Slovakpass podalo ďalšiu námietku na ÚVO

Medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade, podalo vo štvrtok na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) voči Národnej diaľničnej ...

BRATISLAVA. Medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade, podalo vo štvrtok na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) voči Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) námietku v tendri na elektronický výber mýta. Konzorcium namieta, že žiaden z členov komisie na vyhodnotenie ponúk oprávnený vyhodnocovať predložené ponuky nemá odborné vzdelanie alebo odbornú prax zodpovedajúcu predmetu zákazky. "Navrhovateľ zároveň týmto namieta platnosť všetkých úkonov vykonaných komisiou nakoľko žiaden z členov Komisie, oprávnený vyhodnocovať predložené ponuky, nemá odborné vzdelanie alebo odbornú prax zodpovedajúcu predmetu zákazky, a preto Komsia nebola spôsobilá ani na vyhodnocovanie predložených ponúk, vylúčenie predložených ponúk, určenie, že ponúkaná cena je cenou "neobvykle nízkou", požadovanie vysvetlenie predložených ponúk a podobne," uviedlo konzorcium vo svojej námietke adresovanej

Slovakpass vo svojej námietke navrhuje zriadiť novú komisiu, ktorej členovia budú oprávnení vyhodnocovať predložené ponuky. Ďalším návrhom je, aby ÚVO zrušilo všetky rozhodnutia komisie a zároveň zrušilo všetky predchádzajúce rozhodnutia NDS, ktoré NDS urobila na základe konania komisie. Vo svojej námietke tiež konzorcium Slovakpass navrhlo úradu, aby vydal predbežné opatrenie, ktorým by sa NDS mala zdržať uzavretia zmluvy s výhercom tendra.

V tejto veci už konzorcium Slovakpass podalo na NDS žiadosť o nápravu už 20. októbra, teda len tri dni po tom, čo ÚVO v rovnakej veci konanie zastavil. Ako dôvod vtedy úrad uviedol práve skutočnosť, že navrhovateľ musí najprv podať námietku na NDS, inak úrad podľa zákona o verejnom obstarávaní nie je oprávnený o predmetnej námietke vecne rozhodnúť.

Najnižšiu cenu v tendri na mýto s predpokladanou cenou 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH) predložilo práve konzorcium Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €) vrátane DPH. Združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax, ktorý ako jediný zostal v hre, navrhol za mýtny systém najvyššiu cenu - 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €). Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. Minister dopravy Ľubomír Vážny uviedol, že výber mýta môže byť zavedený najskôr v treťom kvartáli 2009 alebo až od januára 2010. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 787
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 136
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 106
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 147
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 968
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 122
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 825
  8. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 756
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 754
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 556

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.