Na diaľnice a rýchlocesty bolo vyčerpaných 5 miliárd korún

Na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest bolo ku koncu októbra tohto roka vyčerpaných 5,282 mld. Sk (175,33 mil. €), čo predstavuje 26,35 % z upraveného rozpočtu ...

BRATISLAVA. Na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest bolo ku koncu októbra tohto roka vyčerpaných 5,282 mld. Sk (175,33 mil. €), čo predstavuje 26,35 % z upraveného rozpočtu na tieto účely vo výške 17,883 mld. Sk (593,61 mil. €). Pôvodne schválený rozpočet prípravy a výstavby diaľnic a rýchlociest pre tento rok v objeme 9,915 mld. Sk (329,12 mil. €) bol navýšený viacerými rozpočtovými opatreniami. Po odpočítaní európskych zdrojov a spolufinancovania pre programovacie obdobie 2007 až 2013 vo výške 1,886 mld. Sk (62,60 mil. €), z ktorých sa zatiaľ nič nevyčerpalo, dosahuje celkový podiel čerpania okolo 33 %. Vyplýva to zo správy o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest. Minister dopravy Ľubomír Vážny ju opätovne predkladá na najbližšie zasadnutie vlády. Kabinet prerušil rokovanie o diaľničnej správe 12. novembra tohto roka, čo Vážny zdôvodnil potrebou dopracovania poznatkov z otvárania ponúk na druhý balík projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami.

Vyčerpané prostriedky zo štátneho rozpočtu k uvedenému termínu tvorili 2,816 mld. Sk (93,47 mil. €), čo je 31,5 % diaľničného rozpočtu, z toho vlastné zdroje štátu 2,106 mld. Sk (69,91 mil. €). Použité prostriedky štátneho rozpočtu na prípravu projektov PPP predstavovali 842,60 mil. Sk (27,97 mil. €) pri plnení na 85,1 %. Čerpanie zdrojov Európskej únie z programovacieho obdobia 2004 až 2006 tvorilo ku koncu tohtoročného októbra 1,220 mld. Sk (40,50 mil. €) pri podieli plnenia 26,5 %. Spolufinancovanie k európskym prostriedkom dosahovalo 393,5 mil. Sk (13,06 mil. €), čo znamenalo plnenie na takmer 27 %.

Na základe podkladov Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. predpokladané čerpanie zdrojov na diaľnice zo štátneho rozpočtu by malo ku koncu tohto roka dosiahnuť 6,306 mld. Sk (209,32 mil. €), čo by predstavovalo plnenie na 78,6 %. Do roku 2009 alebo na projekty PPP by malo byť presunutých 1,719 mld. Sk (57,06 mil. €). Zostatok zdrojov štátneho rozpočtu na PPP projekty vo výške 147,9 mil. Sk (4,91 mil. €) by mal byť použitý do konca terajšieho roka.

V rokoch 1999 až 2006 bolo na Slovensku odovzdaných do užívania v polovičnom profile 205,5 kilometrov diaľnic a 121,5 kilometrov rýchlostných ciest. Priemerná dĺžka ročne sprevádzkovaných úsekov v uvedenom osemročnom období predstavovala 25,7 kilometra diaľnic a 15,2 kilometra rýchlociest. V rokoch 2007 až 2014 by malo byť odovzdaných ročne v priemere 86,6 kilometrov diaľnic a 52,9 kilometrov rýchlociest v polovičnom profile. Tempo výstavby diaľnic a rýchlociest by sa malo zvýšiť 3,4-násobne.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 161
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 381
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 155
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 065
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 253
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 088
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 983
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 908
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 357
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 144

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne. S nápadom na výrobu automatických prístrojov, ktoré by vydávali peniaze 24 hodín denne, prišiel škótsky vynálezca John Shepherd-Barron.

Nemecké platy sú v priemere o 570 eur vyššie ako tie naše

Najhoršie platení sú pracujúci v Rumunsku, Bulharsku a Maďarsku