Demokrati v Kongrese požadujú od automobiliek strategický plán

Lídri Demokratickej strany v americkom Kongrese odložili proces schvaľovania legislatívy, ktorá by umožnila poskytnúť americkým výrobcom automobilov finančné prostriedky ...

WASHINGTON. Lídri Demokratickej strany v americkom Kongrese odložili proces schvaľovania legislatívy, ktorá by umožnila poskytnúť americkým výrobcom automobilov finančné prostriedky na pomoc v boji proti dopadom svetovej finančnej krízy.

Namiesto toho vyzvali tri najväčšie automobilky - General Motors, Ford and Chrysler - na vypracovanie plánu, ktorý má ozrejmiť ich zámery s pridelenými peniazmi a spôsob využitia, ktorého cieľom má byť ekonomická stabilita veľkých amerických autovýrobcov. Ako uviedla predsedníčka Snemovne reprezentantov demokratka Nancy Pelosiová a líder Demokratickej strany v Senáte Harry Reid, Kongres sa k veci vráti v decembri po predložení dlhodobého a akceptovateľného plánu zo strany výrobcov áut v USA. Informoval o tom nemecký spravodajský portál Deutsche Welle.

General Motors, Ford and Chrysler požadujú od Kongresu schválenie finančnej pomoci vo výške 25 miliárd amerických dolárov. To však zatiaľ nenachádza porozumenie na strane amerických zákonodarcov a to napriek tomu, že neposkytnutie pôžičky môže mať katastrofálne následky pre ekonomiku USA.

Bushova administratíva ako aj zákonodarcovia v Senáte sú skeptickí jednak voči výške požadovanej sumy, ako aj k samotnému zmyslu takejto pomoci. Viacerí totiž pochybujú, či tieto detroitské spoločnosti budú schopné splatiť štátne pôžičky a či v konečnom dôsledku nepôjde len o zabetónovanie súčasného nezdravého stavu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 8 682
  2. Moskva alebo Petrohrad? 8 113
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 2 655
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 238
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 169
  6. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 2 139
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 029
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 763
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 605
  10. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 069

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Zomrel spoluzakladateľ skupiny AC/DC Malcolm Young

Gitarista trpel v posledných rokoch demenciou.

KOMENTÁRE

Alternatívu nepotrebuje iba Smer, ale aj SaS

V radoch stúpencov opozície sa znížili nároky.

Neprehliadnite tiež

Zamestnanci uprednostňujú finančné benefity, poteší aj služobné auto

kázal to najnovší prieskum personálnej spoločnosti Grafton Slovakia.

Talianske elektrické motorky prídu aj na rakúsky trh

Najlepší motocykel EMC sa volá Ego a znalci ho označujú ako "Teslu medzi motorkami".

Ľavá noha vám pri šoférovaní poďakuje (rozhovor)

Elektromobilita je súčasnosť, nie budúcnosť, hovorí Feunteun z Renaultu.

Rusko súhlasilo s reštrukturalizáciou dlhu Venezuely, splácanie potrvá desať rokov

Exprezident Chávez množstvo peňazí z predaja ropy míňal na rozsiahle sociálne programy.