EÚ potrebuje nové elektrárne, aby pokryla dopyt po energii

Členské krajiny Európskej únie (EÚ) musia urýchlene vybudovať moderné elektrárne novej generácie, aby mali v roku 2020 dostatok energie.

Frankfurt nad Mohanom.

Produkcia súčasných elektrární je približne 780.000 MW. Očakáva sa však, že spotreba elektriny v 27 krajinách únie do roku 2020 vzrastie o 15 %. Dôvodom vyššieho dopytu bude ďalšie rozšírenie používania elektrospotrebičov v domácnostiach, predovšetkým vo východnej Európe. V západnej Európe pribudnú zase nové typy spotrebičov, akými sú napríklad tepelné čerpadlá, alebo futuristické modely elektromobilov. To tiež povedie k zvýšeniu spotreby elektrickej energie.

Európska komisia (EK) zároveň nariadila zníženie emisií oxidu uhličitého z tovární a energetických závodov o 21 % do roku 2020 z úrovne, akú dosahovali v roku 2005.

Energetický sektor tak musí na jednej strane zvýšiť produkciu elektriny, ale zároveň musí splniť prísne normy na ochranu klímy a tiež pokryť rastúcu spotrebu energie. To je podľa odborníkov veľká výzva. Nové obnoviteľné zdroje energie však nepribúdajú dostatočne rýchlo na to, aby stačili pokryť zvyšujúci sa dopyt.

Únia bude podľa odborníkov potrebovať v roku 2020 o 400.000 MW elektriny viac, ako produkuje v súčasnosti, z toho 170.000 MW bude pochádzať z plynových alebo uhoľných elektrární.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. HB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 651
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 226
  3. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 2 260
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 174
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 586
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 414
  7. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 397
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 104
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 076
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 906

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Prečo by sa mali Slováci začať báť Čechov

Slovensko bude musieť vynaložiť viac úsilia a vynaliezavosti, aby ho Brusel v zhluku „podivných“ demokracií na východ od Nemecka rozpoznal

KOMENTÁRE

Fico útokom na Kisku škodí hlavne sebe

Všetky pokusy o priamu konfrontáciu sa doteraz vždy skončili porážkou Fica.

EKONOMIKA

V Belgicku zadržali 112 slovenských kamiónov pre možné vykorisťovanie vodičov

Polícia skúma, či nedošlo k sociálnemu dumpingu.

Neprehliadnite tiež

Finančný výbor schválil niekoľko zmien v novele zákona o dani z príjmov

Jednou zo zmien je, že kritériom pre určenie daňovej rezidencie fyzickej osoby bude bydlisko.

Podľa nemeckých ekonómov má Trump na svetovú ekonomiku negatívny vplyv

Jedinou oblasťou, v ktorej boli reakcie ekonómov na Trumpove kroky v úrade prezidenta viac pozitívne ako negatívne, bola oblasť boja s nelegálnou migráciou.

Nemci jedia horšie maslo ako Česi, odhalil dTest

Testy neziskovej organizácie dTest odhalili, že maslo rovnakej značky bolo kvalitnejšie v Česku.