LETNÁ SEZÓNA BOLA ÚSPEŠNEJŠIA AKO MINULOROČNÁ, TVRDIA CESTOVKY

Lacná dovolenka nestačí

Počet tých, čo uprednostnia hoci aj drahšiu, ale luxusnejšiu dovolenku, rástol aj toto leto.

Dovolenkári sú z roka na rok náročnejší, o výbere zájazdu už nerozhoduje cena, ale ponuka služieb.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ –SITA/AP)

BRATISLAVA. Hoci oficiálne čísla hodnotiace uplynulú letnú sezónu sa len spracúvajú, oslovené cestovné kancelárie ju už teraz hodnotia v porovnaní s minulým rokom kladne. Väčšina z nich predala tento rok viac zájazdov, a to aj napriek tomu, že dovolenkári sú stále náročnejší. „Stúpa dopyt po kvalitnejších 4 – 5–hviezdičkových hoteloch,“ povedal obchodný riaditeľ cestovnej kancelárie Hydrotour Juraj Sliacky.

Ochota viac platiť

Medzi najvyhľadávanejšie destinácie tohto leta patrilo podľa cestovných kancelárií pri autobusových zájazdoch tradične Chorvátsko, pri leteckých zájazdoch sa najlepšie predávali Egypt, Turecko a Grécko.

„Ľudia očakávajú vyššiu kvalitu a sú za ňu ochotní aj zaplatiť,“ hovorí Tomáš Hatala z cestovnej kancelárie Limba. Tá sa špecializuje na predaj individuálnych zájazdov cez internet.

Podobne to vidí aj riaditeľka marketingu cestovnej kancelárie Satur Mária Galová. Podľa nej sa zmenili aj nároky turistov cestujúcich do Chorvátska. To bolo tradične cieľom tých, ktorí hľadali skôr lacné apartmánové ubytovanie, kde si mohli variť sami.

Podľa obchodného riaditeľa online cestovnej kancelárie Travel.sk Antona Brandysa náročnosť slovenských turistov podporuje aj rast ponuky. „Ponuka kvalitných hotelov je vyššia, preto sa k nim klienti aj ľahšie dostanú,“ povedal.

Náročnosť však stúpla aj zahraničným turistom, ktorí dovolenkujú na Slovensku. „Hoci all inclusive pobyty nie sú u nás rozšírené, náročnosť na služby stúpa,“ povedal Hatala.

Predalo sa viac

„Nárast predaja bol asi 16-percentný,“ zhodnotila úspešnosť letného predaja Saturu Galová. Letná sezóna bola dobrá aj pre konkurenčnú cestovnú kanceláriu Hydrotour.

Tá predala asi o sedem percent viac zájazdov ako minulý rok.

Sezóna priala hlavne online predajcom. Niektorým z nich stúpol predaj oproti minulému letu aj o polovicu. „Predávame dovolenky cez internet a tam sa stále zaznamenáva rast,“ povedal Brandys. S tým súhlasí aj Hatala: „Pri Bulharsku sme predali o tridsaťkrát viac pobytov, ako pred rokom.“ Podľa Hatalu výrazne rástli hlavne prímorské destinácie, predaj dovoleniek na Slovensku im stúpol o 15 percent.

Klientov neodradilo ani zdraženie pobytov pre palivové príplatky. Tie zaviedli aerolinky pre rekordné ceny ropy. „Tak ako ľudia kupovali benzín do áut, tak nemali výhrady proti palivovému príplatku,“ povedal Sliacky. Ten sa však netýkal zájazdov kúpených v predstihu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  7. Inteligencia vo všetkom
  8. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  10. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  1. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  2. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  3. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  4. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  7. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  10. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 026
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 8 962
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 243
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 692
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 462
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 956
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 929
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 802
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 599
  10. Inteligencia vo všetkom 1 524

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Vyprodukovali Kolesíka aj Procházku, dnes sú študentské liahne v útlme

Mladí poslanci Smeru rozdávali lístočky pred tajnou voľbou či potápali kolegov.

DOMOV

Študenti z 1989: Začína sa to tu podobať na obdobie pred revolúciou

Vtedajšie a dnešné okolnosti sa podobajú.

KOMENTÁRE

Moskvu zbavia jedného z jej symbolov

Chruščovky zbúrajú, milióny ľudí sa presťahujú.

Neprehliadnite tiež

Víťazstvo Macrona je pre trhy dobrá správa, bol ich kandidát

Ak by však v druhom kole volieb vyhrala Le Penová, situácia na trhoch sa môže otočiť.

Výrobca luxusnej obuvi Jimmy Choo je na predaj

Firmu najviac preslávili lodičky na vysokom opätku s červenou podrážkou, ktoré obľubuje aj vojvodkyňa z Cambridge.

Podiel firiem, ktoré nevedia nájsť kvalifikovaných ľudí,sa zvyšuje

Nedostatok odborne vzdelaných mladých ľudí sa stáva nočnou morou nejedného zamestnávateľa, myslí si to prezident AZZZ Tomáš Malatinský.

.

Podnikatelia môžu podávať žiadosti o eurofondy elektronicky

Zároveň zaniká povinnosť prikladať k žiadostiam množstvo príloh.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop