Datart a Nay sa budú znova deliť o trh

S odstupom niekoľkých rokov ako Electro World otvoril svoju prvú predajňu elektroniky v Česku, táto firma s medzinárodným pozadím vstúpila aj na slovenský trh. Jej dnešné nízke ceny sú lákadlom pre zákazníkov. Konkurenti jej cenovú politiku sledujú.

BRATISLAVA. Otvorenie nových predajní elektroniky Electro World v Bratislave a Košiciach je spojené s výrazne nízkymi cenami niektorých vybraných produktov. „Takéto ceny budú len počas otváracej akcie. Teraz predávame niektoré výrobky dokonca pod nákupnú cenu,“ povedal Rastislav Valent, vedúci oddelenia elektrotechniky Electro World. Akciové ceny sa podľa neho budú postupne upravovať smerom hore, tak aby spoločnosť zarobila.

Objektívne porovnať ceny medzi Electro World a konkurenciou je podľa neho ťažké. „Niektoré modely televízorov sa predávajú len u nás a inde ich nekúpite. Dosť veľký rozdiel v cene môže urobiť aj to, či predávate starší alebo novší model. Pri porovnateľných parametroch to býva aj niekoľko tisíc,“ povedal Valent.

Platí to aj v prípade porovnania dvoch modelov chladničiek Electrolux. Starší model ponúkajú v Electro Worlde za 9 999 korún (331,91 eura) a novší stojí v Datarte 12 920 korún (331,91 eura). Pritom medzi základnými funkciami chladničiek nie sú zásadné rozdiely.

„Oproti Electro Worldu je u nás na predaj novší model. V základnom označení je rozdiel len v tom, že my ponúkame model 003 a konkurencia 001,“ povedal Radoslav Debnár z Datartu.

Podľa neho sa zákazník musí rozhodnúť, čo konkrétne má spĺňať jeho chladnička a potom si sám vyberie, ktorý model je preňho výhodnejší.

Nízkych cien sa neboja

Electro World bude konkurentom hlavne pre Datart a Elektrodom Nay. „Súčasné nízke ceny vnímame ako uvádzacie s úmyslom prilákať zákazníka. Postupne podľa mňa dôjde k ich zvýšeniu,“ povedal Radoslav Debnár. Datart pravidelne monitoruje ceny konkurencie. Keď zistí, že ceny u iných predajcov sú nižšie, pristupuje k znižovaniu svojich cien.

„Zatiaľ je však predčasné hodnotiť nového konkurenta. Do dvoch týždňov by sa mala situácia upokojiť a vtedy uvidíme, aké budú skutočné ceny v Electo Worde. Ak by aj potom boli výrazne nižšie, určite by sme prostredníctvom akcií zlacnili aj my,“ povedal Debnár z Datartu.

Nay ide do Čiech

O prienik na zahraničné trhy sa pokúša aj Elektrodom Nay. Koncom novembra otvorí nové pobočky v Olomouci a Šumperku. O zákazníka tam bude bojovať podobnými akcia­mi ako Electro World u nás.

Príchod nového konkurenta generálny riaditeľ Nay Peter Zálešák privítal. „Nových súperov na našom trhu vítame. Väčšia konkurencia spôsobí skvalitnenie služieb a v konečnom dôsledku lepšiu spokojnosť zákazníka.“

Neobáva sa ani výrazne nižších cien konkurencie. Bude záležať od konkrétnej akcie, kde kúpi spotrebiteľ výrobok výhodnejšie.

„Raz sa budeme snažiť prilákať výhodnými cenami zákazníkov my, raz oni. To je normálna konkurenčná prax a ja sa na to teším,“ povedal Zálešák.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 978
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 886
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 641
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 251
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 773
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 677
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 447
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 874
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 866
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 848

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.