Ministerstvo zaplatí za eurokampaň ďalších takmer 59 miliónov korún

Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 miliónov korún (1,992 mil. €). Ministerstvo financií totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam o navýšení vo výške 58,8 milióna (1,952 mil. €) bez DPH.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ČTK)

BRATISLAVA. Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, s.r.o. ktorá kampaň realizuje, o navýšení prostriedkov vo výške 58,8 mil. Sk (1,952 mil. €) bez DPH. Pôvodný rozpočet kampane pritom počítal s celkovým objemom prostriedkov 180 mil. Sk (5,975 mil. €). Okrem toho koncom októbra vláda svojím rozhodnutím zvýšila tento rozpočet ešte o ďalších 15 mil. Sk (497,9 tis. €). Dôvodom tohto kroku bol skorší začiatok kampane ako aj kvalitnejší model eurokalkulačky, ktorú dostali domácnosti. Predmetom novej zákazky sú podľa zverejneného oznámenia o výsledku verejného obstarávania doplňujúce služby, nezahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Potreba nových služieb podľa MF vyplynula dodatočne, pričom zákazka sa zadala pôvodnému dodávateľovi služieb v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.

Ministerstvo financií odôvodňuje ďalšie služby v rámci kampane potrebou nových činností, ktoré by zvýšili ráznosť a údernosť kampane a ktoré by rozšírili informovanosť verejnosti o nové prvky. Tím sa podľa neho má dosiahnuť cieľ samotnej kampane, a to oslovenie čo najširšieho okruhu verejnosti s poskytnutím čo najrozsiahlejších informácií. Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta informačná kampaň v súčasnosti plní svoj cieľ a slovenská verejnosť je vďaka nej čoraz lepšie informovaná, ale je potrebné tieto výsledky udržať aj v budúcnosti. "Pre nás je dôležité vysokú informovanosť udržať aj bezprostredne pred a po prechode na euro a podľa možnosti aj ďalej zvýšiť, aby sa dostala na čo najvyššie hodnoty," uviedol Barát pre agentúru SITA. "Okrem toho, niektoré projekty, ktoré realizujeme v rámci novej zmluvy, nebolo objektívne možné s dvojročným predstihom úplne presne definovať ani nastaviť," doplnil Barát v súvislosti s potrebou navýšenia rozpočtu eurokampane.

Navýšené prostriedky na eurokampaň sa použijú na viacero projektov, ktoré neboli zahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Časť prostriedkov je určená na podporu projektu "europeňaženka" Tlačovej agentúry SR (TASR). Zvýšenie rozpočtu kampane si vyžiadala aj prevádzka euromobilu, výroba internetovej reklamy či kompletizácia a distribúcia eurozásielky do domácností. Zo spomínanej čiastky sa pokryjú aj náklady na mediálny priestor v televíziách, tlači a rádiách. Ďalšie prostriedky oproti plánovanému rozpočtu budú smerovať aj na výrobu TV a rozhlasových spotov, na nasvietenie megaboardu Národnej banky Slovenska, či výrobu CD pre nevidiacich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 036
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 294
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 095
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 929
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 735
  6. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 139
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 498
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 933
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 969
  10. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 765

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Minúta po minúte: Atentátnik zabil na koncerte v Manchestri 22 ľudí

V meste museli na krátky čas evakuovať nákupné centrum.

SVET

Zomierali najmä mladí a deti. Manchester sa zomkol

Na koncerte Ariany Grandovej bolo až 21-tisíc ľudí.

KOMENTÁRE

Teror siahol na deti

Útok na štadión plný mladých ľudí jasne naznačuje, že pre teroristov neexistujú hranice.

SVET

Ako Briti úspešne bojovali proti terorizmu

Prečo boli tak často o krok pred teroristami?

Neprehliadnite tiež

Na Slovensku vznikne nový operátor. Bude najväčším alternatívnym hráčom

Sandberg Capital a DanubiaTel, ktorý prevádzkuje operátora Swan, sa rozhodli spojiť.

Pellegrini: Štát je poslednú míľu pred dobudovaním e-služieb

Podpredseda vlády bilancoval rok fungovania svojho úradu.

Citigroup zaplatí takmer sto miliónov dolárov, porušila zákon o tajomstve

Citigroup sa s úradmi dohodla na mimosúdnom vyrovnaní.

Ekonomika eurozóny pokračuje v raste

Tvorba nových pracovných miest stúpla na najvyššiu úroveň za uplynulú dekádu.