Do infraštruktúry vraj treba investovať miliardu eur

Podmienkou väčšieho rozvoja dopravy a logistických služieb na Slovensku je investovanie približne 1 mld. eur (30,126 mld. Sk) do modernizácie cestnej a železničnej infraštruktúry.

BRATISLAVA. Na prvom ročníku konferencie Slovensko ako logistická veľmoc, organizovanej vydavateľstvom Ecopress v spolupráci s HNClubom, o tom v utorok informoval zástupca poradenskej spoločnosti KPMG Slovensko Ľuboš Vančo. Vo svojom vystúpení priblížil kritériá, na základe ktorých sa investori rozhodujú pri budovaní regionálnych priemyselných a logistických centier na Slovensku. Čo najskôr je podľa neho potrebné dobudovať kompletnú diaľničnú sieť, ako aj inteligentné dopravné systémy, keďže tlak na efektivitu bude ďalej stúpať. Z tohto hľadiska je pritom Slovensko na tom dosť

V tejto súvislosti Vančo pripomenul, že zvyšovať sa budú aj náklady dopravcov. Za poľutovaniahodné však označil, že predpokladaný rast výdavkov na dopravnú infraštruktúru v SR v rokoch 2008 až 2012 nezodpovedá potrebám a zaostáva za ďalšími štátmi Európy. Napriek malému, no dynamicky sa rozvíjajúcemu trhu Slovensko môže byť podľa Vanča malým tigrom strednej Európy či celej Európy aj v doprave a logistike. Nie je a nikdy však nebude v tejto oblasti veľmocou kvôli svojej malosti, spochybnil názov odbornej konferencie. Nehľadiac na to, doprava a logistika môže byť na Slovensku veľmi slušným biznisom, dodal predstaviteľ KPMG Slovensko.

"Náklady na logistiku sa pohybujú od 10 % do 15 % celkových nákladov na dokončený produkt, čo zahŕňa aj ostatné náklady na dopravu a skladovanie," povedal účastníkom konferencie minister dopravy Ľubomír Vážny. Názov konferencie označil síce za zveličený, geografická poloha SR ju však podľa neho predurčuje na to, aby sa perspektívne stala určitou logistickou veľmocou. Za potrebné je však pokračovať vo výstavbe dopravnej infraštruktúry, logistických centier a nákladných terminálov. Nevyhnutná je podľa ministra dopravy aj harmonizácia ekonomických podmienok na dopravnom trhu, najmä v daniach a poplatkoch za používanie infraštruktúry, tie sú totiž jedny z najvyšších v Európe. Za nedostatky označil najmä malú kapacitu kontajnerových prekladísk a nedostatočný počet technických prostriedkov kombinovanej prepravy.

Za potrebné Vážny považuje zachytiť celkový trend globalizácie svetovej ekonomiky, dynamiku rozvoja hospodárstva, medzinárodného obchodu a prílevu zahraničného kapitálu. Vážny vyslovil nádej, že svetová finančná kríza sa postupne stabilizuje a nebude mať negatívny dopad na rozvoj slovenskej ekonomiky.

Celkové skladovacie priestory na Slovensku predstavujú približne 700 tis. štvorcových metrov, z čoho až 620 tis. štvorcových metrov pripadá na bratislavský región. Drvivá väčšina logistických parkov sa totiž stavia popri diaľniciach D1 a D2. Vyplynulo to z vystúpenia obchodného riaditeľa spoločnosti Pinnacle Slovakia s.r.o. Petra Bečára o porovnaní developmentu na Slovensku s ostatnými krajinami strednej Európy. V najbližších piatich rokoch má byť pritom v SR vybudovaných okolo 2,7 mil. štvorcových metrov skladovacích priestorov. Potenciál bratislavského regiónu predstavuje okolo 1,65 mil. štvorcových metrov skladovacích plôch. V prvom polroku tohto roka sa v SR podľa neho postavilo toľko nových skladovacích priestorov ako za celý minulý rok.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 916
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 517
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 479
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 251
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 635
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 583
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 245
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 893
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 666
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 722

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop