Poisťovne zatiaľ taja, koľko minú na kampaň

Väčšina zdravotných poisťovní zatiaľ tají, koľko plánuje minúť na tohtoročnú reklamnú kampaň v súvislosti s prepoisťovaním.

BRATISLAVA. Väčšina zdravotných poisťovní (ZP) zatiaľ tají, koľko plánuje minúť na tohtoročnú reklamnú kampaň v súvislosti s prepoisťovaním. Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) bude mať tento údaj k dispozícii až po skončení kampane. "Keďže marketingové aktivity ešte prebiehajú, vyčíslenú konečnú sumu finančných prostriedkov budeme mať až po ich skončení," povedala pre agentúru SITA hovorkyňa VšZP Petra Balážová. V minulom roku pritom celkové náklady najväčšej zdravotnej poisťovne na tento účel predstavovali približne 20 mil. Sk (663,9 tis. €). Zdravotná poisťovňa Dôvera nezverejnila ani tohtoročné ani vlaňajšie náklady na svoje reklamné aktivity. Jej PR manažérka Zuzana Horníková iba uviedla, že súčasné výdavky na komunikáciu sú výrazne nižšie.

Ktorá poisťovňa je pre Vás najvýhodnejšia? poistovne.sme.sk

Spoločná zdravotná poisťovňa (SZP) plánuje v tomto roku na kampaň minúť 6,019 mil. Sk (199,8 tis. €). "V uplynulom roku bolo v súvislosti s náborom nových poistencov vynaložených 1,843 mil. Sk (61,18 tis. €)," skonštatovala hovorkyňa poisťovne Martina Ostatníková. Suma, ktorú do tohtoročnej kampane investovala Apollo zdravotná poisťovňa, je nižšia ako minulý rok. Jej výšku však poisťovňa podľa hovorkyne Radoslavy Miklášovej nebude konkretizovať. "Zníženie výdavkov na reklamu súvisí s obmedzením limitu prevádzkových nákladov, do ktorých patria aj reklamné aktivity," vysvetlila. Union zdravotná poisťovňa sa k otázke výšky výdavkov na marketingové aktivity nevyjadrila.

Podľa údajov zdravotníckeho think-tanku Health Policy Institute (HPI) vynaložili zdravotné poisťovne podľa cenníkových cien v roku 2007 na svoje kampane dohromady takmer 430 mil. Sk (14,27 mil. €). VšZP mala na kampaň minúť 24 mil. Sk (796,7 tis. €) a SZP 1 mil. Sk (33,19 tis. €). Najväčšia súkromná zdravotná poisťovňa mala do kampane nasmerovať 144 mil. Sk (4,78 mil. €), Apollo zdravotná poisťovňa 47 mil. Sk (1,56 mil. €), Union zdravotná poisťovňa 115 mil. Sk (3,817 mil. €) a už zaniknutá Európska zdravotná poisťovňa 95 mil. Sk (3,153 mil. €) . Odborníci však upozorňujú, že výška nákladov nemusí odzrkadľovať úspešnosť kampane.

Poistenci môžu zdravotnú poisťovňu zmeniť vždy raz do roka. Na tohtoročné prepoistenie im pritom ostávajú iba tri týždne, prihlášku do novej zdravotnej poisťovne totiž musia podať do 30. septembra. Ak tento termín nedodržia, poisťovňu zmenia až od januára nasledujúceho roka. Odhlasovať zo svojej pôvodnej zdravotnej poisťovne sa nemusia. Urobí tak za nich nová zdravotná poisťovňa. Vyplnené prihlášky môžu občania do vybranej poisťovne priniesť osobne, zaslať poštou, či použiť Call centrum alebo e-mail. Vlani požiadalo o zmenu zdravotnej poisťovne necelých 264 tis. poistencov. Najviac poistencov napokon získala Zdravotná poisťovňa Dôvera a stratila Union zdravotná poisťovňa.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  4. Zlatá minca 2016 priniesla pre mBank sedem ocenení
  5. BILLA a Jamie Oliver pozývajú deti do zázračnej záhradky!
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Odšťavovač s veľkým plniacim otvorom? Nenachytajte sa!
  8. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  9. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  10. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 151
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 248
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 7 059
  4. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 6 293
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 5 653
  6. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 359
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 611
  8. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 3 118
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 2 876
  10. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 826

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Vedci sa naňho hnevajú, jeden zvláštny trik, ktorým opravil klímu

Zdá sa vám svet zlý? Skutočnú hĺbku cynizmu doby oceníte, až keď pochopíte, ako funguje veda.

EKONOMIKA

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami. Oprávnene?

Prvého mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér.

DOMOV

Žilinské rádio dostalo za debatu s Mazurekom vysokú pokutu

Kotlebovec hovoril o imigrantoch, urážal aj Rómov.

Neprehliadnite tiež

Richter zadržiava peniaze pre chorých ľudí a s riešením sa neponáhľa

Pre chybu štátu sa sociálne zariadenia nevedia dostať k príspevkom, z ktorých žijú.

Na zmenu dlhovej brzdy budeme musieť možno rezignovať, naznačil Kažimír

Podľa Kažimíra sa totiž "rozumní ľudia v niektorých opozičných stranách minuli".

Fico sa chváli ekonomickými výsledkami, lepší ako my sú Česi aj Bulhari

Symbolicky 1. mája zverejníme súbor opatrení pre pracujúcich, tvrdí premiér Robert Fico.

Zisk Caterpillaru začiatkom roka klesol

Zisk za tri mesiace do konca marca 2017 klesol na 192 miliónov dolárov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop