HARMONOGRAM VÝSTAVBY DIAĽNIČNÝCH ÚSEKOV MÔŽE BYŤ AKTUALIZOVANÝ, AK NEBUDÚ SCHVÁLENÉ PPP PROJEKTY ALEBO JEDNOTLIVÉ ÚSEKY BUDÚ UKONČENÉ V NESKORŠÍCH TERMÍNOCH

Rezort dopravy môže aktualizovať postup výstavby diaľnic

Ministerstvo dopravy zvažuje aktualizáciu harmonogramu výstavby diaľničných úsekov v prípade, že projekty verejno-súkromného partnerstva nebudú schválené, resp. jednotlivé úseky budú na základe tendrov ukončené v neskorších termínoch.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy zvažuje aktualizáciu harmonogramu výstavby diaľničných úsekov v prípade, že projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) nebudú schválené, resp. jednotlivé úseky budú na základe tendrov ukončené v neskorších termínoch. Vyplýva to zo správy o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010. Rezort dopravy predložil uvedený materiál do pripomienkového konania. Vybrané úseky diaľnice D1 a rýchlocesty R1 vláda plánuje postaviť cez tri balíky PPP projektov do roku 2010 bez tunelových častí a spolu nimi najskôr v roku 2012 alebo 2013. Dovtedy by malo byť postavených zo súkromných zdrojov cez PPP projekty 157 kilometrov diaľnic s odhadovanými stavebnými nákladmi vyše 105 mld. Sk (3,485 mld. €) bez dane z pridanej hodnoty (DPH).

"Naplnenie časového harmonogramu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 až 2010 závisí od úspešnosti realizácie projektov verejno-súkromného partnerstva," priznáva ministerstvo dopravy. V tendroch pre prvý a druhý balík PPP projektov bola zatiaľ ukončená prvá etapa koncesného dialógu s vybranými uchádzačmi a v tendri pre tretí balík komisia ministerstva dopravy vyhodnotila splnenie podmienok účasti s finalizáciou koncesnej dokumentácie. Poradcom doporučený spôsob obstarania projektu - koncesný dialóg podľa rezortu dopravy "síce znamená dlhšie lehoty obstarávania, na druhej strane však zabezpečí lepšiu transparentnosť celého postupu, možnosť hlbšieho posúdenia predkladaných ponúk a tým aj výber skutočne ekonomicky najvýhodnejšej ponuky, pri súčasnej minimalizácii rizík pre štát."

Prvý diaľničný tender PPP sa týka výstavby a prevádzky úsekov D1 Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová a úsekov Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v celkovej dĺžke okolo 75 kilometrov. Predpokladaná cena stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 49,1 mld. Sk (1,630 mld. €) bez DPH. Druhý tender PPP sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj na výstavbu severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometrov. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk (553,2 mil. €) bez DPH. Tretí tender PPP je zameraný na výstavbu a prevádzku technicky najťažších úsekov D1 v okolí Žiliny Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov. Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. Odhadované stavebné náklady predstavujú okolo 40 mld. Sk (1,328 mld. €) bez DPH.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 894
  2. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 8 521
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 985
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 228
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 297
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 5 083
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 193
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 857
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 3 079
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 574

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila poslanca ĽSNS, opozícia ju kritizuje

Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

KULTÚRA

Johnny Depp skrachoval. Nechajte ho, sám to tak chcel

Za mesiac minie dva milióny, víno ho stojí tridsať tisíc. Náhradu žiada na súde.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

Neprehliadnite tiež

Štátni plynári majú nového šéfa, stal sa ním bývalý šéf tajných

Generálnym riaditeľom Slovenského plynárenského priemyslu ostáva Štefan Šabík.

Pozrite sa, ako Kažimír ustupuje od svojich sľubov

Vláda len pred pár mesiacmi sľubovala, že bude menej míňať, aby sme žili v hojnosti. Od prebytkového rozpočtu už ustúpila

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop