AUTOMOBILKA CÍTI SVETOVÚ FINANČNÚ KRÍZU. TRETIU ZMENU SA NECHYSTÁ ZAVIESŤ

V Peugeote sa nemá prepúšťať

Ktokoľvek si kúpi auto s názvom Citroën C3 Picasso, dostane určite auto vyrobené v trnavskom závode. Ten je totiž jediným, ktorý nový model vyrába. C3 Picasso však nezmenil v automobilke PSA ani celkový objem výroby, ani počet zamestnancov.

Citroën C3 Picasso sa bude vyrábať iba v trnavskom závode PSA.(Zdroj: SME – OLIVER FILAN)

TRNAVA. Prvý Citroën C3 Picasso vyrobili v Trnave v predsérii koncom minulého roka. Dnes schádza z výrobných liniek spoločne s modelom Peu­geot 207, ktorý u nás francúzska automobilka donedávna vyrábala ako jediný.

((jedna))

Do zmeny výrobného mixu v Trnave investovala automobilka zhruba 100 miliónov eur (vyše troch miliárd korún). Išlo rozšírenie priestorov či nové technológie.

Investícia, zdá sa, pomôže dodávateľom automobilky. „S novým modelom budú do Trnavy prúdiť dielce od 70 nových dodávateľov, čo je takmer tretina všetkých súčasných dodávateľov Peugeotu,“ povedal Peter Švec, hovorca automobilky.

((dva))

Produkcia áut v Trnave sa nezmení

Aj keď nový model znamenal pre automobilku ďalšie výdavky, neznamená to, že sa u nás vyrobí viac áut. Produkcia Peu­geotu, ktorá je dnes nastavená asi na 850 áut denne, zostane na tejto úrovni.

Z 850 áut však má od nového roka asi polovicu predstavovať nový model. Meniť sa teda nebude ani počet zamestnancov v automobilke. V jej závodoch pracuje približne 3300 ľudí.

Zmena výrobného plánu automobilky môže by aj reakciou na pokles dopytu po autách, ktorý sa prejavil v západnej Európe.

Predaj áut tam klesol za prvých osem mesiacov tohto roka takmer o štyri percentá: „Vplyv finančnej krízy vidíme v západnej Európe, kde sa prejavila v zníženom dopyte po autách a my sa chceme prispôsobiť vývoju na trhu.

Vidíme, totiž že klien­ti menia svoje požiadavky, trend smeruje k malým autám, ktoré majú nižšiu spotrebu, či už benzínu, alebo nafty,“ povedal šéf slovenskej pobočky PSA Jean Mouro.

Zaviesť tretiu zmenu Peugeot neplánuje

Pre trnavský závod je podľa neho práve prospešné, že sa v ňom vyrábajú takéto modely. Dodal tiež, že problémy na trhu určite nepocítia tunajší zamestnanci: „Určite nebudeme znižovať počet zamestnancov.“ Na druhej strane závod ani do budúcna nebude využívať celú svoju kapacitu. Je totiž stavaný na výrobu 300-tisíc áut ročne, na tento rok má v pláne asi 200-tisíc.

„Na budúci rok to určite nebude,“ povedal Mouro o tretej zmene, ktorá by sa o výrobu ďalších 100-tisíc kusov mohla postarať.

Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu pripomína, že problém s dopytom na Slovensku zatiaľ nehrozí: „U nás môžeme hovoriť o 20-percentnom náraste registrácií nových vozidiel,“ povedala.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  2. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  3. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  4. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  7. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  8. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  9. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  10. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 564
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 504
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 492
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 729
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 569
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 938
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 949
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 390
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 935
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 473

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Mika svoju kapacitu podľa SNS vyčerpal. Nahradiť by ho mohol Rezník

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

Neprehliadnite tiež

Po Trumpovej dcére chcú Číňania pomenovať obrúsky aj alkohol

Ivanka Trumpová zaujala čínske firmy, keď navštívila čínsku ambasádu vo Washingtone.

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fico chce potraviny, aké majú v Rakúsku, navrhuje summit V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop