SME

Zima podľa SkyEurope ukáže, kto je nízkonákladový prepravca

Obdobie nadchádzajúcej zimy podľa nízkonákladového leteckého dopravcu SkyEurope Airlines, a.s. preverí, kto je naozajstným nízkonákladovým prepravcom, čiže disponuje skutočne ...

BRATISLAVA. Obdobie nadchádzajúcej zimy podľa nízkonákladového leteckého dopravcu SkyEurope Airlines, a.s. preverí, kto je naozajstným nízkonákladovým prepravcom, čiže disponuje skutočne nízkou nákladovou základňou. Agentúru SITA o tom v utorok informoval hovorca SkyEurope Tomáš Kika. Spoločnosť podľa neho znížila svoju nákladovú základňu podstatne už v prvej polovici svojho finančného roka a tento trend pokračoval spolu s procesom jej reštrukturalizácie. SkyEurope zaviedol procedurálne i technické opatrenia smerom k šetreniu paliva. Pri pomalších letoch, prevádzkovaní najmladšej flotily na svete s najmodernejšími technológiami a ďalšími opatreniami je podľa neho možné ušetriť niekoľko sto kilogramov paliva na jeden let. Významným faktorom znižovania nákladovej základne je aj prevádzkovanie flotily jedného typu lietadiel, čo pomáha kompenzovať rastúce ceny paliva.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SkyEurope Airlines zavedie v zimnom letovom poriadku 2008/2009 novú pravidelnú linku z Bratislavy do Istanbulu s odletmi v dennom čase. Spoločnosť zároveň neotvorí pravidelné linky z Bratislavy do Dublinu, Corku a Birminghamu a z Košíc do Prahy a Dublinu. "Dôvodom neotvorenia liniek do írskych destinácií je najmä veľká dĺžka sektoru a s ňou súvisiace vysoké náklady na palivo, ktoré neumožňujú udržiavať linku pri súčasných cenách na úrovni profitability. Ako aj spomaľujúca írska ekonomika a očakávaný pokles počtu cestujúcich v zimnej sezóne, ktorá je všeobecne slabšia z pohľadu všetkých leteckých spoločností," zdôvodnil Kika plánované zrušenie viacerých pravidelných liniek. Aj neotvorenie linky z Košíc do Prahy podľa neho rovnako súvisí s rastúcimi nákladmi, najmä na palivo a jej prevádzkovanie. Pri snahe udržať ceny na úrovni konkurencie schopnej alternatívnym spôsobom dopravy nie je možné udržať linku na úrovni ziskovosti, dodal Kika. Jedinú vnútroštátnu linku na trase Bratislava - Košice SkyEurope naďalej prevádzkuje. Linku z Bratislavy do Prahy SkyEurope zrušil po piatich mesiacoch prevádzkovania v máji tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Ceny paliva podľa Kiku neovplyvňujú fungovanie len SkyEurope, ale všetkých leteckých spoločností na celom svete. Palivo totiž tvorí nezanedbateľnú časť nákladovej základne každej leteckej spoločnosti. Obdobie rastúcich cien paliva spôsobuje problémy najmä aerolinkam s komplexnou štruktúrou obchodného modelu, rôznorodým letovým parkom a veľkou nákladovou základňou, ktorá sa kontroluje pomerne ťažko. Ide najmä o klasických leteckých prepravcov.

SkyEurope prepravil v septembri tohto roka okolo 355 tis. cestujúcich pri medziročnom raste o 1,5 %. Priemerná obsadenosť lietadiel sa znížila na 78 %. za posledných dvanásť mesiacov ku koncu septembra spoločnosťou letelo celkovo takmer 3,8 mil. cestujúcich, čo znamenalo medziročné zvýšenie o 13,6 %. Obsadenosť lietadiel v tomto období však medziročne klesla o osem percentuálnych bodov na 73,6 %.

SkryťVypnúť reklamu

SkyEurope je vedúcou nízkonákladovou spoločnosťou v Rakúsku, Českej republike a Slovenskej republike. V letnom letovom poriadku prevádzkuje 76 leteckých spojení do 43 destinácií v 20 krajinách. V roku 2007 spoločnosť prepravila viac ako 3,5 mil. cestujúcich a dosiahla takmer 80-percentnú obsadenosť lietadiel. Spoločnosť prevádzkuje letecké spojenia zo svojich základní v Bratislave, Prahe, Viedni a Košiciach. SkyEurope prevádzkuje flotilu 15 lietadiel Boeing 737-700 NG, ktorá svojím priemerným vekom 1,5 roku patri k najmladším a najmodernejším na svete. Flotila by sa pritom do roku 2011 mala rozšíriť na 30 lietadiel typu Boeing 737-700 NG. Spoločnosť je od septembra 2005 obchodovaná na burzách vo Viedni a vo Varšave. Spoločnosť vznikla v septembri 2001, eviduje základné imanie vo výške 19,9 mil. Sk (660,56 tis. €) a pracuje v nej takmer 750 zamestnancov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (16. 4. 2024)
USD 1.066
AUD 1.644
CZK 25.324
JPY 164.050
CAD 1.465
GBP 0.854
HUF 394.250
PLN 4.294
CHF 0.973
SEK 11.558

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 767
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 649
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 459
  4. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 436
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 312
  6. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 032
  7. Barbora Andrešičová: Som majsterka protikladov 2 983
  8. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 2 802
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 673
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 982
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 579
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 209
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 224
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 716
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 595
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Stojany na čerpacej stanici

Štátnu kasu vysoké ceny tešia, motoristov nie.


Veronika Remišová

Návrh obmedzuje vlastnícke práva a je protiústavný, povedala opozičná poslankyňa.


TASR
Tabuľa s nápisom pri budove, v ktorej sídli štátny podnik Vodohospodárska výstvaba na Karloveskej ulici v Bratislave.

Ide o spoločnosti Vodohospodárska výstavba a Slovenský vodohospodársky podnik.


SITA
Ilustračné foto

Rast má byť vyšší o desatinu percenta.


TASR
  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 109 673
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 982
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 579
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 209
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 224
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 671
  7. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 716
  8. Viktor Pamula: Slovenský MiG nad Ukrajinou 8 595
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu