Slovakpass podalo ďalšiu námietku na ÚVO

Medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade, podalo vo štvrtok na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) voči Národnej diaľničnej ...

BRATISLAVA. Medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade, podalo vo štvrtok na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) voči Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) námietku v tendri na elektronický výber mýta. Konzorcium namieta, že žiaden z členov komisie na vyhodnotenie ponúk oprávnený vyhodnocovať predložené ponuky nemá odborné vzdelanie alebo odbornú prax zodpovedajúcu predmetu zákazky. "Navrhovateľ zároveň týmto namieta platnosť všetkých úkonov vykonaných komisiou nakoľko žiaden z členov Komisie, oprávnený vyhodnocovať predložené ponuky, nemá odborné vzdelanie alebo odbornú prax zodpovedajúcu predmetu zákazky, a preto Komsia nebola spôsobilá ani na vyhodnocovanie predložených ponúk, vylúčenie predložených ponúk, určenie, že ponúkaná cena je cenou "neobvykle nízkou", požadovanie vysvetlenie predložených ponúk a podobne," uviedlo konzorcium vo svojej námietke adresovanej

Slovakpass vo svojej námietke navrhuje zriadiť novú komisiu, ktorej členovia budú oprávnení vyhodnocovať predložené ponuky. Ďalším návrhom je, aby ÚVO zrušilo všetky rozhodnutia komisie a zároveň zrušilo všetky predchádzajúce rozhodnutia NDS, ktoré NDS urobila na základe konania komisie. Vo svojej námietke tiež konzorcium Slovakpass navrhlo úradu, aby vydal predbežné opatrenie, ktorým by sa NDS mala zdržať uzavretia zmluvy s výhercom tendra.

V tejto veci už konzorcium Slovakpass podalo na NDS žiadosť o nápravu už 20. októbra, teda len tri dni po tom, čo ÚVO v rovnakej veci konanie zastavil. Ako dôvod vtedy úrad uviedol práve skutočnosť, že navrhovateľ musí najprv podať námietku na NDS, inak úrad podľa zákona o verejnom obstarávaní nie je oprávnený o predmetnej námietke vecne rozhodnúť.

Najnižšiu cenu v tendri na mýto s predpokladanou cenou 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH) predložilo práve konzorcium Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €) vrátane DPH. Združenie ToSy.sk navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €). SanToll - Ibertax, ktorý ako jediný zostal v hre, navrhol za mýtny systém najvyššiu cenu - 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €). Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. Minister dopravy Ľubomír Vážny uviedol, že výber mýta môže byť zavedený najskôr v treťom kvartáli 2009 alebo až od januára 2010. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 349
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 518
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 028
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 652
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 921
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 568
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 520
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 259
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 246
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 102

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Zosmiešnil Trump seba či rovno Ameriku?

Lídri Činy, Ruska a Nemecka si Trumpovu reč v OSN neprišli ani vypočuť.

BLOG CAFÉ EURÓPA

Café Európa: Ako dobehnúť západné platy v EÚ?

Môže sa sociálna úroveň medzi východom a západom priblížiť?

Neprehliadnite tiež

Nový šéf ÚVO už pozná svoj plat, vyše 3-tisíc eur mu bude chodiť na účet päť rokov

Právnik Miroslav Hlivák bude zarábať mesačne zhruba 3 142 eur.

Rezník sa s výmenou personálu v RTVS ponáhľa, plánuje aj prestavbu areálu

Šéf RTVS chce mať nový manažment najneskôr do konca októbra.

Rekordne veľa Slovákov má prácu, nezamestnanosť je najnižšia v histórii

Najviac voľných miest bolo v Bratislavskom kraji, najmenej ich bolo v Košickom kraji.

Thyssenkrupp a Tata Steel sa spoja. V Európe budú dvojkou na oceliarskom trhu

Oba koncerny budú mať 50-percentný podiel v spoločnom podniku, ktorý budú riadiť cez holdingovú spoločnosť.