BRATISLAVA. V súvislosti s prechodom na novú menu chcú byť Slováci najviac informovaní o vplyve zavedenia eura na životnú úroveň a fungovanie domácností, na úroveň cien tovarov a služieb, ako aj o výhodách a nevýhodách vstupu do eurozóny. V aktuálnom prieskume Štatistického úradu (ŠÚ) SR o názoroch občanov na euro z konca septembra tieto odpovede označila viac ako tretina opýtaných.
V septembri sa podľa štatistikov potvrdila vysoká miera informovanosti verejnosti, keď sa až 87 % respondentov vyjadrilo, že informácie o zavedení eura im vcelku postačujú. Tieto informácie pritom považuje 90 % populácie za zrozumiteľné a 92 % ich považuje za užitočné.
Slovenská verejnosť čerpá informácie o blížiacom sa vstupe do eurozóny najčastejšie z televízneho vysielania. Slovenskú televíziu uviedli ako zdroj necelé tri pätiny a ostatné televízie viac ako polovica respondentov. Na treťom mieste sa s viac ako dvojpätinovým podielom umiestnila denná tlač.
Za hlavných nositeľov informácií o zavedení eura považujú občania zástupcov piatich inštitúcií - Národnej banky Slovenska (NBS), Ministerstva financií (MF) SR, splnomocnenca vlády pre zavedenie eura, členov vlády a zástupcov slovenských bánk. Každú z uvedených inštitúcií uviedlo v prieskume ŠÚ SR 12 až 13 % respondentov.