SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky
AUTOMOBILKA CÍTI SVETOVÚ FINANČNÚ KRÍZU. TRETIU ZMENU SA NECHYSTÁ ZAVIESŤ

V Peugeote sa nemá prepúšťať

Ktokoľvek si kúpi auto s názvom Citroën C3 Picasso, dostane určite auto vyrobené v trnavskom závode. Ten je totiž jediným, ktorý nový model vyrába. C3 Picasso však nezmenil v automobilke PSA ani celkový objem výroby, ani počet zamestnancov.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: SME – OLIVER FILAN)

TRNAVA. Prvý Citroën C3 Picasso vyrobili v Trnave v predsérii koncom minulého roka. Dnes schádza z výrobných liniek spoločne s modelom Peu­geot 207, ktorý u nás francúzska automobilka donedávna vyrábala ako jediný.

((jedna))

Do zmeny výrobného mixu v Trnave investovala automobilka zhruba 100 miliónov eur (vyše troch miliárd korún). Išlo rozšírenie priestorov či nové technológie.

Investícia, zdá sa, pomôže dodávateľom automobilky. „S novým modelom budú do Trnavy prúdiť dielce od 70 nových dodávateľov, čo je takmer tretina všetkých súčasných dodávateľov Peugeotu,“ povedal Peter Švec, hovorca automobilky.

Skryť Vypnúť reklamu

((dva))

Produkcia áut v Trnave sa nezmení

Aj keď nový model znamenal pre automobilku ďalšie výdavky, neznamená to, že sa u nás vyrobí viac áut. Produkcia Peu­geotu, ktorá je dnes nastavená asi na 850 áut denne, zostane na tejto úrovni.

Z 850 áut však má od nového roka asi polovicu predstavovať nový model. Meniť sa teda nebude ani počet zamestnancov v automobilke. V jej závodoch pracuje približne 3300 ľudí.

Zmena výrobného plánu automobilky môže by aj reakciou na pokles dopytu po autách, ktorý sa prejavil v západnej Európe.

Predaj áut tam klesol za prvých osem mesiacov tohto roka takmer o štyri percentá: „Vplyv finančnej krízy vidíme v západnej Európe, kde sa prejavila v zníženom dopyte po autách a my sa chceme prispôsobiť vývoju na trhu.

Skryť Vypnúť reklamu

Vidíme, totiž že klien­ti menia svoje požiadavky, trend smeruje k malým autám, ktoré majú nižšiu spotrebu, či už benzínu, alebo nafty,“ povedal šéf slovenskej pobočky PSA Jean Mouro.

Zaviesť tretiu zmenu Peugeot neplánuje

Pre trnavský závod je podľa neho práve prospešné, že sa v ňom vyrábajú takéto modely. Dodal tiež, že problémy na trhu určite nepocítia tunajší zamestnanci: „Určite nebudeme znižovať počet zamestnancov.“ Na druhej strane závod ani do budúcna nebude využívať celú svoju kapacitu. Je totiž stavaný na výrobu 300-tisíc áut ročne, na tento rok má v pláne asi 200-tisíc.

„Na budúci rok to určite nebude,“ povedal Mouro o tretej zmene, ktorá by sa o výrobu ďalších 100-tisíc kusov mohla postarať.

Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu pripomína, že problém s dopytom na Slovensku zatiaľ nehrozí: „U nás môžeme hovoriť o 20-percentnom náraste registrácií nových vozidiel,“ povedala.

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  2. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  3. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  4. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 410
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 983
  3. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 320
  4. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 3 676
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 590
  6. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 117
  7. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 046
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 669
  9. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi 1 854
  10. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 797
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Heger s lídrami koaličných strán.

Keď už nevyšlo nič iné, vždy sa dalo hovoriť, že táto vládna koalícia aspoň obnovuje právny štát.


19. sep
Peter Schutz

V kritickom rozpore s „bezkollárovskou“ verziou koalície je aj parlamentná matematika.


10 h
Dušan Kováčik prichádza na súdne pojednávanie.

Súd Kováčikovi uložil 14 rokov.


a 1 ďalší 4 h

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy Andrej Doležal.

Plánovaná lehota výstavby zhruba tri a pol roka môže byť skrátená.


SITA 53m
Ilustračné foto.

Zároveň je v evidencii najnižší počet uchádzačov v kategórii mladí do 29 rokov.


TASR 5 h
Miroslava Kiripolská

Miroslava Kiripolská o vízii a budúcnosti školstva na Slovensku.


7 h
Ľuboš Lopatka

Ľuboš Lopatka o cenách na tento a budúci rok.


8 h
Skryť Zatvoriť reklamu