AUTOMOBILKA CÍTI SVETOVÚ FINANČNÚ KRÍZU. TRETIU ZMENU SA NECHYSTÁ ZAVIESŤ

V Peugeote sa nemá prepúšťať

Ktokoľvek si kúpi auto s názvom Citroën C3 Picasso, dostane určite auto vyrobené v trnavskom závode. Ten je totiž jediným, ktorý nový model vyrába. C3 Picasso však nezmenil v automobilke PSA ani celkový objem výroby, ani počet zamestnancov.

Citroën C3 Picasso sa bude vyrábať iba v trnavskom závode PSA.(Zdroj: SME – OLIVER FILAN)

TRNAVA. Prvý Citroën C3 Picasso vyrobili v Trnave v predsérii koncom minulého roka. Dnes schádza z výrobných liniek spoločne s modelom Peu­geot 207, ktorý u nás francúzska automobilka donedávna vyrábala ako jediný.

((jedna))

Do zmeny výrobného mixu v Trnave investovala automobilka zhruba 100 miliónov eur (vyše troch miliárd korún). Išlo rozšírenie priestorov či nové technológie.

Investícia, zdá sa, pomôže dodávateľom automobilky. „S novým modelom budú do Trnavy prúdiť dielce od 70 nových dodávateľov, čo je takmer tretina všetkých súčasných dodávateľov Peugeotu,“ povedal Peter Švec, hovorca automobilky.

((dva))

Produkcia áut v Trnave sa nezmení

Aj keď nový model znamenal pre automobilku ďalšie výdavky, neznamená to, že sa u nás vyrobí viac áut. Produkcia Peu­geotu, ktorá je dnes nastavená asi na 850 áut denne, zostane na tejto úrovni.

Z 850 áut však má od nového roka asi polovicu predstavovať nový model. Meniť sa teda nebude ani počet zamestnancov v automobilke. V jej závodoch pracuje približne 3300 ľudí.

Zmena výrobného plánu automobilky môže by aj reakciou na pokles dopytu po autách, ktorý sa prejavil v západnej Európe.

Predaj áut tam klesol za prvých osem mesiacov tohto roka takmer o štyri percentá: „Vplyv finančnej krízy vidíme v západnej Európe, kde sa prejavila v zníženom dopyte po autách a my sa chceme prispôsobiť vývoju na trhu.

Vidíme, totiž že klien­ti menia svoje požiadavky, trend smeruje k malým autám, ktoré majú nižšiu spotrebu, či už benzínu, alebo nafty,“ povedal šéf slovenskej pobočky PSA Jean Mouro.

Zaviesť tretiu zmenu Peugeot neplánuje

Pre trnavský závod je podľa neho práve prospešné, že sa v ňom vyrábajú takéto modely. Dodal tiež, že problémy na trhu určite nepocítia tunajší zamestnanci: „Určite nebudeme znižovať počet zamestnancov.“ Na druhej strane závod ani do budúcna nebude využívať celú svoju kapacitu. Je totiž stavaný na výrobu 300-tisíc áut ročne, na tento rok má v pláne asi 200-tisíc.

„Na budúci rok to určite nebude,“ povedal Mouro o tretej zmene, ktorá by sa o výrobu ďalších 100-tisíc kusov mohla postarať.

Mária Nováková zo Združenia automobilového priemyslu pripomína, že problém s dopytom na Slovensku zatiaľ nehrozí: „U nás môžeme hovoriť o 20-percentnom náraste registrácií nových vozidiel,“ povedala.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 035
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 7 631
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 648
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 443
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 972
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 815
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 813
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 768
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 681
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 206

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Povedať, že Fico III a Mečiar III už sú jedna k jednej, sa ešte nedá, ale synchronizovaná akcia proti Kiskovi je porovnateľná iba a len s únosom mladého Kováča.

KOMENTÁRE

Chvála hromadnej dopravy

Tie rozhovory, ktoré nevymyslíš a situácie, ktoré ťa zaskočia.

ŠPORT

Doma je na dne, ale vonku a v televízií je Slovan najpopulárnejší

Slovan ako jediný v tejto sezóne ešte neprehral.

DOMOV

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Súd odsúdil bývalého poslanca Lipšica.

Neprehliadnite tiež

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.

Eset odhalil novú špehovaciu kampaň

Novú špehovaciu kampaň zaznamenal Eset v siedmich krajinách.