Štát zaplatí za eurokampaň ďalších 60 miliónov korún

Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou ...

BRATISLAVA. Náklady na informačnú kampaň o zavedení eura na Slovensku stúpnu o ďalších takmer 60 mil. Sk (1,992 mil. €). Ministerstvo financií (MF) SR totiž uzatvorilo zmluvu so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam, s.r.o. ktorá kampaň realizuje, o navýšení prostriedkov vo výške 58,8 mil. Sk (1,952 mil. €) bez DPH. Pôvodný rozpočet kampane pritom počítal s celkovým objemom prostriedkov 180 mil. Sk (5,975 mil. €). Okrem toho koncom októbra vláda svojím rozhodnutím zvýšila tento rozpočet ešte o ďalších 15 mil. Sk (497,9 tis. €). Dôvodom tohto kroku bol skorší začiatok kampane ako aj kvalitnejší model eurokalkulačky, ktorú dostali domácnosti. Predmetom novej zákazky sú podľa zverejneného oznámenia o výsledku verejného obstarávania doplňujúce služby, nezahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Potreba nových služieb podľa MF vyplynula dodatočne, pričom zákazka sa zadala pôvodnému dodávateľovi služieb v rámci rokovacieho konania bez zverejnenia.

Ministerstvo financií odôvodňuje ďalšie služby v rámci kampane potrebou nových činností, ktoré by zvýšili ráznosť a údernosť kampane a ktoré by rozšírili informovanosť verejnosti o nové prvky. Tím sa podľa neho má dosiahnuť cieľ samotnej kampane, a to oslovenie čo najširšieho okruhu verejnosti s poskytnutím čo najrozsiahlejších informácií. Podľa vládneho splnomocnenca pre zavedenie eura na Slovensku Igora Baráta informačná kampaň v súčasnosti plní svoj cieľ a slovenská verejnosť je vďaka nej čoraz lepšie informovaná, ale je potrebné tieto výsledky udržať aj v budúcnosti. "Pre nás je dôležité vysokú informovanosť udržať aj bezprostredne pred a po prechode na euro a podľa možnosti aj ďalej zvýšiť, aby sa dostala na čo najvyššie hodnoty," uviedol Barát pre agentúru SITA. "Okrem toho, niektoré projekty, ktoré realizujeme v rámci novej zmluvy, nebolo objektívne možné s dvojročným predstihom úplne presne definovať ani nastaviť," doplnil Barát v súvislosti s potrebou navýšenia rozpočtu eurokampane.

Navýšené prostriedky na eurokampaň sa použijú na viacero projektov, ktoré neboli zahrnuté do pôvodnej zmluvy so spoločnosťou Creo/Young & Rubicam. Časť prostriedkov je určená na podporu projektu "europeňaženka" Tlačovej agentúry SR (TASR). Zvýšenie rozpočtu kampane si vyžiadala aj prevádzka euromobilu, výroba internetovej reklamy či kompletizácia a distribúcia eurozásielky do domácností. Zo spomínanej čiastky sa pokryjú aj náklady na mediálny priestor v televíziách, tlači a rádiách. Ďalšie prostriedky oproti plánovanému rozpočtu budú smerovať aj na výrobu TV a rozhlasových spotov, na nasvietenie megaboardu Národnej banky Slovenska, či výrobu CD pre

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Najvýhodnejšie online predplatné SME.sk na 1 rok len za 29€
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  3. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  7. Alarica – new business project in the market of shoes
  8. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  9. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  10. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 10 391
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 7 107
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 056
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 2 387
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 020
  6. Kam do tepla v januári? 1 703
  7. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 1 451
  8. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 363
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 132
  10. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 928

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Najdrahšiu kampaň mal Kusý, čísla za plagáty však nesedia

Most-Híd minul podľa oficiálnej správy na kampaň v župných voľbách najviac, no do nákladov zarátal aj sumy na vlastnú propagáciu.

KOMENTÁRE

Stačilo by, keby sa nekradlo. Základy politického hochštaplerstva

Politici neprestanú nepoctivo zavádzať.

KOMENTÁRE

Chceme viac detí v odborných školách? Tak sa o tom bavme

Menej žiakov na osemročných gymnáziách, ale prečo?

Neprehliadnite tiež

Únia začína hovoriť o zdanení plastov, zdražieť môžu nápojové fľaše

V Nemecku sú plastové flaše zálohované. O podobnom opatrení uvažovala SNS na ministerstve životného prostredia v roku 2008.

Poisťovňa Dôvera si vzala úver, časť peňazí dá Pente

Zdravotná poisťovňa Dôvera si v Tatra banke refinancovala osem rokov starú pôžičku. Súvisí s neobvyklou účtovnou transakciou.

Lagardeová: Svetová ekonomika pokračuje v raste

V utorok sa v Davose začne 48. výročné zasadnutie Svetového ekonomického fóra.

Prerušenie financovania federálnych úradov neohrozuje najvyšší rating USA

Agentúra Moody's reagovala na shutdown opatrne, aj keď to ekonomika pocíti.