Privatizácia Austrian Airlines vyústila do chaosu

Privatizácia rakúskej leteckej spoločnosti Austrian Airlines (AUA) vyústila do chaosu.

VIEDEŇ. Finančné kruhy aj aktéri predaja štátneho podielu v spoločnosti sa spolu so svojimi poradcami dostali do ohniska ťažkej kritiky. Jej autori tvrdia, že sa Lufthansa, ktorá bola od začiatku pokladaná za favorita na získanie AUA, ocitla v ešte lepšej pozícii než pred vyhlásením tendra na predaj AUA. Teraz môže hrať na čas, lebo práve ten je hlavným nepriateľom rakúskej leteckej spoločnosti. Jej strata každý mesiac rastie a zhoršujú sa jej vyhliadky na trhu.

Už vyšlo najavo, že Air France-KLM na protest proti neprimerane vysokej predstave rakúskej strany o cene AUA nepredložila svoju záväznú ponuku. Francúzi sa sťažovali aj na problémy pri získaní všetkých údajov o skutočnom stave AUA. Ruská spoločnosť G7 údajne tiež nič neponúkla, hoci do dňa rozhodnutia veľmi hlasno hovorila o svojom záujme získať AUA. Konkurenti ju utlmili a okrem problémov so získaním licencií na podnikanie sa vynorili aj otázky financovania nákupu.

Nie je vylúčené, že spoločnosti Lufthansa a Air France, ktoré majú záujem aj o Alitaliu, sa dohodli, že si rozdelia AUA a talianske aerolínie.

Lufthansa by mala dať záväznú cenovú ponuku za 41,6-% štátny podiel v AUA v piatok. V zasvätených kruhoch vo Viedni sa však hovorí o tom, že nemecké aerolínie zrejme budú žiadať zmenu podmienok na získanie AUA, ich podstatné zmäkčenie.

Okrem iného mal nový vlastník platiť za akcie AUA 5 eur (150,63 Sk), čo sa zdá priveľa. Problémom je aj dlh AUA 900 miliónov eur (27,01 miliardy Sk). Šéf Lufthansy Wolfgang Mayerhuber v utorok uviedol, že nechce prevziať dlhy AUA, lebo v takom prípade hrozí spoločnosti, ktorú vedie, zhoršenie jej dobrého ratingu.

Informovala o tom agentúra APA.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 027
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 5 819
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 938
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 642
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 2 136
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 100
  7. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 962
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 597
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 147
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 674

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

OĽaNO nie je iba Matovič, hovorí jeho líder. Uvažuje, že sa stiahne z politiky

Líder OĽaNO Igor Matovič pre SME hovorí, že sa mu stalo niečo závažné.

EKONOMIKA

Ľudia v roamingu prestali šetriť. Svoje telefóny využívajú viac

V krajinách EÚ telefonujeme za rovnaké ceny ako doma.

AUTO

Doprava v Chorvátsku kolabuje, cestu blokujú kolóny a nehody

Skolabovala aj doprava na obchvate Záhrebu.

Neprehliadnite tiež

Dotácie bez pracovných miest? Kažimír je zásadne proti

Rezort hospodárstva navrhuje, aby sa dotácie dávali aj firmám, ktoré nikoho nezamestnajú.

Bahlsen reaguje na tlak, sušienky budú všade v Európe rovnaké

Aj do výrobkov určených pre východoeurópske krajiny sa bude pridávať maslo.

Deutsche Bank by sa mala po viacmiliardových stratách znovu vrátiť k zisku

Pre banky zostávajú veľkým problémom nízke úrokové sadzby.

Wizz Air: Väčší kufor grátis nebude skôr, lebo treba vyškoliť personál (rozhovor)

Za väčšiu príručnú batožinu si zákazníci leteckej spoločnosti Wizz Air už nebudú musieť platiť, novinku zavedú aerolínie až od konca októbra.