INDICKÁ SPOLOČNOSŤ APOLLO TYRES POKRAČUJE V ROKOVANIACH SO SLOVENSKÝMI A MAĎARSKÝMI PREDSTAVITEĽMI NA VÝBERE VHODNÉHO MIESTA PRE SVOJU INVESTÍCIU

Slovensko stále bojuje o investíciu Apollo Tyres za 6 miliárd korún

Slovensko a Maďarsko stále bojujú o investíciu indickej gumárenskej spoločnosti Apollo Tyres vo výške zhruba 200 miliónov eur (6,025 mld. Sk). Pre agentúru SITA to potvrdila budapeštianska poradkyňa spoločnosti Apollo Tyres Daniella Redei.

BRATISLAVA. Slovensko a Maďarsko stále bojujú o investíciu indickej gumárenskej spoločnosti Apollo Tyres vo výške zhruba 200 mil. eur (6,025 mld. Sk). Pre agentúru SITA to potvrdila budapeštianska poradkyňa spoločnosti Apollo Tyres Daniella Redei. "Spoločnosť pokračuje na prácach s príslušnými slovenskými a maďarskými autoritami na identifikáciu vhodného miesta pre svoju investíciu," uviedla Redei. Obnovené rokovania s indickým investorom potvrdil pre agentúru SITA aj hovorca ministra hospodárstva Branislav Zvara. "Áno, obnovili sme rokovania s indickou spoločnosťou. Podmienky v súlade so slovenskou a európskou legislatívou, ktoré sme im ponúkli predtým, stále platia. Čakáme ako sa indický investor rozhodne," povedal Zvara.

Aj Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) potvrdila pokračujúce rokovania so spoločnosťou Apollo Tyres. "Prezentovali sme investorovi viac ako desiatku oblastí, ktoré spĺňali všetky podmienky, ale medzi ktorými reálne uvažujú, to vedia len oni sami. O podrobnostiach rokovaní nemôžem informovať, nakoľko ide o rozpracovaný projekt a

máme s investorom podpísanú dohodu o mlčanlivosti. Zatiaľ sme od investora nedostali žiadne konkrétne stanovisko, žeby sa definitívne rozhodol pre nejakú krajinu alebo oblasť, takže Slovensko stále pripadá do úvahy," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa SARIO Jana Murínová.

Podľa budapeštianskej poradkyne však kvôli globálnej finančnej kríze indický investor prehodnocuje všetky svoje projekty. "Z tohto dôvodu môže byť európska výrobná investícia vystavená možnému omeškaniu. Apollo Tyres v súčasnosti implementuje svoje obchodné, marketingové a výskumné a vývojové plány v Európe v jednotlivých fázach," dodala Redei. Európa aj napriek tomu zostáva podľa nej pre spoločnosť Apollo Tyres trhom strategického významu. V novom závode vo východnej Európe by mal indický výrobca pneumatík vyrábať ročne 7 mil. kusov výrobkov. Vytvoriť by mal celkovo približne 1 500 nových pracovných miest. Najväčší indický výrobca pneumatík Apollo Tyres sa mal podľa medializovaných informácií v januári tohto roku rozhodnúť umiestniť svoju investíciu v maďarskom meste Gyöngyös. Podľa informácií maďarskej agentúry MTI však kvôli politickému odporu opozičnej maďarskej politickej strany Fidesz indický investor od svojich plánov odstúpil.

Spoločnosť Apollo Tyres plánuje podľa indických médií v nasledujúcich piatich rokoch preinvestovať zhruba 605 mil. USD na projekty na zelenej lúke v Indii a v zahraničí a tiež na rozšírenie svojich existujúcich kapacít. Spoločnosť, ktorá sa chce dostať do prvej šestky najväčších svetových producentov pneumatík a dosiahnuť výnosy na úrovni 4 mld. USD v nasledujúcich piatich rokoch, je v procese príprav dvoch nových závodov, v Chennai a vo východnej Európe. Spoločnosť, ktorá zaznamenala výnosy 1,2 mld. USD v poslednom fiškálnom roku, plánuje zvýšiť svoje tržby na 2 mld. USD do roku 2010 a neskôr ich zdvojnásobiť v ďalších troch rokoch.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 713
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 014
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 259
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 364
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 360
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 911
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 618
  8. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 533
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 457
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol nahnevaný ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

KOMENTÁRE

Kde sme boli, keď sme ešte mohli zasiahnuť? A kde sme teraz

OSN varovala svet už v roku 2014.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop