Tento rok postavia asi 35 kilometrov diaľnic

Na opravy ciest prvej triedy bude ministerstvo v návrhu budúcoročného rozpočtu požadovať na roky 2009 - 2010 po 900 miliónov korún.

Na snímke sú stavebné práce na diaľničnom úseku pri Prešove.(Zdroj: TASR)

KOŠICE. K 1. januáru 2008 mala slovenská cestná infraštruktúra približne 365 kilometrov diaľnic.

Spolu s úsekmi, ktoré už boli odovzdané (Hričovské Podhradie-Žilina Strážov, Figa obchvat a Važec-Mengusovce) respektíve budú ukončené (Mengusovce-Jánovce, 2. a 3. úsek) to bude do konca roka zhruba 400 kilometrov.

Uviedol to dnes Marián Viazanko z Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR na Dňoch slovenských cestárov, ktoré sa začali v Košiciach.

Podľa jeho slov vízia rezortu i celej spoločnosti je postaviť do roku 2010 čo najviac diaľnic a rýchlostných komunikácií, ktoré by spájali najväčšie mestá na Slovensku, hlavne Bratislavu a Košice. Ako zdôraznil, pripravili sa k tomu legislatívne podklady, ale problém je vo verejnosti.

"Tá akosi nechápe, že aj diaľnica má síce nejaké negatívne dopady, napríklad v zábere pozemkov, ale prináša rozvoj regiónov. Prijali sa rôzne legislatívne pravidlá, ale napriek tomu konečné rozhodnutia o umiestnení diaľnic vydávajú obce a v tom je trochu problém. Keď to príde k tej obci, vzoprie sa a nevie si zjednotiť, kde by tú diaľnicu umiestnila," povedal pre TASR Viazanko.

Ako ďalej informoval, na urýchlenie výstavby využije rezort projekty verejno-súkromného partnerstva (tzv. PPP projekty), ktoré rozdelil do troch "balíkov", pričom postaviť by sa malo týmto koncesným spôsobom takmer 146 kilometrov diaľnic.

Problém slovenskej cestnej infraštruktúry je podľa Viazanka v tom, že výstavba nových ciest a opravy i modernizácie súčasnej infraštruktúry zaostávajú za nárastom automobilovej dopravy.

Na opravy ciest 1. triedy bude rezort v návrhu budúcoročného rozpočtu požadovať na roky 2009 - 2010 po 900 miliónov Sk (29,87 milióna eur), "čo je minimalistická požiadavka", povedal Viazanko. O cesty 2. a 3. triedy sa začínajú, ako dodal, dobre starať regionálne samosprávy, ktoré si berú na to úvery a využívajú aj formu PPP projektov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 830
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 581
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 395
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 163
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 595
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 594
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 243
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 977
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 771
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 718

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Spasí nás univerzálny základný príjem?

Stroje a automatizácia prinesú v budúcnosti stratu polovice pracovných miest. Spolu s tým príde ešte väčší hnev ľudí bez práce. Bude to znamenať pád demokracie?

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

ROZHOVOR

Zosnulá Jaroslava Blažková: V Kanade som žila náhradný život

V tomto smutnom svete treba vyhľadávať jagavé momenty.

Neprehliadnite tiež

Rakúska inflácia sa zrýchlila na 3,5-ročné maximum

Index spotrebiteľských cien v januári medziročne vyskočil o dve percentá.

Brusel: Slovensko v kvalite života pre ľudí zaostáva

Krajinu podľa Bruselu trápi predovšetkým vysoká dlhodobá nezamestnanosť či regionálne rozdiely.

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Brusel žiada od Talianska dodatočné úsporné opatrenia

Taliansko z dôvodu vysokého dlhu v roku 2016 prisľúbilo, že zníži rozpočtový schodok na 1,8 percenta HDP.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop