V zime pribudnú na letisku Poprad-Tatry k pravidelným linkám aj charterové lety

Poprad 15. novembra (TASR) - Počet cestujúcich, ktorých vybavia v tomto roku na letisku Poprad-Tatry, by nemal byť nižší ako vlani, keď zaznamenali viac ...

Poprad 15. novembra (TASR) - Počet cestujúcich, ktorých vybavia v tomto roku na letisku Poprad-Tatry, by nemal byť nižší ako vlani, keď zaznamenali viac ako 60.000 pasažierov. Riaditeľka letiska Ivana Herkeľová pre TASR uviedla, že v súčasnosti premávajú týždenne tri pravidelné linky na trase Poprad - Londýn, a to v pondelok, stredu a sobotu. V letných mesiacoch to boli štyri linky, ktorých vyťaženosť dosahovala 80 až 90 %.

V odletovej hale majú cestujúci k dispozícii bufet, na letisku si môžu požičať auto a od leta funguje autobusová doprava zo stanice SAD k jednotlivým letom. Zvýšiť kapacitné možnosti a skvalitniť služby pre cestujúcich pomôže nový terminál, ktorý odovzdajú do používania tento rok začiatkom decembra. Problémom popradského letiska je nedostatok parkovacích miest, čo by mala vyriešiť výstavba nového parkoviska s kapacitou asi 100 áut, ktorá sa však oneskoruje.

Počas zimnej lyžiarskej sezóny pribudnú k pravidelným linkám charterové lety predovšetkým z Kyjeva a v čase Vianoc a pravoslávnych sviatkov aj z Moskvy. Podľa riaditeľky je zatiaľ predčasné hovoriť o počtoch cestujúcich. "V porovnaní s predchádzajúcou zimou máme avizovaný mierny pokles zo strany turistov z Moskvy."

Nižší záujem ruských lyžiarov o Tatry avizovali už niektorí hotelieri. Podobné prognózy sa ozývali aj na začiatku minuloročnej zimnej sezóny, no tie sa nenaplnili. Podľa názoru pracovníkov v cestovnom ruchu však môže tohtoročný vývoj negatívne ovplyvniť finančná kríza.

Medzinárodné letisko Poprad-Tatry je najvyššie položeným letiskom pre dopravné lietadlá v strednej Európe. Leží v nadmorskej výške 718 metrov (m), čo je približne o 150 m vyššie ako rakúsky Innsbruck. Napriek tomu prílety a odlety nevyžadujú špeciálne postupy, keďže Popradská kotlina je široká a umožňuje približovanie v ose dráhy. Betónová vzletová a pristávacia dráha je dlhá 2600 m a široká 45 m. Letisko je otvorené celoročne. Vďaka geografickej polohe má veľmi dobré poveternostné podmienky a často leží nad hranicou hmly. Výhodou je aj blízkosť turistických centier.

Jeho história siaha do roku 1938, kedy bolo otvorené poľné letisko. Pravidelná civilná doprava sa začala v roku 1943 linkou Bratislava-Sliač-Poprad-Prešov. Až do roku 1970 bola v Poprade len trávnatá vzletová a pristávacia dráha. Betónovú dráhu a administratívnu budovu odovzdali do používania v roku 1970, keď sa konali na Štrbskom Plese Majstrovstvá sveta v klasických lyžiarskych disciplínach. V 70. a 80. rokoch minulého storočia vybavili na letisku ročne v priemere 70.000 cestujúcich. Najúspešnejším v histórii bol rok 1976, keď zaznamenali rekordných 156.000 cestujúcich.

V súčasnosti letisko slúži aj ako základňa vrtuľníka Leteckej záchrannej zdravotnej služby. Využívajú ho aerokluby a letecké školy, súkromné i obchodné lietadlá z rôznych krajín Európy, predovšetkým z Nemecka, Francúzska, Belgicka a Rakúska.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 26 626
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 173
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 792
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 571
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 482
  6. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 219
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 216
  8. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 110
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 073
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 065

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Mária Terézia nechcela, aby sa Gemer vyľudnil. Pomohli čerešne

Nemajú nič, čo si nedopestujú. Život na lazoch je zložitý.

DOMOV

Tak to už nie, Béla, odkazuje Bugárovi Paška z SNS

Pašku hnevá, že ombudsmanka podporila Dúhový pochod.

DOMOV

Plavčan oznámil abdikáciu, z tlačovky opäť ušiel

Plavčan odstúpil z postu ministra deň po výzve Roberta Fica.

Neprehliadnite tiež

Podpora mladých pri hypotékach sa daňovým bonusom zjednoduší, tvrdí Kažimír

Podpora hypotekárneho bývania pre mladých by mala byť po novom pre ľudí jednoduchšia a menej administratívne náročná.

Úrad vlády nakúpil nové autá za 95-tisíc eur

Jedno z nich má slúžiť na zásobovanie hotela Bôrik.

Ak si kúpite kuracinu v Tescu, môže vás zastaviť esbéeskár

V niektorých predajniach dáva Tesco bezpečnostné prvky nielen na alkohol, ale aj na mäso.

Zmes z kontaminovaných vajec sa dostala aj do bratislavských hotelov

Viac informácií má poskytnúť ministerstvo pôdohospodárstva.