Ruský majiteľ Malévu krachuje, maďarská vláda chce firmu zachrániť

Ruskému združeniu leteckej prepravy AirUnion, za ktorým stoja bratia Ambramovičovci a ktoré je spolumajiteľom maďarskej ...

Budapešť. Ruskému združeniu leteckej prepravy AirUnion, za ktorým stoja bratia Ambramovičovci a ktoré je spolumajiteľom maďarskej leteckej spoločnosti Malév, hrozí kvôli finančným problémom zánik. Maďarská vláda sa snaží urobiť všetko pre to, aby Malév zachránila, informovala o tom dnes maďarská tlačová agentúra MTI.

V pondelňajšom večernom spravodajstve maďarská verejnoprávna televízia uviedla, že maďarská vláda sa už spojila s ruskými vládnymi kruhmi a dúfa v tú finančnú garanciu, ktorú pri privatizácii poskytla banka Vnešekonombank.

Pôvodne plánované obchodné ciele spoločnosti Malév sa nenaplnili. Lietadlá združenia AirUnion dostávali čoraz drahšie pohonné látky na úver a kvôli stúpajúcej zadlženosti im ruské štátne úrady odobrali povolenia lietať.

Podľa moskovských médií majetok AirUnionu vrátane lietadiel sa jednoducho stratil. Nehnuteľnosti predali, na mzdy zamestnancov nemajú krytie.

Vlani v apríli maďarsko-ruská spoločnosť Airbridge, kontrolovaná Borisom Abramovičom, kúpila 99,95 % akcií Malévu za 200 miliónov HUF (27,24 milióna SKK). Majiteľom 51 % Airbridgu sú dve maďarské súkromné osoby, 49 % vlastní Abramovič.

Airbridge sa zaviazala navýšiť kapitál o 50 miliónov EUR (1,506 miliardy SKK) a prevziať vysoké dlhy vo výške 33 miliárd HUF. Abramovič vlani v Budapešti vyhlásil, že Malév bude do 2 rokov v čiernych číslach. Počet cestujúcich sa zvýši o 20 až 25 %. Masové prepúšťanie nebude, budú sa vytvárať nové pracovné miesta.

Abramovič ďalej prisľúbil, že splatí alebo refinancuje dlhy Malévu bankám v hodnote dohromady 13 miliárd HUF a zaobstará bankovú záruku na ďalší úver Malévu vo výške 20 miliárd HUF.

Maďarský denník Magyar Nemzet dnes napísal, že spoločnosť Malév urobila viaceré také kroky v poslednom období, ktoré zmenili jej doterajšiu obchodnú stratégiu. Zrušila napríklad zaoceánske lety do New Yorku a Toronta, v zimnom období avizovala odstavenie 5 Boeingov 737. V čase privatizácie mala spoločnosť 28 lietadiel, od roku 2010 už však rátajú iba so 17 strojmi. Vlani prepustili 6 % zamestnancov, v tomto roku plánujú prepustenie 22 %.

Podľa hovorcu Maďarského fondu národného majetku (MNV) Gábora Száraza môže majiteľ Malévu predať akcie spoločnosti iba so súhlasom MNV pri dodržaní pôvodnej privatizačnej zmluvy a poskytnutí príslušných garancií. Navyše, štát má do piatich rokov predkupné právo na akcie AirBridge.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 916
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 517
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 479
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 251
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 635
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 583
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 245
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 893
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 666
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 722

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop