Volkswagen je vraj ľahší o tisíc zamestnancov

O situácii v bratislavskom Volkswagene sa dozviete viac na tvári miesta v Devínskej Novej Vsi. Komunikácia „na diaľku“ veľmi nefunguje.

BRATISLAVA.

BRATISLAVA. O situácii v bratislavskom Volkswagene sa dozviete viac na tvári miesta v Devínskej Novej Vsi. Komunikácia „na diaľku“ veľmi nefunguje.

Po krátkom telefonáte prichádza na vrátnicu Daniela Rutsch – hovorkyňa. Z neo­hlásenej návštevy nie je nadšená. Napokon súhlasí s rozhovorom. Nedopracujeme sa však k ničomu, čo by už doteraz neodznelo: počet vyrobených áut sa zverejňuje až vo výročnej správe, a teda na budúci rok v marci. Rovnako je to aj s údajmi o poč­toch zamestnancov.

Prístupnejším zdrojom sú zamestnanci závodu na autobusovej zastávke napriek tomu, že aj mnohí z nich držia „bobríka mlčania“. Tí zhovorčivejší sa zhodujú v tom, že nikto nevie, čo sa v automobilke bude diať. Všetko sa dozvedajú, až keď je firma rozhodnutá, zo dňa na deň.

No zamestnanci majú len čiastkový pohľad na vec. A to bude asi aj hlavný dôvod, prečo sa v niektorých prípadoch ich informácie výrazne rozchádzajú. Sú medzi nimi dokonca aj takí, čo si zmeny v počte vyrobených áut nevšimli. Väčšina oslovených však áno.

„Pred šiestimi mesiacmi sa na jednej smene vyrobilo zhruba 180 až 190 áut na výrobných linkách Porsche Cayenne a Touareg,“ hovorí jeden z pracovníkov. Dnes sa ich podľa neho na jednej zmene vyrobí asi 150, pritom smeny sú niekoľko týždňov už len dve. Ďalší hovoria o náhlom vzraste popularity Porsche. Podľa niektorých už má nad Touaregom navrch. Iní vravia, že dorovnáva to, čo Touareg stráca. Ďalší tvrdí, že na jednej zmene sa vyrobí zhruba 100 karosérií Porsche a iba 50 Touaregov. „Kedysi to bolo vyrovnané,“ vraví ďalší.

Podľa dojmov zamestnancov je na tom ešte horšie Škoda Octavia a Audi Q7. Ľuďom sa donieslo, že z dvoch zmien zostane na budúci rok už len jedna – ranná. „Výroba Škody a Audi klesla zhruba o 120 áut,“ hovorí jeden z oslovených. Ďalší tvrdí niečo iné: „Predtým boli tri zmeny, čo vyrábali po 360 áut denne, dnes sú dve a vyrobia 300.“ Tak ako predtým, aj dnes sa na páse striedajú rovnako.

„Od budúceho roku na linke Audi , Octavia síce zostanú oficiálne dve smeny, ale bude sa zrejme robiť len ranná,“ dáva informáciu ďalší.

Čo to všetko znamená pre pracovné miesta? „Povedali nám, že nás bolo asi 8800, dnes je nás približne 7800,“ tvrdí čakajúci na autobus. Úbytok predstavujú externí pracovníci.

Od odborov si ľudia pomoc v núdzi nesľubujú: odbory platí Volkswagen, a preto nemajú motiváciu pomáhať v podstatných veciach. Šéf odborárov Zoroslav Smolinský tvrdí opak. „Zastavili sme outsourcingy, držíme teda miesta pre našich ľudí. Dohodli sme s vedením, že budú mať platených 75 percent z dovolenkového priemeru. Málokto z ľudí si uvedomuje, aké majú výhody,“ hovorí.

Včera večer sa predsa len ľady trochu prelomili. Hovorkyňa automobilky nás informuje: „Od 12. do 23. januára 2009 nenabehne jedna zmena. O realizácii zmenového plánu od 5. kalendárneho týždňa sa ešte rokoje s odbormi.“

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 718
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 567
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 734
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 556
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 340
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 867
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 615
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop