Projekt TEN-T čaká na zmeny územného plánu mesta

Projekt prepojenia železničného koridoru TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, čaká v súčasnosti na zmeny a doplnky územného ...

BRATISLAVA. Projekt prepojenia železničného koridoru TEN-T 17, ktorý bude súčasťou magistrály Paríž-Štrasburg-Štutgart-Viedeň-Bratislava, čaká v súčasnosti na zmeny a doplnky územného plánu mesta. Pre agentúru SITA to v utorok uviedla hovorkyňa projektantskej spoločnosti Dopravoprojekt Petra Pauerová. Schvaľovať by ich mali poslanci mestského zastupiteľstva ešte v tomto roku, pre mesto sú totiž prioritou. Ďalšími zmenami a doplnkami územného plánu by sa mestský parlament mal zaoberať až v roku 2009. "Prerokovanie dokumentácie pre územné rozhodnutie s objednávateľom, teda Železnicami Slovenskej republiky (ŽSR), pre obe pripravované stavby tohto medzinárodného projektu je ukončené a celý projekt sa stáva životaschopným," povedala Pauerová.

Pre prvú časť projektu TEN-T už projektant prerokoval dokumentáciu pre územné rozhodnutie s investorom, teda ŽSR. Túto časť projektu tvorí stavba od železničnej stanice Rača cez stanicu Predmestie a súčasné územie stanice Filiálka až po železničnú stanicu Petržalka. Trasa bude dlhá 6,88 km, z toho 6,43 km bude vedených v tuneloch. V okolí komplexu Eurovea by mala viesť až 40 metrov pod povrchom. Dokumentáciu stavebného zámeru k tejto časti projektu plánuje Dopravoprojekt, a.s., odovzdať investorovi do konca októbra. Následne by mala byť odovzdaná na štátnu expertízu. Dokumentácia druhej časti projektu, teda napojenie Letiska M. R. Štefánika, je dokončená. "V novembri budú všetky potrebné dokumentácie na štátnej expertíze," konštatovala Pauerová. Po ukončení štátnej expertízy bude nasledovať územné konanie.

Začiatok výstavby jednotlivých stavieb projektu je naplánovaný na rok 2010, respektíve 2011. Projekt by mal byť ukončený v roku 2015. Projekt TEN-T 17 bude financovaný zo štátneho rozpočtu a z peňazí EÚ. Predpokladané náklady na výstavbu zatiaľ známe nie sú. Tretiu časť projektu, ktorou je elektrifikácia trate Devínska Nová Ves – Marchegg, pozastavili. Rakúsko sa totiž rozhodlo zdvojkoľajniť železničnú trať, Slovensko plánuje jeho zámer napodobniť. Preto sa teraz čaká na začiatok prác na rakúskej strane, ktoré by sa mali začať v roku 2010.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 679
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 958
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 236
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 156
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 5 722
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 523
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 760
  8. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 4 438
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 973
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 2 805

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Anna Remiášová pri pomníku syna: Nikdy to nevzdám

21. výročie vraždy Róberta Remiáša si prišli k jeho pamätníku pripomenúť aj študenti, ktorí organizovali Veľký protikorupčný pochod.

Neprehliadnite tiež

Érsek napomenul šéfov diaľničiarov, udeľovali privysoké odmeny

Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti nariadil prípad preveriť.

Rozvoju regiónov bráni vzdelávací systém či slabá dopravná infraštruktúra

Slovensko patrí medzi štáty OECD s najväčšími regionálnymi rozdielmi vo výške príjmov a v miere nezamestnanosti.

Analytik: Hotovosť by mala zostať medzi nami aj pre zachovanie súkromia

Ak sa v EÚ prestanú vyrábať 500-eurové bankovky, sporitelia podľa analytika pôjdu do banky a svoje úspory v miliónoch si odnesú v taške.

Posledná uránová baňa v strednej Európe definitívne ukončila ťažbu

Zásoby uránu v Rožnej boli objavené v roku 1956 a o rok neskôr sa tam začala ťažba.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop