Ministerstvo zaplatí za eurokampaň ďalších takmer 59 miliónov korún

Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 miliónov korún (1,992 mil. €). Ministerstvo financií totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam o navýšení vo výške 58,8 milióna (1,952 mil. €) bez DPH.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ - ČTK)

BRATISLAVA. Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, s.r.o. ktorá kampaň realizuje, o navýšení prostriedkov vo výške 58,8 mil. Sk (1,952 mil. €) bez DPH. Pôvodný rozpočet kampane pritom počítal s celkovým objemom prostriedkov 180 mil. Sk (5,975 mil. €). Okrem toho koncom októbra vláda svojím rozhodnutím zvýšila tento rozpočet ešte o ďalších 15 mil. Sk (497,9 tis. €). Dôvodom tohto kroku bol skorší začiatok kampane ako aj kvalitnejší model eurokalkulačky, ktorú dostali domácnosti. Predmetom novej zákazky sú podľa zverejneného oznámenia o výsledku verejného obstarávania doplňujúce služby, nezahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Potreba nových služieb podľa MF vyplynula dodatočne, pričom zákazka sa zadala pôvodnému dodávateľovi služieb v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.

Ministerstvo financií odôvodňuje ďalšie služby v rámci kampane potrebou nových činností, ktoré by zvýšili ráznosť a údernosť kampane a ktoré by rozšírili informovanosť verejnosti o nové prvky. Tím sa podľa neho má dosiahnuť cieľ samotnej kampane, a to oslovenie čo najširšieho okruhu verejnosti s poskytnutím čo najrozsiahlejších informácií. Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta informačná kampaň v súčasnosti plní svoj cieľ a slovenská verejnosť je vďaka nej čoraz lepšie informovaná, ale je potrebné tieto výsledky udržať aj v budúcnosti. "Pre nás je dôležité vysokú informovanosť udržať aj bezprostredne pred a po prechode na euro a podľa možnosti aj ďalej zvýšiť, aby sa dostala na čo najvyššie hodnoty," uviedol Barát pre agentúru SITA. "Okrem toho, niektoré projekty, ktoré realizujeme v rámci novej zmluvy, nebolo objektívne možné s dvojročným predstihom úplne presne definovať ani nastaviť," doplnil Barát v súvislosti s potrebou navýšenia rozpočtu eurokampane.

Navýšené prostriedky na eurokampaň sa použijú na viacero projektov, ktoré neboli zahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Časť prostriedkov je určená na podporu projektu "europeňaženka" Tlačovej agentúry SR (TASR). Zvýšenie rozpočtu kampane si vyžiadala aj prevádzka euromobilu, výroba internetovej reklamy či kompletizácia a distribúcia eurozásielky do domácností. Zo spomínanej čiastky sa pokryjú aj náklady na mediálny priestor v televíziách, tlači a rádiách. Ďalšie prostriedky oproti plánovanému rozpočtu budú smerovať aj na výrobu TV a rozhlasových spotov, na nasvietenie megaboardu Národnej banky Slovenska, či výrobu CD pre nevidiacich.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 29 057
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 511
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 303
  4. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 912
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 750
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 731
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 466
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 461
  9. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 200
  10. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 185

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Michal Gučík o návšteve Danka: Možno mám len dobrý kávostroj

O vypovedaní koaličnej zmluvy som sa dozvedel z médií, tvrdí Gučík.

PLUS

SNS skúšajú posunúť slovenské "zvyklosti", doplatia na svoju nenažranosť

Peniaze na vedu sa na Slovensku rozdeľujú hlboko pod úrovňou civilizovaného sveta.

KOMENTÁRE

Počet superstarostov sa zvýšil o sto percent

Raslavický starosta je nový Vlado Ledecký.

KOMENTÁRE

Kam sa podelo Učiace sa Slovensko? Danka to netrápi

Kde je tá najväčšia reforma školstva z dielne Plavčana?

Neprehliadnite tiež

Bolívar stráca na hodnote, Venezuela sa rúti do bankrotu

Šéf venezuelskej Úverovej banky predpokladá, že sa krajina dostane do kritického obdobia v októbri a v novembri.

Najpočúvanejším rádiom v prvom polroku bolo Rádio Expres

Rádio Expres dominuje v slovenskom éteri s 19,2-percentnou počúvanosťou.

Riadenie švajčiarskych fondov môže byť príkladom pre eurofondové projekty

Podpora programu smerovala podľa hovorkyne najmä k hospodárskemu rastu a zvýšeniu zamestnanosti.

Luxusné hotely spotrebovali 570 kilogramov kontaminovanej vaječnej zmesi

Povolený limit pesticídu bol v zmesi prekročený až päťnásobne.