PREDAJCOVIA ENORMNE ZVÝŠILI MARKETING NA PODPORU PREDAJA AUTOMOBILOV

Zľava na auto? Akú si zaželáte

Televízie potvrdili zvýšený objem reklám od autopredajcov. Niektoré autá sa dajú kúpiť doslova za „babku“. K iným je pribalený hodnotný grátis darček. Automobilky tvrdia, že sa nič nedeje. Zvýšené výdavky za reklamu vraj nemajú pre krízu.

Kúpiť auto rôznych značiek so zľavou, prípadne s drahými doplnkami grátis, dnes nie je problém. Inzeráty a reklamy sa hemžia ponukami.(Zdroj: REUTERS)

BRATISLAVA. Plánujete si kúpiť auto. Vhodnejšia chvíľa sa asi tak rýchlo už nenájde. Autopredajcovia sa doslova predháňajú v ponuke. Stačí si vybrať.

Renault Thalia dostanete za istých okolností už za menej ako 200-tisíc korún. Alebo si radšej trochu priplatíte, ale za svoje peniaze dostanete výrazne viac ako pred pár mesiacmi. K niektorým modelom Mazdy si môžete sami zostaviť balíček za 84-tisíc korún. K Volkswagenu Passat a Passat Variant dostanete business balík v hodnote až 95-tisíc korún. Na Mitsubishi Outlander dostanete zľavu 150-tisíc korún, na model Pajero až 200-tisíc korún.

V balíčkoch sa väčšinou skrývajú navigačné systémy a autorádiá, niektorí predajcovia však ponúkajú aj parkovacie senzory, stmavené zadné sklá, alarm, zimné pneumatiky či zliatinové disky.

Stačí si otvoriť ktorékoľvek noviny, pozorne počúvať rádio, či sledovať televíziu. Reklama na nové a hlavne výhodné autá sa doslova valí na potenciálnych zákazníkov.

Z každej strany

Podľa hovorkyne televízie JOJ Tatiany Tóthovej stúpla medziročne reklama na autá o štvrtinu. Slovenská televízia zaznamenala podľa hovorkyne Želmíry Habánovej zvýšený prílev reklamy od autopredajcov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka až o 51 percent. Iba televízia Markíza hovorí o porovnateľnom objeme reklamy na automobily. „Ale treba brať do úvahy, že je to dané aj zložením značiek automobiliek, ktoré u nás komunikujú v príslušných obdobiach,“ vysvetľuje hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská.

Hoci to automobiloví predajcovia nechcú priznať, podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského je kampaň naozaj oveľa masívnejšia ako minuloročnú jeseň a zimu, keď sa boj o zákazníka aj tak zvyšuje, aby sa dopredali staré modely. „Tento rok však okrem tohto tradičného dôvodu pribudol aj ďalší - finančná kríza. Predajcovia musia zaujať niečím novým, napríklad benefitmi. Kúpyschopnosť obyvateľstva sa totiž znižuje a ľudia, ktorí už auto majú a nepotrebujú ho veľmi súrne vymeniť, radšej počkajú,“ povedal Drahovský. Spoločnosti už pristupujú aj k adresnej reklame. Oslovujú podľa Drahovského zákazníkov, ktorí si od nich v minulosti kúpili auto na lízing a teraz im končí zmluva.

Nič sa nedeje

Autopredajcovia si však krízu nechcú veľmi priznať. Niektorí nereagovali na naše otázky. Iní zase tvrdia, že kampaň pripravovali už pred vypuknutím krízy. Aj keď hovoria o určitom poklese záujmu o kúpu nových áut, nejde podľa nich o žiaden dramatický trend.

„ŠKODA AUTO Slovensko zaznamenala v októbri určitý pokles predaja. Nepripisujeme ho však priamo vplyvu finančnej krízy. Záujem zákazníkov o modely značky Škoda, vyjadrený celkovym objemom predaja, je vďaka výhodnému cenníku a aktuálnej akciovej ponuke modelov MAX stále veľký,“ tvrdí konateľ spoločnosti Matej Bugár.

Hovorca spoločnosti Porsche Ľubomír Beňovič povedal, že sa zatiaľ kríza na predaji áut značky Volkswagen výraznejšie nepodpísala. „Pozorujeme určité zmeny v správaní zákazníkov, napríklad v nižšej frekvencii v showroome. Na druhej strane však tí, ktorí prídu, sú rozhodnutí pre kúpu.“

Tento rok musia predajcovia zaujať niečím novým, napríklad benefitmi. Kúpyschopnosť obyvateľstva sa znižuje a ľudia, ktorí auto nepotrebujú veľmi súrne vymeniť, radšej počkajú.

Ľubomír Drahovský, agentúra TERNO

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 509
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 111
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 020
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 628
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 562
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 758
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 463
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 730
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 383
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 183

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOLNÝ ZEMPLÍN KORZÁR

Smer na východe už oslavuje MDŽ. Zabáva vtipmi o svokrách

Nikto nespomínal ističe, ceny elektriny, ani dôchodky.

ŠPORT

Českému brankárovi zapadol jazyk, život mu zachraňoval útočník súpera

Otras mozgu, zlomený a narazený zub, rozťatá pera.

Neprehliadnite tiež

Akcie londýnskej burzy a Deutsche Börse klesli pre pochybnosti o ich zlúčení

Európska komisia pravdepodobne nedá zelenú zlúčeniu oboch búrz.

Rakúsky výrobný sektor pokračoval v prudkom raste

Pod pokračovanie rastu sa podpísali produkcia aj nové objednávky.

Slovenské regionálne špeciality sa dostanú na pulty reťazcov

Malí regionálni výrobcovia tak majú šancu na zviditeľnenie svojich produktov.

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop