Na súde je 7 žalôb od vyradených konzorcií v mýtnom tendri

Krajský súd v Bratislave doteraz prijal sedem žalôb od troch vyradených účastníkov v tendri na elektronický výber mýta.

BRATISLAVA. Agentúru SITA v stredu informoval hovorca súdu Pavol Adamčiak. Všetky žaloby sú zamerané na preskúmanie rozhodnutí Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) od 2. júla po 29. september tohto roka. Úrad svojimi rozhodnutiami zamietol všetky námietky vyradených konzorcií Slovakpass, Kapsch a ToSy.sk. Krajský súd ešte nerozhodol vo veci samej.

"Súd až po dôkladnom naštudovaní administratívneho spisu a celého spisového materiálu môže určiť ďalší postup v konaní vzhľadom na rozvrh práce a dátum podania. Preto nie je možné v tejto chvíli určiť akýkoľvek termín a čas samotného rozhodovania vo veci," informoval ďalej Adamčiak.

ÚVO rozhodnutím z 1. decembra tohto roka naposledy odmietol ako neopodstatnenú námietku konzorcia Slovakpass, jedného z troch vyradených účastníkov tendra na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta. Neúspešný navrhovateľ námietky proti inému úkonu verejného obstarávateľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. namietal, že žiaden z členov jej komisie na vyhodnotenie ponúk nemá adekvátne odborné vzdelanie alebo odbornú prax pre mýtny systém. Úrad tak zamietol alebo neprijal na konanie všetkých jedenásť námietok, o ktorých doteraz rozhodol. ÚVO má do 15. decembra rozhodnúť ešte o dvanástej námietke od ďalšieho vyradeného konzorcia Kapsch.

Parlament v októbri v skrátenom legislatívnom konaní schválil novelu zákona o verejnom obstarávaní, ktorou chce vláda urýchliť tender na elektronický výber mýta. Podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho novela je potrebná, pretože zabráni zneužívaniu inštitútu žiadosti o nápravu a námietok voči výsledkom verejného obstarávania. Novela je reakciou na narastajúci počet námietok od vyradených uchádzačov v mýtnom tendri, ako aj ich zneužívanie na predlžovanie tendra. Množstvo podávaných námietok by mali obmedziť schválené kaucie, ktoré po zamietnutí námietky majú prepadnúť v prospech štátu.

Najnižšiu cenu v tendri na mýto s predpokladanou cenou 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH) predložilo konzorcium Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €) vrátane DPH. Združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). Konzorcium SanToll - Ibertax, ktoré ako jediné nebolo z tendra vylúčené, navrhlo za mýtny systém najvyššiu cenu - 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €). Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  5. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  6. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  7. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  10. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 991
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 757
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 155
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 695
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 295
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 2 728
  7. Kam do tepla v januári? 2 474
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 236
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 112
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 292

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Na Ficovu privatizáciu Telekomu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

BRATISLAVA

Električkovú trať v Petržalke v máji stavať nezačnú

Výstavba necelých siedmich kilometrov električkovej trate trvá 20 rokov.

Neprehliadnite tiež

Amazon vybral dvadsať kandidátov na umiestnenie druhej centrály

Výber miest a lokalít odštartoval prvú etapu súboja o tisícky pracovných miest a miliardy dolárov

Prečo zas meškajú tlačivá daňových priznaní a ako tomu predchádzať

Štát roky nerešpektuje vlastné pravidlá, aby zmeny zákonov plánoval dostatočne vopred.

Poplatok za sobáš budú možno platiť aj neveriaci, diskrimináciu odmietajú

Matriky majú s cirkevnými sobášmi viac práce ako s civilnými, tvrdia autori poplatku.

Slovensko vyšlo ako 30. najlepšia krajina sveta pre život

Zo susediacich krajín je lepším miestom pre život iba Česko a Rakúsko.

V USA žiada o podporu v nezamestnanosti najmenej ľudí za posledných 45 rokov

Ide o najnižší počet žiadostí od februára 1973.