PRAHA.
Podľa najnovších výsledkov české a slovenské predajne spoločnosti prehĺbili za tri kvartály tohto roka prevádzkovú stratu z vlaňajších 5 miliónov eur (150,63 milióna Sk) na 8 miliónov eur (241 miliónov Sk). Informuje o tom český denník Mladá fronta Dnes.
"Stále viac investujeme do úprav predajní, do znižovania cien a kampaní pre zákazníkov," vysvetľuje vyššiu stratu hovorca českého Aholdu Libor Kytýr.
Tržby českých a slovenských predajní Ahold v eurách sa na prvý pohľad vyvíjali veľmi dobre. Na tohoročnom 18-% raste sa však z najväčšej časti podieľal kurz koruny, ktorá posilňovala voči euru. Po odpočítaní tohto vplyvu už tržby za 3. štvrťrok 2008 vzrástli len o 1,5 %. Tempo ich rastu sa tak znižuje, pretože v predchádzajúcich kvartáloch sa tržby zvyšovali rýchlejšie.