BRATISLAVA. Dobre informovaných o eure je 79 % obyvateľov SR. Zároveň 85 % respondentov prieskumu, ktorý sa uskutočnil v júli, pokladá informácie za dostatočne zrozumiteľné a 92 % za užitočné. Vyplýva to zo Správy o priebehu informačnej kampane, ktorú dnes vzala na vedomie vláda SR.
"Hlavným cieľom kampane je včas a vhodnou formou informovať obyvateľov najmä o praktických otázkach spojených s prechodom na euro. Obsah kampane má byť vzdelávací a informatívny," konštatujú v správe predkladatelia - guvernér Národnej banky Slovenska (NBS) a splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura. Cieľovou skupinou je široká verejnosť, špeciálnu pozornosť však kampaň venuje skupinám, ktoré majú sťažený prístup k informáciám alebo vyžadujú špecifické informácie.
V rámci kampane bola do prevádzky uvedená euroinfolinka, internetová stránka a NBS spolupracovala aj na príprave učebných pomôcok distribuovaných do škôl. Od začiatku roka sa realizovalo 5 vĺn mediálnej kampane, pričom okrem informačných televíznych spotov boli ako podporné médiá využité aj rádiá, tlač, internet a vonkajšia reklama. Celkom k augustu tohto roka vydala centrálna banka v spolupráci s Ministerstvom financií SR viac ako 7 miliónov kusov letákov, plagátov, brožúr. Z toho viaceré publikácie boli vyrobené a distribuované aj v jazykoch najväčších národnostných menšín, čiže v maďarčine a rómčine. NBS tiež realizovala viaceré odborné školenia a semináre.
NBS pripravuje v rámci kampane aj zásielku do každej domácnosti, obsahovať by mala informačnú brožúru a eurokalkulačku. Európska centrálna banka (ECB) zašle každej domácnosti informácie o ochranných prvkoch bankoviek.