Obchodná komora kritizovala pomalú výstavbu diaľnic pri Žiline

Regionálna obchodná a priemyselná komora v Žiline dnes kritizovala štát za pomalé tempo výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v Žilinskom kraji.

ŽILINA. Namiesto toho sa vraj pod tlakom lobbistov uprednostňuje výstavba menej dôležitých úsekov napríklad v okolí Banskej Bystrice, kde pôsobil i minister dopravy Ľubomír Vážny. Podľa komory sa tak odďaľuje diaľničné prepojenie s Českom a Poľskom na severe krajiny a komplikuje príchod investorov do Turca, Liptova či na Oravu.

"Boli vyhlásenia (vlády), že prepojíme (diaľnicou) do roku 2010 Bratislavu, Žilinu a Košice. Pýtam sa, kde sú dnes tieto slová. Hovorilo sa, že budeme mať prepojenie smerom na Česko a Poľsko do roku 2012," povedal novinárom Dušan Haluška z regionálnej Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory v Žiline. Podľa neho by sa však s výstavbou prepojenia na českú hranicu od Čadce malo napokon začať až po roku 2012. Nejasný je vraj tiež termín prepojenia s Poľskom.

Stanovisko ministerstva dopravy ČTK zisťuje. Vážny však v apríli pripustil, že spor o tender na výstavbu severných úsekov diaľnice D1 by mohol ohroziť stanovený termín dostavby spojenia medzi Bratislavou a Košicami do roku 2010. Premiér Robert Fico zasa v januári nevylúčil, že diaľničné spojenie medzi Slovenskom a Poľskom sa možno nestihne vystavať do pôvodne ohláseného termínu v roku 2014.

Podľa žilinskej obchodnej komory by sa malo urýchlene pokračovať predovšetkým vo výstavbe diaľničného tunela Višňové medzi Martinom a Žilinou. V minulosti sa stihla vykopať prieskumná štôlňa, v roku 2003 sa však stavba zakonzervovala. Šéf žilinskej regionálnej komory Ján Mišura upozornil, že údržba zakonzervovanej stavby štát ročne stojí desať miliónov korún (331.939 eur). Podľa neho zlé cestné spojenie medzi Martinom a Žilinou, na ktorom dochádza často k nehodám, odrádza investorov od príchodu do Turca. Podľa doterajších informácií by sa výstavba tunela mala znova rozbehnúť na budúci rok.

Zástupcovia komory tiež upozornili, že vo výstavbe diaľnic a rýchlostných komunikácii treba pokračovať i na Orave, Liptove a Kysuciach. Inak vraj hrozí, že z týchto lokalít odídu niektorí investori. Pre zvýšený pohyb kamiónov na cestách sa tiež vytvárajú zápchy. Po diaľničnom spojení s Českom volá aj žilinská KIA, ktorá potrebuje dovážať i vyvážať súčiastky do moravského závodu automobilky Hyundai v Nošoviciach na Morave.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  6. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  7. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  8. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  9. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 15 395
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 398
  3. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 4 075
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 056
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 236
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 098
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 988
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 910
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 351
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 133

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focus: Vládne strany oslabujú

Smer stratil takmer dve percentá. Do parlamentu by sa dostalo aj KDH.

DOMOV

Politika, biznis, vplyv. O čo ide oligarchom v médiách

Odborník hovorí, že oligarchovia médiá skupujú kvôli svojim záujmom.

BANSKÁ BYSTRICA

V Banskej Bystrici otvorili najmodernejšiu autobusovú stanicu na Slovensku

Dopravná časť je v testovacej prevádzke.

Neprehliadnite tiež

Razenie tunela Čebrať na diaľnici D1 by sa mohlo obnoviť v januári 2018

Odhaduje to generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Ján Ďurišin.

Investície do verejných budov už nebudú zaťažovať verejné financie

Nové pravidlá umožnia podľa MF SR zapájanie know-how a financií súkromného sektora do takýchto investícií, a to bez vplyvu na verejné financie.

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne. S nápadom na výrobu automatických prístrojov, ktoré by vydávali peniaze 24 hodín denne, prišiel škótsky vynálezca John Shepherd-Barron.

Nemecké platy sú v priemere o 570 eur vyššie ako tie naše

Najhoršie platení sú pracujúci v Rumunsku, Bulharsku a Maďarsku