Obchodná komora kritizovala pomalú výstavbu diaľnic pri Žiline

Regionálna obchodná a priemyselná komora v Žiline dnes kritizovala štát za pomalé tempo výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v Žilinskom kraji.

ŽILINA. Namiesto toho sa vraj pod tlakom lobbistov uprednostňuje výstavba menej dôležitých úsekov napríklad v okolí Banskej Bystrice, kde pôsobil i minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa komory sa tak odďaľuje diaľničné prepojenie s Českom a Poľskom na severe krajiny a komplikuje príchod investorov do Turca, Liptova či na Oravu.

"Boli vyhlásenia (vlády), že prepojíme (diaľnicou) do roku 2010 Bratislavu, Žilinu a Košice. Pýtam sa, kde sú dnes tieto slová. Hovorilo sa, že budeme mať prepojenie smerom na Česko a Poľsko do roku 2012," povedal novinárom Dušan Haluška z regionálnej Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Žiline. Podľa neho by sa však s výstavbou prepojenia na českú hranicu od Čadce malo napokon začať až po roku 2012. Nejasný je vraj tiež termín prepojenia s Poľskom.

Stanovisko ministerstva dopravy ČTK zisťuje. Vážny však v apríli pripustil, že spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010. Premiér Robert Fico zasa v januári nevylúčil, že diaľničné spojenie medzi Slovenskom a Poľskom sa možno nestihne vystavať do pôvodne ohláseného termínu v roku 2014.

Podľa žilinskej obchodnej komory by sa malo urýchlene pokračovať predovšetkým vo výstavbe diaľničného tunela Višňové medzi Martinom a Žilinou. V minulosti sa stihla vykopať prieskumná štôlňa, v roku 2003 sa však stavba zakonzervovala. Šéf žilinskej regionálnej komory Ján Mišura upozornil, že údržba zakonzervovanej stavby štát ročne stojí desať miliónov korún (331.939 eur). Podľa neho zlé cestné spojenie medzi Martinom a Žilinou, na ktorom dochádza často k nehodám, odrádza investorov od príchodu do Turca. Podľa doterajších informácií by sa výstavba tunela mala znova rozbehnúť na budúci rok.

Zástupcovia komory tiež upozornili, že vo výstavbe diaľnic a rýchlostných komunikácii treba pokračovať i na Orave, Liptove a Kysuciach. Inak vraj hrozí, že z týchto lokalít odídu niektorí investori. Pre zvýšený pohyb kamiónov na cestách sa tiež vytvárajú zápchy. Po diaľničnom spojení s Českom volá aj žilinská KIA, ktorá potrebuje dovážať i vyvážať súčiastky do moravského závodu automobilky Hyundai v Nošoviciach na Morave.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 444
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 366
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 366
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 7 003
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 958
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 106
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 002
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 540
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 901
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 555

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop