Zima podľa SkyEurope ukáže, kto je nízkonákladový prepravca

Obdobie nadchádzajúcej zimy podľa nízkonákladového leteckého dopravcu SkyEurope Airlines, a.s. preverí, kto je naozajstným nízkonákladovým prepravcom, čiže disponuje skutočne ...

BRATISLAVA. Obdobie nadchádzajúcej zimy podľa nízkonákladového leteckého dopravcu SkyEurope Airlines, a.s. preverí, kto je naozajstným nízkonákladovým prepravcom, čiže disponuje skutočne nízkou nákladovou základňou. Agentúru SITA o tom v utorok informoval hovorca SkyEurope Tomáš Kika. Spoločnosť podľa neho znížila svoju nákladovú základňu podstatne už v prvej polovici svojho finančného roka a tento trend pokračoval spolu s procesom jej reštrukturalizácie. SkyEurope zaviedol procedurálne i technické opatrenia smerom k šetreniu paliva. Pri pomalších letoch, prevádzkovaní najmladšej flotily na svete s najmodernejšími technológiami a ďalšími opatreniami je podľa neho možné ušetriť niekoľko sto kilogramov paliva na jeden let. Významným faktorom znižovania nákladovej základne je aj prevádzkovanie flotily jedného typu lietadiel, čo pomáha kompenzovať rastúce ceny paliva.

SkyEurope Airlines zavedie v zimnom letovom poriadku 2008/2009 novú pravidelnú linku z Bratislavy do Istanbulu s odletmi v dennom čase. Spoločnosť zároveň neotvorí pravidelné linky z Bratislavy do Dublinu, Corku a Birminghamu a z Košíc do Prahy a Dublinu. "Dôvodom neotvorenia liniek do írskych destinácií je najmä veľká dĺžka sektoru a s ňou súvisiace vysoké náklady na palivo, ktoré neumožňujú udržiavať linku pri súčasných cenách na úrovni profitability. Ako aj spomaľujúca írska ekonomika a očakávaný pokles počtu cestujúcich v zimnej sezóne, ktorá je všeobecne slabšia z pohľadu všetkých leteckých spoločností," zdôvodnil Kika plánované zrušenie viacerých pravidelných liniek. Aj neotvorenie linky z Košíc do Prahy podľa neho rovnako súvisí s rastúcimi nákladmi, najmä na palivo a jej prevádzkovanie. Pri snahe udržať ceny na úrovni konkurencie schopnej alternatívnym spôsobom dopravy nie je možné udržať linku na úrovni ziskovosti, dodal Kika. Jedinú vnútroštátnu linku na trase Bratislava - Košice SkyEurope naďalej prevádzkuje. Linku z Bratislavy do Prahy SkyEurope zrušil po piatich mesiacoch prevádzkovania v máji tohto roka.

Ceny paliva podľa Kiku neovplyvňujú fungovanie len SkyEurope, ale všetkých leteckých spoločností na celom svete. Palivo totiž tvorí nezanedbateľnú časť nákladovej základne každej leteckej spoločnosti. Obdobie rastúcich cien paliva spôsobuje problémy najmä aerolinkam s komplexnou štruktúrou obchodného modelu, rôznorodým letovým parkom a veľkou nákladovou základňou, ktorá sa kontroluje pomerne ťažko. Ide najmä o klasických leteckých prepravcov.

SkyEurope prepravil v septembri tohto roka okolo 355 tis. cestujúcich pri medziročnom raste o 1,5 %. Priemerná obsadenosť lietadiel sa znížila na 78 %. za posledných dvanásť mesiacov ku koncu septembra spoločnosťou letelo celkovo takmer 3,8 mil. cestujúcich, čo znamenalo medziročné zvýšenie o 13,6 %. Obsadenosť lietadiel v tomto období však medziročne klesla o osem percentuálnych bodov na 73,6 %.

SkyEurope je vedúcou nízkonákladovou spoločnosťou v Rakúsku, Českej republike a Slovenskej republike. V letnom letovom poriadku prevádzkuje 76 leteckých spojení do 43 destinácií v 20 krajinách. V roku 2007 spoločnosť prepravila viac ako 3,5 mil. cestujúcich a dosiahla takmer 80-percentnú obsadenosť lietadiel. Spoločnosť prevádzkuje letecké spojenia zo svojich základní v Bratislave, Prahe, Viedni a Košiciach. SkyEurope prevádzkuje flotilu 15 lietadiel Boeing 737-700 NG, ktorá svojím priemerným vekom 1,5 roku patri k najmladším a najmodernejším na svete. Flotila by sa pritom do roku 2011 mala rozšíriť na 30 lietadiel typu Boeing 737-700 NG. Spoločnosť je od septembra 2005 obchodovaná na burzách vo Viedni a vo Varšave. Spoločnosť vznikla v septembri 2001, eviduje základné imanie vo výške 19,9 mil. Sk (660,56 tis. €) a pracuje v nej takmer 750 zamestnancov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  3. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  7. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  10. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  1. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  2. Poslanec M. Borguľa bojuje proti netransparentnému tendru
  3. Grantová výzva na vykonávanie činností informačných centier
  4. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  6. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  7. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  1. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 5 309
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 5 284
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 4 561
  4. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 328
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 3 196
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 035
  7. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 1 906
  8. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 294
  9. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 1 233
  10. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 060

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Tomanová používa jednostranné stanoviská, súdy ju rešpektujú

Súdneho znalca odvolávajúceho sa na komisárku pre deti Vieru Tomanovú stiahli z prípadu.

KOMENTÁRE

Veď sú to iba deti

Zdá sa, akoby Tomanová nastúpila v čase, keď sa nepredpokladalo, že bude musieť niečo významné urobiť.

SVET

OSN zverejnila plán na zníženie počtu ľudí, je to hoax

Sedemnásť rokov stará správa a množstvo nepodložených komentárov zaujali aj stranu Borisa Kollára.

KOMENTÁRE

Dúfajme, že Duda to pochopil. Nie sú dve Poľská, iba jedno

Predkladané zákony berú Poľsko všetkým Poliakom.

Neprehliadnite tiež

Každá nová bytovka má byť pripravená na elektromobily

Developeri by podľa návrhu museli po roku 2020 do projektov kresliť šachty na kabeláž pre nabíjačky. Elektrizačná sústava na to nie je pripravená.

Štát chce prudšie zvyšovať dôchodky, ale tri veci pri tom nedomyslel

Nikde sa nepíše, koľko bude zvyšovanie dôchodkov stáť a ako dlho to štát utiahne.

Opozícia kritizuje Jahnátka, vlastnú nomináciu nedala

Vláda vymenovala Jahnátka za predsedu energetického regulačného úradu.

Grécka vláda sa rozhodla vrátiť na kapitálový trh

Predaj cenných papierov zabezpečí konzorcium popredných medzinárodných bánk.