PREDAJCOVIA ENORMNE ZVÝŠILI MARKETING NA PODPORU PREDAJA AUTOMOBILOV

Zľava na auto? Akú si zaželáte

Televízie potvrdili zvýšený objem reklám od autopredajcov. Niektoré autá sa dajú kúpiť doslova za „babku“. K iným je pribalený hodnotný grátis darček. Automobilky tvrdia, že sa nič nedeje. Zvýšené výdavky za reklamu vraj nemajú pre krízu.

Kúpiť auto rôznych značiek so zľavou, prípadne s drahými doplnkami grátis, dnes nie je problém. Inzeráty a reklamy sa hemžia ponukami.(Zdroj: REUTERS)

BRATISLAVA. Plánujete si kúpiť auto. Vhodnejšia chvíľa sa asi tak rýchlo už nenájde. Autopredajcovia sa doslova predháňajú v ponuke. Stačí si vybrať.

Renault Thalia dostanete za istých okolností už za menej ako 200-tisíc korún. Alebo si radšej trochu priplatíte, ale za svoje peniaze dostanete výrazne viac ako pred pár mesiacmi. K niektorým modelom Mazdy si môžete sami zostaviť balíček za 84-tisíc korún. K Volkswagenu Passat a Passat Variant dostanete business balík v hodnote až 95-tisíc korún. Na Mitsubishi Outlander dostanete zľavu 150-tisíc korún, na model Pajero až 200-tisíc korún.

V balíčkoch sa väčšinou skrývajú navigačné systémy a autorádiá, niektorí predajcovia však ponúkajú aj parkovacie senzory, stmavené zadné sklá, alarm, zimné pneumatiky či zliatinové disky.

Stačí si otvoriť ktorékoľvek noviny, pozorne počúvať rádio, či sledovať televíziu. Reklama na nové a hlavne výhodné autá sa doslova valí na potenciálnych zákazníkov.

Z každej strany

Podľa hovorkyne televízie JOJ Tatiany Tóthovej stúpla medziročne reklama na autá o štvrtinu. Slovenská televízia zaznamenala podľa hovorkyne Želmíry Habánovej zvýšený prílev reklamy od autopredajcov v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka až o 51 percent. Iba televízia Markíza hovorí o porovnateľnom objeme reklamy na automobily. „Ale treba brať do úvahy, že je to dané aj zložením značiek automobiliek, ktoré u nás komunikujú v príslušných obdobiach,“ vysvetľuje hovorkyňa televízie Oľga Dúbravská.

Hoci to automobiloví predajcovia nechcú priznať, podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského je kampaň naozaj oveľa masívnejšia ako minuloročnú jeseň a zimu, keď sa boj o zákazníka aj tak zvyšuje, aby sa dopredali staré modely. „Tento rok však okrem tohto tradičného dôvodu pribudol aj ďalší - finančná kríza. Predajcovia musia zaujať niečím novým, napríklad benefitmi. Kúpyschopnosť obyvateľstva sa totiž znižuje a ľudia, ktorí už auto majú a nepotrebujú ho veľmi súrne vymeniť, radšej počkajú,“ povedal Drahovský. Spoločnosti už pristupujú aj k adresnej reklame. Oslovujú podľa Drahovského zákazníkov, ktorí si od nich v minulosti kúpili auto na lízing a teraz im končí zmluva.

Nič sa nedeje

Autopredajcovia si však krízu nechcú veľmi priznať. Niektorí nereagovali na naše otázky. Iní zase tvrdia, že kampaň pripravovali už pred vypuknutím krízy. Aj keď hovoria o určitom poklese záujmu o kúpu nových áut, nejde podľa nich o žiaden dramatický trend.

„ŠKODA AUTO Slovensko zaznamenala v októbri určitý pokles predaja. Nepripisujeme ho však priamo vplyvu finančnej krízy. Záujem zákazníkov o modely značky Škoda, vyjadrený celkovym objemom predaja, je vďaka výhodnému cenníku a aktuálnej akciovej ponuke modelov MAX stále veľký,“ tvrdí konateľ spoločnosti Matej Bugár.

Hovorca spoločnosti Porsche Ľubomír Beňovič povedal, že sa zatiaľ kríza na predaji áut značky Volkswagen výraznejšie nepodpísala. „Pozorujeme určité zmeny v správaní zákazníkov, napríklad v nižšej frekvencii v showroome. Na druhej strane však tí, ktorí prídu, sú rozhodnutí pre kúpu.“

Tento rok musia predajcovia zaujať niečím novým, napríklad benefitmi. Kúpyschopnosť obyvateľstva sa znižuje a ľudia, ktorí auto nepotrebujú veľmi súrne vymeniť, radšej počkajú.

Ľubomír Drahovský, agentúra TERNO

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  3. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku
  10. Viac času pre rodinu by uvítala viac ako tretina Slovákov
  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Cambridge Business School, škola novej doby
  9. Cykloturistický trip študentov SvF STU v Bratislave – Vol. 4
  10. História sťahovania
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 10 204
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 075
  3. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 7 956
  4. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 7 849
  5. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 6 765
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 6 041
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 254
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 659
  9. Sendvičová drevostavba v kostýme drevenice 2 761
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 2 434

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Nemýľte sa, toto nie je vaše Slovensko, zaznelo Kotlebovi pod oknom

Na to, aby zlo víťazilo, stačí, aby dobrí ľudia nerobili nič, pripomenul prezident Andrej Kiska.

DOMOV

Lipšicovi zamietli dohodu o vine a treste

Generálna prokuratúra zamietla obvinenému dohodu o vine a treste.

EKONOMIKA

Evku vybral Lajčák priamo, pred mesiacmi hovoril niečo iné

Minister sa bránil prieskumom, teraz priznáva, že žiadny nebol.

TECH

Odhalili tajomstvo starovekej antikoncepcie. Skutočne fungovala

Rastlinné zložky zabránia počatiu.

Neprehliadnite tiež

Rusko a Turecko podpísali dohodu o zrušení sankcií. Paradajkové embargo ostáva

Rusi zaviedli sankcie po zostrelení stíhačky pri turecko-sýrskych hraniciach.

Bitcoin rastie a rastie. Pokoril nový rekord

Hodnota kryptomeny v pondelok prekona 2 100 dolárov.

Česká OVB stiahla žalobu na študenta, ktorý natočil kontroverzný film

Študentský film zobrazil aj bujaré večierky, na ktorých sa zabávali finanční poradcovia.

Najväčší záujem je o frekvenciu 102,4 megahertza Senec

O voľné rozhlasové frekvencie má záujem sedem rádií

O šesť voľných rozhlasových frekvencií v jarnom výberovom konaní má záujem sedem vysielateľov.