Ministerstvo zaplatí za eurokampaň ďalších takmer 59 miliónov korún

Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 miliónov korún (1,992 mil. €). Ministerstvo financií totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam o navýšení vo výške 58,8 milióna (1,952 mil. €) bez DPH.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ČTK)

BRATISLAVA. Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, s.r.o. ktorá kampaň realizuje, o navýšení prostriedkov vo výške 58,8 mil. Sk (1,952 mil. €) bez DPH. Pôvodný rozpočet kampane pritom počítal s celkovým objemom prostriedkov 180 mil. Sk (5,975 mil. €). Okrem toho koncom októbra vláda svojím rozhodnutím zvýšila tento rozpočet ešte o ďalších 15 mil. Sk (497,9 tis. €). Dôvodom tohto kroku bol skorší začiatok kampane ako aj kvalitnejší model eurokalkulačky, ktorú dostali domácnosti. Predmetom novej zákazky sú podľa zverejneného oznámenia o výsledku verejného obstarávania doplňujúce služby, nezahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Potreba nových služieb podľa MF vyplynula dodatočne, pričom zákazka sa zadala pôvodnému dodávateľovi služieb v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.

Ministerstvo financií odôvodňuje ďalšie služby v rámci kampane potrebou nových činností, ktoré by zvýšili ráznosť a údernosť kampane a ktoré by rozšírili informovanosť verejnosti o nové prvky. Tím sa podľa neho má dosiahnuť cieľ samotnej kampane, a to oslovenie čo najširšieho okruhu verejnosti s poskytnutím čo najrozsiahlejších informácií. Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta informačná kampaň v súčasnosti plní svoj cieľ a slovenská verejnosť je vďaka nej čoraz lepšie informovaná, ale je potrebné tieto výsledky udržať aj v budúcnosti. "Pre nás je dôležité vysokú informovanosť udržať aj bezprostredne pred a po prechode na euro a podľa možnosti aj ďalej zvýšiť, aby sa dostala na čo najvyššie hodnoty," uviedol Barát pre agentúru SITA. "Okrem toho, niektoré projekty, ktoré realizujeme v rámci novej zmluvy, nebolo objektívne možné s dvojročným predstihom úplne presne definovať ani nastaviť," doplnil Barát v súvislosti s potrebou navýšenia rozpočtu eurokampane.

Navýšené prostriedky na eurokampaň sa použijú na viacero projektov, ktoré neboli zahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Časť prostriedkov je určená na podporu projektu "europeňaženka" Tlačovej agentúry SR (TASR). Zvýšenie rozpočtu kampane si vyžiadala aj prevádzka euromobilu, výroba internetovej reklamy či kompletizácia a distribúcia eurozásielky do domácností. Zo spomínanej čiastky sa pokryjú aj náklady na mediálny priestor v televíziách, tlači a rádiách. Ďalšie prostriedky oproti plánovanému rozpočtu budú smerovať aj na výrobu TV a rozhlasových spotov, na nasvietenie megaboardu Národnej banky Slovenska, či výrobu CD pre nevidiacich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  2. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  3. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  4. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  5. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  6. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  7. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  8. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  10. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 570
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 361
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 793
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 731
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 796
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 393
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 160
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 680
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 115
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 646

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov, debatujeme o ňom do omrzenia v čase robotizácie a editovania ľudského genómu, v čase, keď máme šance aj na lepšiu budúcnosť.

DOMOV

Prieskum agentúry Focus: Smer klesá, KDH je v parlamente

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

DOMOV

Poliaci a Švédi čistia Európu od slovenských zbraní

Poliaci rozbili gang pašujúci slovenské zbrane, Švédi na prípade pracujú.

DOMOV

Amerických vrtuľníkov privezú na Slovensko viac

Trenčianske opravovne vyhrali aj zákazku pre armádu v Litve.

Neprehliadnite tiež

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Ceny ropy vzrástli

Trhy zareagovali na pokles zásob komodity v USA.

Ex-manažér koncernu ABB spreneveril sto miliónov dolárov

Motívom trestnej činnosti bolo zrejme "iba" osobné obohatenie.

Amazon ruší poplatky za dopravu, posielať balíčky bude zadarmo

Firma je jeden z naj­väč­ších e-sho­pov na svete so širokou ponukou sortimentu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop