Zmluva na druhý balík PPP má byť podpísaná do konca roka

Ministerstvo dopravy SR chce podpísať koncesnú zmluvu na realizáciu druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku ...

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy SR chce podpísať koncesnú zmluvu na realizáciu druhého balíka diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu a prevádzku úsekov rýchlocesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami do konca tohto roka. V rozhovore pre agentúru SITA to v stredu povedal minister dopravy Ľubomír Vážny.

V prípade prvého balíka na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom by mohla byť podľa neho koncesná zmluva podpísaná v januári 2009. Koncesnú zmluvu na tretí balík, ktorý je zameraný na stavbu ďalších úsekov D1 medzi Žilinou a Martinom, plánuje ministerstvo dopravy podpísať predbežne v apríli budúceho roka. Kvôli meškaniu s prípravou PPP projektov Vážny pripustil, že do roku 2010, ako plánovala vláda, nemusia byť postavené zo súkromných peňazí všetky plánované úseky PPP bez tunelových častí. "To pripúšťam, ale uvidíme podľa ponúk. Termín 2010 je predpokladaný," povedal Vážny. Úseky s tunelmi by mali byť podľa zámerov vlády postavené najskôr v rokoch 2012 a 2013.

"V pondelok skončil koncesný dialóg pre druhý balík. Momentálne dopracovávame súťažné podklady podľa výsledkov súťažného dialógu. Na budúci týždeň dáme výzvy štyrom uchádzačom a budú mať asi mesiac na to, aby predložili ponuky," informoval ďalej v rozhovore pre agentúru SITA minister Vážny.

Pokiaľ ide o prvý balík PPP, ministerstvo dopravy, ako vyhlasovateľ týchto tendrov ešte čaká na geologický prieskum. Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. podľa Vážneho sľúbila uskutočniť podrobný geologický prieskum. "Dúfam, že to aj dodrží, lebo v niektorých prípadoch predtým to nedodržala," dodal minister dopravy s tým, že prvý balík musel byť posunutý práve kvôli tomu. "Dodnes nemáme geologický prieskum a uchádzači nám nechceli dať svoje ponuky bez geológie," posťažoval sa Vážny na diaľničiarov. Po doplnení výsledkov geologického prieskumu do súťažných podkladov skončí koncesný dialóg. Rezort dopravy následne dopracuje súťažné podklady a uchádzačov, ktorí v prvom balíku zostali v hre a vyzve ich na predloženie ponúk.

V treťom balíku ministerstvo dopravy zatiaľ vyhodnotilo kvalifikačné predpoklady uchádzačov o získanie koncesie, keď v tomto tendri zostali traja. Vážny podpísal v pondelok koncesnú dokumentáciu pre tretí balík a ministerstvo dopravy ju sprístupnilo uchádzačom. "Postupne začínajú robiť na svojich ponukách," uviedol Vážny.

Meškanie v príprave PPP projektov podľa Vážneho čiastočne spôsobilo Ministerstvo financií SR, ktoré malo vypracovať správu o ich realizácii. "Najväčšie zdržanie spôsobila NDS, ktorá nedodala včas geologické podklady najmä v prvom, ale aj druhom balíku," uviedol Vážny. Termín začatia stavby diaľničných úsekov cez PPP bude podľa neho známy na základe predložených ponúk uchádzačov. Ukončenie stavieb a ich odovzdanie do užívania budú upresnené v súťažných podkladoch. "V roku 2010 bude postavená nejaká časť D1, ale nie všetky úseky pre meškanie a nedodanie geologických podkladov," uviedol Vážny. Stavba úsekov R1 by mala byť podľa neho rýchlejšia a v roku 2010 by mala byť väčšia časť odovzdaná.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 346
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 779
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 079
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 044
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 163
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 425
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 422
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.