehliadnite tiež

Nečakané zrušenie nájmu hlavnej stanice v Bratislave je správne

Nájomné sa počíta v stovkách tisíc eur, developer bol preto povinný odkryť vlastnícku štruktúru. Neurobil to.

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.