PODĽA HOVORCU PSA PEUGEOT CITROËN SLOVAKIA PETRA ŠVECA DO KONCA ROKA NEBUDÚ ROBIŤ ŽIADNE OPATRENIA, KTORÉ BY ZMENILI ICH POZÍCIU A DODRŽIA PLÁNOVANÚ VÝROBU V ROKU 2008, KTORÁ JE TAKMER 200 TIS. VOZIDI

Zníženie výroby PSA sa trnavského závodu nedotkne

Plánované zníženie výroby francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën sa trnavského závodu výraznejšie nedotkne. V reakcii na vyhlásenia automobilky o tom, že plánuje masívne znižovanie výroby, to uviedol hovorca PSA Peugeot Citroën Slovakia Peter Švec.

BRATISLAVA. Plánované zníženie výroby francúzskeho koncernu PSA Peugeot Citroën sa trnavského závodu výraznejšie nedotkne. V reakcii na vyhlásenia automobilky o tom, že plánuje masívne znižovanie výroby, to pre agentúru SITA uviedol hovorca PSA Peugeot Citroën Slovakia Peter Švec. "Opatrenia na zníženie výroby koncernu sa nedotknú rovnako všetkých závodov a regiónov. Naša automobilka má konkurenčnú výhodu v tom, že vyrába model Peugeot 207, ktorý je tretím najpredávanejším v Európe," povedal Švec. Dodal, že trnavský závod sa zmeriava na výrobu menších vozidiel s motormi s nízkou spotrebou a nižšími emisiami CO2, ktoré sú odolnejšie voči aktuálnym výkyvom na trhu. "Do konca roka nebudeme robiť žiadne opatrenia, ktoré by zmenili našu pozíciu a dodržíme plánovanú výrobu v roku 2008, ktorá je takmer 200 tisíc vozidiel," vyhlásil Švec. K voľným piatkovým popoludňajším zmenám, ktorých zavedenie od novembra potvrdili pre agentúru SITA zamestnanci trnavského závodu, sa však vyjadriť nechcel. "Všetko je v rámci flexibilného pracovného času," skonštatoval. Zároveň dodal, že akékoľvek opatrenia sa nedotknú miezd zamestnancov ani počtu pracovných miest.

Francúzska automobilka PSA Peugeot Citroën v piatok znížila výhľad ziskov a oznámila aj masívne znižovanie výroby s cieľom bojovať proti kríze automobilového trhu. Akcie spoločnosti pritom počas ranného obchodovania poklesli o 15 %. Automobilka spolu s ďalšími európskymi konkurentmi bojuje s poklesom predaja na zabehnutých trhoch, pretože dopady úverovej krízy a vysoké ceny palív tlmia dopyt. Podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Christiana Streiffa plánuje PSA znížiť produkciu európskych závodov v štvrtom kvartáli o 30 % v porovnaní s pôvodným plánom. Okrem toho automobilka rozšíri svoj plán na úsporu nákladov, známy ako CAP 2010.

Trnavská automobilka by mala v roku 2008 vyrobiť celkovo 200 tis. vozidiel, kým v roku 2007 to bolo takmer 180 tis. áut. Za prvých šesť mesiacov tohto roka spoločnosť vyrobila 105 230 vozidiel Peugeotu 207, čo je o 12 % viac oproti rovnakému obdobiu minulého roku. Celková výrobná kapacita závodu je 300 tis. vozidiel ročne v trojzmennej prevádzke. Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším výrobným centrom skupiny PSA Peugeot Citroën. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, predstavovala 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla sériová výroba modelu Peugeot 207, sériová výroba nového modelu Citroën C3 Picasso by mala začať začiatkom roka 2009. V automobilke pracuje v dvojzmennej prevádzke 3 300 zamestnancov.

Volkswagen Slovakia na otázky agentúru SITA ohľadne súčasnej situácia v závode neodpovedal. Ešte začiatkom októbra však jej predstavitelia informovali, že sú krízou dotknutí tak, ako každý iný v automobilovom priemysle a že plánujú udržanie existujúceho portfólia. Kia Motors Slovakia uviedla, že finančná kríza zatiaľ ich výrobné plány nenarušila. "Pôvodný

plán výroby pre tento rok zostal zatiaľ nezmenený a priebežne sa nám ho darí napĺňať," vyhlásil hovorca spoločnosti Dušan Dvořák. Prípadné výkyvy objednávok počas novembra alebo

decembra budú pritom riešiť operatívne. "V prípade pretrvávajúceho nepriaznivého vývoja v odvetví sme však pripravení reagovať na vzniknutú situáciu," doplnil Dvořák. Zároveň zopakoval, že neuvažujú o žiadnej zmene počtu zamestnancov.


Standard & Poor's zhoršila výhľad automobilky PSA

Medzinárodná ratingová agentúra Standard & Poor's Ratings revidovala výhľad francúzskeho výrobcu automobilov Peugeot (PSA) zo stabilného na negatívny. Zároveň agentúra potvrdila a dlhodobý a krátkodobý úverový rating spoločnosti na úrovni BBB+/A-2. “Revízia výhľadu odráža naše očakávania, že zhoršené trhové podmienky vyústia do takej úrovne tvorby hotovosti a ziskovosti, ktorá je pre súčasné ratingové hodnotenia slabá," uviedla analytička Standard & Poor's Barbara Castellano. PSA vykázala v treťom štvrťroku 7,1-percentný pokles tržieb z predaja automobilov, keď v západnej Európe predaj klesol o 12,8 %, pričom štvrtý kvartál by mal byť ešte nepriaznivejší. Následne spoločnosť zrevidovala svoj cieľ pre tohtoročnú maržu na 1,3 % z predchádzajúcich 3,5 %. Súčasné ratingy naďalej odrážajú pozíciu firmy ako trhovej dvojky na západoeurópskom automobilovom trhu a jej konzervatívnu fiškálnu

Tvorba hotovosti bude v tomto roku významne negatívna kvôli oznámeným produkčným škrtom a vysokým výdavkom na pracovný kapitál v štvrtom kvartáli. Agentúra očakáva, že PSA prijme všetky potrebné opatrenia, aby ochránila finančné ukazovatele vo fáze recesie, ktorá sa práve začala. Agentúra očakáva v automobilovom sektore ťažké podmienky aj v roku 2009. Finančná sila spoločnosti PSA sa pravdepodobne oslabí, kvôli nižšej ziskovosti a potrebe hotovosti. "Mohli by sme znížiť ratingy, ak sa pomer príjmov z prevádzky k upravenému finančnému dlhu počas cyklu zhorší pod úroveň 35 % až 40 %, alebo ak vzniknú náznaky, že by zhoršenie mohlo trvať dlhší čas." uviedla Castellano. Naopak, výhľad by sa mohol zrevidovať späť na stabilný, ak by sa prevádzkové výsledky a tvorba hotovosti vo výrobnej divízii zastabilizovali a spoločnosť by preukázala odolnosť voči náročným podmienkam v externom prostredí, ktorú by podporil úspech nových modelov a pozitívny efekt prijatých opatrení.

PSA Peugeot Citroën pôsobí aj na Slovensku. Automobilka v Trnave je technologicky najmodernejším výrobných centrom skupiny PSA. Strategická investícia, ktorú francúzsky koncern oznámil v januári 2003, dosiahla 700 mil. eur. V júni 2006 odštartoval závod sériovú výrobu modelu Peugeot 207. V súčasnosti produkuje trnavský závod 854 automobilov denne. Vlani opustilo výrobne pásy takmer 180 tis. vozidiel. V tomto roku už plánuje závod vyrobiť takmer 200 tis. vozidiel modelu Peugeot 207. V prvom štvrťroku budúceho roka chce automobilka uviesť na trh druhý model Citroën C3 Picasso, ktorý bude skupina vyrábať výhradne na Slovensku.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  7. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 8 338
  2. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 7 094
  3. Moskva alebo Petrohrad? 4 407
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 437
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 851
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 771
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 309
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 096
  9. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 1 672
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 593

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Najskôr rozdal cukríky, potom nariadil zabíjanie. Bosnianskeho mäsiara odsúdili

Niektorí Mladiča považujú za vojnového hrdinu, iní za kriminálnika. Rozsudok ich názor nezmení.

ARCHÍVNY ROZHOVOR

Nedžad Avdič: Chlapec, ktorý prežil vlastnú smrť v Srebrenici

Rozhovor s mužom, ktorý vraždenie v Srebrenici prežil.

KOMENTÁRE

Bezdôsledkový Smer nám zahral komédiu

Smer je len napodobenina s niekoľkými vonkajšími znakmi politickej strany.

SVET

Mladič dostal za zverstvá v Bosne doživotie

Priznali mu zodpovednosť za etnické čistky aj za genocídu v Srebrenici.

Neprehliadnite tiež

Česká mena posilnila pod 25,50 korún za euro, je najsilnejšia za 4,5 roka

Analytik odhaduje, že koruna bude posilňovať aj v budúcom roku.

Fico kritizuje postoj veľkých krajín Únie pri projekte Nord Stream 2

Podľa Roberta Fica veľkí hráči v EÚ nedodržiavajú dohodnuté kritériá a robia si s malými hráčmi, čo chcú.

V regióne, kde je kominárov málo, sa na nich čaká dlhšie

Na Slovensku je okolo 800-tisíc domácností, ktoré majú komín. Kominárov je okolo 300.

Reuters: Penta sa spája s Číňanmi, aby kúpili Markízu a Novu

Po tomto obchode môže vzniknúť nepriame prepojenie všetkých dôležitých médií v krajine.