INDICKÁ SPOLOČNOSŤ APOLLO TYRES POKRAČUJE V ROKOVANIACH SO SLOVENSKÝMI A MAĎARSKÝMI PREDSTAVITEĽMI NA VÝBERE VHODNÉHO MIESTA PRE SVOJU INVESTÍCIU

Slovensko stále bojuje o investíciu Apollo Tyres za 6 miliárd korún

Slovensko a Maďarsko stále bojujú o investíciu indickej gumárenskej spoločnosti Apollo Tyres vo výške zhruba 200 miliónov eur (6,025 mld. Sk). Pre agentúru SITA to potvrdila budapeštianska poradkyňa spoločnosti Apollo Tyres Daniella Redei.

BRATISLAVA. Slovensko a Maďarsko stále bojujú o investíciu indickej gumárenskej spoločnosti Apollo Tyres vo výške zhruba 200 mil. eur (6,025 mld. Sk). Pre agentúru SITA to potvrdila budapeštianska poradkyňa spoločnosti Apollo Tyres Daniella Redei. "Spoločnosť pokračuje na prácach s príslušnými slovenskými a maďarskými autoritami na identifikáciu vhodného miesta pre svoju investíciu," uviedla Redei. Obnovené rokovania s indickým investorom potvrdil pre agentúru SITA aj hovorca ministra hospodárstva Branislav Zvara. "Áno, obnovili sme rokovania s indickou spoločnosťou. Podmienky v súlade so slovenskou a európskou legislatívou, ktoré sme im ponúkli predtým, stále platia. Čakáme ako sa indický investor rozhodne," povedal Zvara.

Aj Slovenská agentúra pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) potvrdila pokračujúce rokovania so spoločnosťou Apollo Tyres. "Prezentovali sme investorovi viac ako desiatku oblastí, ktoré spĺňali všetky podmienky, ale medzi ktorými reálne uvažujú, to vedia len oni sami. O podrobnostiach rokovaní nemôžem informovať, nakoľko ide o rozpracovaný projekt a

máme s investorom podpísanú dohodu o mlčanlivosti. Zatiaľ sme od investora nedostali žiadne konkrétne stanovisko, žeby sa definitívne rozhodol pre nejakú krajinu alebo oblasť, takže Slovensko stále pripadá do úvahy," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa SARIO Jana Murínová.

Podľa budapeštianskej poradkyne však kvôli globálnej finančnej kríze indický investor prehodnocuje všetky svoje projekty. "Z tohto dôvodu môže byť európska výrobná investícia vystavená možnému omeškaniu. Apollo Tyres v súčasnosti implementuje svoje obchodné, marketingové a výskumné a vývojové plány v Európe v jednotlivých fázach," dodala Redei. Európa aj napriek tomu zostáva podľa nej pre spoločnosť Apollo Tyres trhom strategického významu. V novom závode vo východnej Európe by mal indický výrobca pneumatík vyrábať ročne 7 mil. kusov výrobkov. Vytvoriť by mal celkovo približne 1 500 nových pracovných miest. Najväčší indický výrobca pneumatík Apollo Tyres sa mal podľa medializovaných informácií v januári tohto roku rozhodnúť umiestniť svoju investíciu v maďarskom meste Gyöngyös. Podľa informácií maďarskej agentúry MTI však kvôli politickému odporu opozičnej maďarskej politickej strany Fidesz indický investor od svojich plánov odstúpil.

Spoločnosť Apollo Tyres plánuje podľa indických médií v nasledujúcich piatich rokoch preinvestovať zhruba 605 mil. USD na projekty na zelenej lúke v Indii a v zahraničí a tiež na rozšírenie svojich existujúcich kapacít. Spoločnosť, ktorá sa chce dostať do prvej šestky najväčších svetových producentov pneumatík a dosiahnuť výnosy na úrovni 4 mld. USD v nasledujúcich piatich rokoch, je v procese príprav dvoch nových závodov, v Chennai a vo východnej Európe. Spoločnosť, ktorá zaznamenala výnosy 1,2 mld. USD v poslednom fiškálnom roku, plánuje zvýšiť svoje tržby na 2 mld. USD do roku 2010 a neskôr ich zdvojnásobiť v ďalších troch rokoch.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  5. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  6. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  7. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  8. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  1. 10 vecí, ktoré môžete dostať od zdravotnej poisťovne zadarmo
  2. Úspech na Majstrovstvách sveta v Quadrathlone
  3. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  4. Od septembra opäť po starom
  5. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  6. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  7. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  8. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  9. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  10. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 669
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 985
  3. Od septembra opäť po starom 2 982
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 837
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 640
  6. Ako sme jazdili v socializme 1 623
  7. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom? 1 502
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 267
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 165
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 143

Téma: Viktor Orbán


Článok je zaradený aj do ďalších tém Maďarsko, Wizz Air, Slovensko

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar zdržuje. Kočnerovho policajta neriešia

Policajný prezident tvrdil, že požiadal o správu, aby mohol zakročiť.

SVET

Bývalý populista Fico nás zradil, znie z Poľska aj Maďarska

Fico o budúcnosti v jadre EÚ hovoril už na jar, médiá si to nevšimli.

TECH

Ako zanikla záhadná kultúra na Veľkonočnom ostrove

Prudký rozvrat alebo pomalé umieranie? Pôsobilo oboje.

Neprehliadnite tiež

Nemci chcú vymazať RegioJet z mapy, Jančura vykladá z autobusov sedačky

Zvýšená konkurencia na ceste môže znamenať spomalenie rozvoja železníc pre RegioJet.

Športová sieť obchodov EXIsport získala peniaze na rozvoj, pomohli jej Poliaci

O akú sumu ide, strany neuviedli. Hovoria však o niekoľkých miliónoch eur.

Najviac slovenských firiem so zahraničným kapitálom majú Česi

Českí podnikatelia vlastnia na Slovensku 9 857 spoločností, čo je približne o tristo podnikov viac ako vlani.

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.