MAŤ OBCHOD V CENTRE BRATISLAVY JE OVEĽA LACNEJŠIE AKO V INÝCH STREDOEURÓPSKYCH METROPOLÁCH

Bratislava nemá extra drahé centrum

Nájomné v centre Bratislave držia dolu chýbajúce priestory a značky.

BRATISLAVA. Bratislavské centrum, teda ulice Starého Mesta ako Laurinská, Panská či Michalská, sa v rebríčku najdrahších nákupných ulíc sveta umiestnilo na 39. mieste. Napriek rastu nájomného za prenájom obchodných priestorov v bratislavskom centre medziročne takmer o sedem percent, sme si oproti minulému roku pohoršili o jednu priečku.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Bratislavu s nájomným na štvorcový meter vo výške 960 eur ročne (takmer 29­tisíc korún) predbehla Viedeň s viac ako troma tisíckami eur ročne, Praha s vyše dvetisíc eurami (vyše 65­tisíc korún), Bukurešť a Budapešť s viac ako 1,5­tisíca eur ročne (vyše 45­tisíc korún), ale aj Varšava s vyše tisíckou eur ročne (vyše 30­tisíc korún).

Hovorí o tom prieskum spoločnosti Cushman & Wakefield, ktorý porovnáva výšku nájomného za štvorcový meter na rok v 44 krajinách zastúpených ulicami s najdrahším nájomným.

Centru chýbajú značky

„Umiestnenie Bratislavy v rebríčku môže súvisieť s tým, že centrum mesta sa dlhodobo využíva prevažne na gastronómiu, kaviarne a nočný život,“ hovorí Marián Fridrich, predajca maloobchodných plôch Cushman & Wakefield na Slovensku. Podľa neho z pohľadu svetových značiek má centrum Bratislavy obmedzenú ponuku vhodných priestorov, čo sa týka veľkosti aj kvality. Centru by pomohli investície do renovácie či nová výstavba, alebo príchod aspoň jednej svetovej značky ako je Gucci, Mont Blanc či Cartier. „Prípadný vstup aspoň jedného alebo niekoľkých svetových značiek by mohol zmeniť potenciál centra Bratislavy ako možnej nákupnej destinácie,“ povedal Fridrich. Podobne ako Bratislava je na tom s cenami Brno, kde nájomné štvorcový meter v centre vyjde na 900 eur ročne (vyše 27­ tisíc korún).

Susedia nás predbehli

Zo stredoeurópskych miest sa okrem Viedne dostala do prvej dvadsiatky aj Praha zastúpená ulicou Na Příkopě a Václavským námestím. „Spoločne s Václavským námestím sú Příkopy najfrekventovanejšou nákupnou lokalitou a to láka módne značky orientované na široké spektrum zákazníkov,“ povedal Jan Kotrbáček, vedúci prenájmu jednotiek v centrách miest v spoločnosti Cushman & Wakefield. Podľa neho je v týchto uliciach ťažké nájsť voľnú plochu aj napriek neustálemu rastu nájomného v centre mesta. To sa medziročne zvýšilo na štvorcový meter o 120 eur (3615 korún).

Vstup aspoň jednej alebo niekoľkých svetových značiek by mohol zmeniť potenciál

Bratislavy ako nákupnej destinácie.

Marián Fridrich, Cushman & Wakefield

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 951
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 540
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 511
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 311
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 971
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 768
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 456
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 274
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 531
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 3 054

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Dán má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.