Takmer 5000 predajcov áut v Nemecku asi skrachuje

Rovnaký osud ako výrobcovia automobilov v Nemecku majú aj ich predajcovia, ktorých je v krajine takmer 20.000.

HAMBURG. Predajcovia áut považujú súčasné obdobie vo svojom odbore podnikania za najhoršie od roku 1990.

V novembri tohto roka sa v Nemecku v porovnaní s rovnakým mesiacom vlani znížil predaj osobných automobilov o 17,6 %. Minulý mesiac sa ich predalo na trhu najsilnejšej ekonomiky EÚ celkove 233.800.

Združenie medzinárodných výrobcov motorových vozidiel (VFIK), ktoré sídli v Bad Homburgu, uviedlo, že za 11 mesiacov tohto roka sa dostalo na nemecké cesty 2,86 milióna nových vozidiel. Výsledok je len o 1,5 % horší než za rovnaké obdobie roka 2007.

Spolkový úrad pre motorové vozidlá vo Flensburgu informoval, že v novembri 2008 sa predaj automobilov Opel medziročne znížil o 35,9 %, BMW zaznamenal pokles 20,8 % a Volkswagen 18,6 %. Zníženie predaja zaregistrovali aj ďalšie automobilky v Nemecku.

Podľa analytikov nie je pre obchodníkov s automobilmi taký dôležitý ich celkový predaj v tomto roku, ale to, k čomu dochádza v posledných mesiacoch. Kým sa skončí súčasná kríza, bude ich asi o štvrtinu menej. Pre denník Südwest Presse to povedal prezident Združenia predajcov motorových vozidiel v Nemecku Robert Rademacher.

Dodal, že viac ako polovica predajcov automobilov v Nemecku teraz podniká so stratou. Celkovo zisk v tomto odvetví klesol z ich celkových tržieb pod percento. Obchodníci z tejto sumy musia hradiť všetky svoje náklady a z čistého zisku ešte platia aj daň.

Informoval o tom nemecký denník Die Welt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 780
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 952
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 126
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 836
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 694
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 477
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 093
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 043
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 475

Téma: Nemecko


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory. Do roku 2001 sa v nich vytˇažilo ročne zhruba 6 miliónov kubických metrov dreva.

SVET

KĽDR sa vracia ku Kube, môže jej pomôcť so zbraňami

Spolupráca z čias Studenej vojny sa opakuje.

PLUS

Ako skutočne vyzerá porucha, ktorú má detektív Monk

Dá sa žiť s ustavičným strachom?

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.