SME
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky
AUTOMOBILKA CÍTI SVETOVÚ FINANČNÚ KRÍZU. TRETIU ZMENU SA NECHYSTÁ ZAVIESŤ

V Peugeote sa nemá prepúšťať

Ktokoľvek si kúpi auto s názvom Citroën C3 Picasso, dostane určite auto vyrobené v trnavskom závode. Ten je totiž jediným, ktorý nový model vyrába. C3 Picasso však nezmenil v automobilke PSA ani celkový objem výroby, ani počet zamestnancov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME – OLIVER FILAN)

TRNAVA. Prvý Citroën C3 Picasso vyrobili v Trnave v predsérii koncom minulého roka. Dnes schádza z výrobných liniek spoločne s modelom Peu­geot 207, ktorý u nás francúzska automobilka donedávna vyrábala ako jediný.

((jedna))

Do zmeny výrobného mixu v Trnave investovala automobilka zhruba 100 miliónov eur (vyše troch miliárd korún). Išlo rozšírenie priestorov či nové technológie.

Investícia, zdá sa, pomôže dodávateľom automobilky. „S novým modelom budú do Trnavy prúdiť dielce od 70 nových dodávateľov, čo je takmer tretina všetkých súčasných dodávateľov Peugeotu,“ povedal Peter Švec, hovorca automobilky.

Skryť Vypnúť reklamu

((dva))

Produkcia áut v Trnave sa nezmení

Aj keď nový model znamenal pre automobilku ďalšie výdavky, neznamená to, že sa u nás vyrobí viac áut. Produkcia Peu­geotu, ktorá je dnes nastavená asi na 850 áut denne, zostane na tejto úrovni.

Z 850 áut však má od nového roka asi polovicu predstavovať nový model. Meniť sa teda nebude ani počet zamestnancov v automobilke. V jej závodoch pracuje približne 3300 ľudí.

Zmena výrobného plánu automobilky môže by aj reakciou na pokles dopytu po autách, ktorý sa prejavil v západnej Európe.

Predaj áut tam klesol za prvých osem mesiacov tohto roka takmer o štyri percentá: „Vplyv finančnej krízy vidíme v západnej Európe, kde sa prejavila v zníženom dopyte po autách a my sa chceme prispôsobiť vývoju na trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Vidíme, totiž že klien­ti menia svoje požiadavky, trend smeruje k malým autám, ktoré majú nižšiu spotrebu, či už benzínu, alebo nafty,“ povedal šéf slovenskej pobočky PSA Jean Mouro.

Zaviesť tretiu zmenu Peugeot neplánuje

Pre trnavský závod je podľa neho práve prospešné, že sa v ňom vyrábajú takéto modely. Dodal tiež, že problémy na trhu určite nepocítia tunajší zamestnanci: „Určite nebudeme znižovať počet zamestnancov.“ Na druhej strane závod ani do budúcna nebude využívať celú svoju kapacitu. Je totiž stavaný na výrobu 300-tisíc áut ročne, na tento rok má v pláne asi 200-tisíc.

„Na budúci rok to určite nebude,“ povedal Mouro o tretej zmene, ktorá by sa o výrobu ďalších 100-tisíc kusov mohla postarať.

Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu pripomína, že problém s dopytom na Slovensku zatiaľ nehrozí: „U nás môžeme hovoriť o 20-percentnom náraste registrácií nových vozidiel,“ povedala.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  6. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Zelená Bratislava
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  3. Prebudili ste sa už v sude, sene alebo teepee? Je to zážitok!
  4. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  5. Bezbariérové vozidlo
  6. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  7. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Zelená Bratislava
  10. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 29 373
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 15 924
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 15 351
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 684
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 991
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 390
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 445
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 300
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 222
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 980
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Prvé dni po pôrode ovplyvnia celý život, aj tak delíme matky od detí

V roku 2018 sa na Slovensku narodilo predčasne štyritisíc detí.

Podcast Dobré Ráno.
Ilustračné foto.
Stĺpček Zuzany Kepplovej

Ako by Trnku potrestali u Emira Kusturicu

Sebaočistu prokuratúra ani len nepredstiera.

Zuzana Kepplová, komentátorka denníka SME.

Neprehliadnite tiež

Ilustračná snímka projektu Nesto.

Maďarská národná banka nezmenila úrokové sadzby

Banka očakáva, že zotavovanie ekonomiky z koronakrízy bude dlhšie, než sa predpokladalo.

Maďarský forint.

Švédsko zakázalo zariadenia od Huawei a ZTE pri budovaní 5G sietí

Huawei popiera, že predstavuje bezpečnostné riziko.

Ilustračné foto.

Americké ministerstvo spravodlivosti zažalovalo Google

Spoločnosť podľa ministerstva porušila hospodársku súťaž.

Google - ilustračná fotografia.