Zmluva na druhý balík PPP má byť podpísaná do konca roka

Ministerstvo dopravy SR chce podpísať koncesnú zmluvu na realizáciu druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku ...

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy SR chce podpísať koncesnú zmluvu na realizáciu druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlocesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami do konca tohto roka. V rozhovore pre agentúru SITA to v stredu povedal minister dopravy Ľubomír Vážny.

V prípade prvého balíka na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom by mohla byť podľa neho koncesná zmluva podpísaná v januári 2009. Koncesnú zmluvu na tretí balík, ktorý je zameraný na stavbu ďalších úsekov D1 medzi Žilinou a Martinom, plánuje ministerstvo dopravy podpísať predbežne v apríli budúceho roka. Kvôli meškaniu s prípravou PPP projektov Vážny pripustil, že do roku 2010, ako plánovala vláda, nemusia byť postavené zo súkromných peňazí všetky plánované úseky PPP bez tunelových častí. "To pripúšťam, ale uvidíme podľa ponúk. Termín 2010 je predpokladaný," povedal Vážny. Úseky s tunelmi by mali byť podľa zámerov vlády postavené najskôr v rokoch 2012 a 2013.

"V pondelok skončil koncesný dialóg pre druhý balík. Momentálne dopracovávame súťažné podklady podľa výsledkov súťažného dialógu. Na budúci týždeň dáme výzvy štyrom uchádzačom a budú mať asi mesiac na to, aby predložili ponuky," informoval ďalej v rozhovore pre agentúru SITA minister Vážny.

Pokiaľ ide o prvý balík PPP, ministerstvo dopravy, ako vyhlasovateľ týchto tendrov ešte čaká na geologický prieskum. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. podľa Vážneho sľúbila uskutočniť podrobný geologický prieskum. "Dúfam, že to aj dodrží, lebo v niektorých prípadoch predtým to nedodržala," dodal minister dopravy s tým, že prvý balík musel byť posunutý práve kvôli tomu. "Dodnes nemáme geologický prieskum a uchádzači nám nechceli dať svoje ponuky bez geológie," posťažoval sa Vážny na diaľničiarov. Po doplnení výsledkov geologického prieskumu do súťažných podkladov skončí koncesný dialóg. Rezort dopravy následne dopracuje súťažné podklady a uchádzačov, ktorí v prvom balíku zostali v hre a vyzve ich na predloženie ponúk.

V treťom balíku ministerstvo dopravy zatiaľ vyhodnotilo kvalifikačné predpoklady uchádzačov o získanie koncesie, keď v tomto tendri zostali traja. Vážny podpísal v pondelok koncesnú dokumentáciu pre tretí balík a ministerstvo dopravy ju sprístupnilo uchádzačom. "Postupne začínajú robiť na svojich ponukách," uviedol Vážny.

Meškanie v príprave PPP projektov podľa Vážneho čiastočne spôsobilo Ministerstvo financií SR, ktoré malo vypracovať správu o ich realizácii. "Najväčšie zdržanie spôsobila NDS, ktorá nedodala včas geologické podklady najmä v prvom, ale aj druhom balíku," uviedol Vážny. Termín začatia stavby diaľničných úsekov cez PPP bude podľa neho známy na základe predložených ponúk uchádzačov. Ukončenie stavieb a ich odovzdanie do užívania budú upresnené v súťažných podkladoch. "V roku 2010 bude postavená nejaká časť D1, ale nie všetky úseky pre meškanie a nedodanie geologických podkladov," uviedol Vážny. Stavba úsekov R1 by mala byť podľa neho rýchlejšia a v roku 2010 by mala byť väčšia časť odovzdaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 637
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 932
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 820
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 491
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 485
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 089
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 479
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 545
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 528
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 188

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

EKONOMIKA

Ktorá personálka zamestnala najviac ľudí? Pozrite si grafy

Pravidlá fungovania personálnych agentúr by sa mohli čoskoro zase meniť.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop