Od začiatku 2007 sa na diaľnice vynaložilo 18 miliárd korún

Od začiatku roka 2007 do júna 2008 sa na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku vynaložilo 17,8 ...

BRATISLAVA, Od začiatku roka 2007 do júna 2008 sa na prípravu a výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku vynaložilo 17,8 miliardy Sk (590,85 miliónov Sk).

"Do užívania v polovičnom profile bolo odovzdaných 33,901 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, dobudovaných na plný profil bolo 12,904 km a v plnom profile sa odovzdalo 7,915 km. Výstavba sa začala na úsekoch v polovičnom profile s dĺžkou 7,2 km, dobudované boli úseky s dĺžkou 11,62 km a úseky v plnom profile s dĺžkou 19,148 km," konštatuje sa v Správe o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010, ktorá sa v súčasnosti nachádza medzi materiálmi zatiaľ nezaradenými na rokovanie vlády SR.

Za úspech považuje predkladateľ - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR - že sa podarilo odovzdať stavbu D1 Važec Mengusovce, ktorá bola rozostavaná niekoľko rokov. Rezort avizuje v správe aj zníženie predpokladaných nákladov v nasledujúcich rokoch. Tie sú podľa expertízy možné na úsekoch D1 Budimír Bidovce a pri stavbe severného obchvatu Banskej Bystrice.

Naplnenie časového harmonogramu podľa MDPT závisí od úspešnosti realizácie projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP). "V prípade neschválenia PPP projektov resp. v prípade neskorších termínov ukončenia jednotlivých stavieb bude harmonogram výstavby aktualizovaný," upozorňuje správa. Pri prvom a druhom balíku bola ukončená prvá etapa koncesného dialógu s uchádzačmi, pri treťom balíku sa vyhodnocuje plnenie podmienok účasti a finalizuje sa koncesná dokumentácia. MDPT tiež v správe konštatuje, že poradcom odporúčaný spôsob obstarania projektu, teda koncesný dialóg, síce znamená dlhšie lehoty obstarávania, na druhej strane však podľa rezortu zabezpečí lepšiu transparentnosť celého postupu, možnosť hlbšieho posúdenia predkladaných ponúk, a tým aj výber skutočne ekonomicky najvýhodnejšej ponuky pri súčasnej minimalizácii rizík pre štát.

MDPT tiež informuje, že medzinárodný tender na systém elektronického výberu mýta bol vyhlásený v septembri 2007. V marci 2008 bol termín uzávierky dodania ponúk. "Vyhodnocovanie ponúk je neverejné a členovia komisie nesmú počas vyhodnocovania ponúk poskytovať informácie o ich obsahu," vysvetľuje MDPT a dodáva, že v súčasnosti prebieha proces revíznych postupov, a tak do ukončenia nemôžu byť prezentované žiadne podrobnosti.

Na záver ministerstvo v správe informuje, že Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 sa priebežne plní. "Avšak je nevyhnutné konštatovať, že dochádza k určitým sklzom v príprave, čo sa prejavuje v začínaní stavieb. Program výstavby cestnej infraštruktúry však predstavuje z časového hľadiska otvorený dokument, ktorý reaguje na rozvojové tendencie v cestnej doprave, zmeny vo verejnej správe, na aktuálny stav vo finančnom zabezpečení a v ostatnom čase ovplyvňuje harmonogram v značnej miere aj schopnosť investora obstarať rozhodnutia v režime zákona o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a stavebného zákona," pripúšťa predkladateľ.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 987
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 779
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 660
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 262
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 762
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 432
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 885
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 883
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 840

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.