SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Volkswagen je vraj ľahší o tisíc zamestnancov

O situácii v bratislavskom Volkswagene sa dozviete viac na tvári miesta v Devínskej Novej Vsi. Komunikácia „na diaľku“ veľmi nefunguje.

BRATISLAVA.

BRATISLAVA. O situácii v bratislavskom Volkswagene sa dozviete viac na tvári miesta v Devínskej Novej Vsi. Komunikácia „na diaľku“ veľmi nefunguje.

Po krátkom telefonáte prichádza na vrátnicu Daniela Rutsch – hovorkyňa. Z neo­hlásenej návštevy nie je nadšená. Napokon súhlasí s rozhovorom. Nedopracujeme sa však k ničomu, čo by už doteraz neodznelo: počet vyrobených áut sa zverejňuje až vo výročnej správe, a teda na budúci rok v marci. Rovnako je to aj s údajmi o poč­toch zamestnancov.

Skryť Vypnúť reklamu

Prístupnejším zdrojom sú zamestnanci závodu na autobusovej zastávke napriek tomu, že aj mnohí z nich držia „bobríka mlčania“. Tí zhovorčivejší sa zhodujú v tom, že nikto nevie, čo sa v automobilke bude diať. Všetko sa dozvedajú, až keď je firma rozhodnutá, zo dňa na deň.

No zamestnanci majú len čiastkový pohľad na vec. A to bude asi aj hlavný dôvod, prečo sa v niektorých prípadoch ich informácie výrazne rozchádzajú. Sú medzi nimi dokonca aj takí, čo si zmeny v počte vyrobených áut nevšimli. Väčšina oslovených však áno.

„Pred šiestimi mesiacmi sa na jednej smene vyrobilo zhruba 180 až 190 áut na výrobných linkách Porsche Cayenne a Touareg,“ hovorí jeden z pracovníkov. Dnes sa ich podľa neho na jednej zmene vyrobí asi 150, pritom smeny sú niekoľko týždňov už len dve. Ďalší hovoria o náhlom vzraste popularity Porsche. Podľa niektorých už má nad Touaregom navrch. Iní vravia, že dorovnáva to, čo Touareg stráca. Ďalší tvrdí, že na jednej zmene sa vyrobí zhruba 100 karosérií Porsche a iba 50 Touaregov. „Kedysi to bolo vyrovnané,“ vraví ďalší.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa dojmov zamestnancov je na tom ešte horšie Škoda Octavia a Audi Q7. Ľuďom sa donieslo, že z dvoch zmien zostane na budúci rok už len jedna – ranná. „Výroba Škody a Audi klesla zhruba o 120 áut,“ hovorí jeden z oslovených. Ďalší tvrdí niečo iné: „Predtým boli tri zmeny, čo vyrábali po 360 áut denne, dnes sú dve a vyrobia 300.“ Tak ako predtým, aj dnes sa na páse striedajú rovnako.

„Od budúceho roku na linke Audi , Octavia síce zostanú oficiálne dve smeny, ale bude sa zrejme robiť len ranná,“ dáva informáciu ďalší.

Čo to všetko znamená pre pracovné miesta? „Povedali nám, že nás bolo asi 8800, dnes je nás približne 7800,“ tvrdí čakajúci na autobus. Úbytok predstavujú externí pracovníci.

Od odborov si ľudia pomoc v núdzi nesľubujú: odbory platí Volkswagen, a preto nemajú motiváciu pomáhať v podstatných veciach. Šéf odborárov Zoroslav Smolinský tvrdí opak. „Zastavili sme outsourcingy, držíme teda miesta pre našich ľudí. Dohodli sme s vedením, že budú mať platených 75 percent z dovolenkového priemeru. Málokto z ľudí si uvedomuje, aké majú výhody,“ hovorí.

Skryť Vypnúť reklamu

Včera večer sa predsa len ľady trochu prelomili. Hovorkyňa automobilky nás informuje: „Od 12. do 23. januára 2009 nenabehne jedna zmena. O realizácii zmenového plánu od 5. kalendárneho týždňa sa ešte rokoje s odbormi.“

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Bezbariérové vozidlo
  2. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  3. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  4. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  5. Zelená Bratislava
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Ruža zmeny
  8. Úpravy automobilov pre ZŤP
  9. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  10. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 503
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 037
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 494
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 609
  5. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 13 463
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 764
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 064
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 8 986
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 950
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 534
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Bezpečnostná rada rozhoduje o podobe celoplošného testovania (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 31 400. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 98 obetí.

Premiér Igor Matovič a prezidentka Zuzana Čaputová na zasadnutí bezpečnostnej rady.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Premiér nie je Ali paša

Matovič si zasa nesplnil politickú úlohu.

Peter Tkačenko

Matovič hovorí o dobrovoľnosti. Kto však nebude mať test, hrozí mu karanténa

Na test stačí prísť na najbližšie odberné miesto.

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie.
Peter Sagan na Giro d'Italia 2020.
CYNICKÁ OBLUDA

Matovičova predstava dobrovoľnosti

Ak premiér hovorí, že plošné testovanie bude dobrovoľné, tak jednoducho klame.

Neprehliadnite tiež

Minister financií Eduard Heger (OĽaNO).

Dolár posilnil voči jenu, ale klesol oproti euru

Kurzu spoločnej európskej meny sa darilo.

Ilustračné foto.

Český investičný fond IFIS podal insolvenčný návrh na majiteľa Arca Capital

Spoločnosť získala pre koronakrízu súdnu ochranu pred veriteľmi.

Hlavný akcionár finančnej skupiny Arca Capital Rastislav Velič.

Fondom v druhom pilieri sa darilo, majetok sporiteľov sa blíži k 10 miliardám eur

Úspory ľudí sa medzitýždenne zhodnotili v takmer všetkých indexových, zmiešaných a akciových fondoch.

Ilustračné foto.