NAJVÄČŠÍ PÚTAČ V HISTÓRII DOKONČIA STO DNÍ PRED EUROM

Banku oblečú do eura

Megaboard s jednoeurovou mincou skryje na niekoľko mesiacov takmer celú budovu Národnej banky. Reklamní experti sa v hodnotení efektívnosti takéhoto ťahu rozchádzajú.

Plagát za dva milióny korún, ktorý na pár mesiacov zakryje centrálnu banku, odštartuje posledných sto dní existencie slovenskej koruny. Od januára sa našou národnou menou stane euro.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Symbol zmeny, ktorá nás čaká na budúci rok, onedlho zahalí takmer celú budovu Národnej banky. Približne od polovice septembra bude banka skrytá pod obrovským plagátom s jednoeurovou mincou a odkazom, že euro sa onedlho stane našou národnou menou. Pre ľudí, ktorí majú aspoň 19 rokov, to bude už tretia mena.


Odpočíta poslednú stovku

Megaboard, ktorý je dnes zhruba spolovice hotový, dokončia sto dní pred oficiálnym prechodom na novú menu. Plagát bude mať tritisíc štvorcových metrov a začína od 12 nad­zemného podlažia Národnej banky.

Tesne po jeho dokončení jeho zmenšenú kópiu odhalí prezident Európskej centrálnej banky Jean-Claude Trichet, ktorý príde v septembri na Slovensko na eurokonferenciu.

Plagát bude stáť dva milióny korún bez DPH (66 388 eur). Peniaze naň idú zo spoločného reklamného eurobalíka, na ktorom sa podieľa Európska komisia aj vláda. Celkovo sa na eurokampaň minie 180 miliónov korún (takmer 6 miliónov eur).

„S megaboardom počíta aj národný plán zavedenia eura. Má to byť vizuálny prvok, ktorý podporuje medzi obyvateľmi i návštevníkmi hlavného mesta povedomie, že zavedenie eura sa blíži,“ povedala hovorkyňa Národnej banky Jana Kováčová.

Aspoň 12 stupňov

Výpovedná hodnota megaboardu je podľa Mareka Knuta, generálneho riaditeľa reklamnej agentúry Publicis/Knut, minimálna. Cieľovými skupinami eurokampane sú predovšetkým penzisti, Rómovia a zdravotne postihnutí. No vzhľadom na to, že megaboard bude len v Bratislave, nie je to pre nich optimálny informačný kanál. „Jeho reklamný a marketingový záber bude minimálny,“ hovorí Knut.

Plagát bude visieť zhruba do jari, keď sa končí eurokampaň. To, kedy presne ho zložia, závisí od počasia. Keď ho budú skladať, teplota by nemala klesnúť pod 12 stupňov.

„Banka aj Európska komisia sa chceli ukázať, to je celé,“ povedal o plagáte Knut. To však podľa neho neznižuje zámer, prečo je megaboard umiestnený práve na budove Národnej banky. „Nedá sa to merať peniazmi ani reklamným záberom. Vnímam to ako symbol, ktorým chcela Národná banka ukázať, že toto sa deje raz za ľudský život a že ona je spúšťačom a nositeľom tejto zmeny,“ povedal Knut.

Výkonná riaditeľka reklamnej agentúry CD Ogilvy Simona Bubánová si na rozdiel od Knuta myslí, že plagát nie je len symbolom, ale má aj svoju reklamnú hodnotu a ľudí osloví.

Vysvetľuje, že plagát je dosť veľký a tým aj efektívny. Myslí si, že u ľudí vzbudí nadšenie a väčší zápal pre euro. „Takéto velikášske veci vždy nejakým spôsobom vyvolávajú určitú náladu v národe a toto je jeden z príkladov,“ povedala Bubánová. Na euroskeptikov, ktorí sú proti euru, to však podľa nej nezaberie.

Obaja reklamní experti povedali, že cena plagátu je primeraná. „Je to najviditeľnejšia plocha na Slovensku, preto to nie je až také drahé,“ povedala Bubánová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Alarica – new business project in market of shoes
  2. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  4. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  6. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  7. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  8. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  9. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  10. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 783
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 658
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 4 628
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 434
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 619
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 338
  7. Kam do tepla v januári? 2 436
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 200
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 078
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 193

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.

ŠPORT

Prečo cena Ronalda rapídne klesla?

Ronaldo je na konci svetovej päťdesiatky.

EKONOMIKA

Predaj Telekomu stále nedokončili, štátu chýba sto miliónov eur

Aj zvyšný 49-percentný balík akcií operátora v roku 2015 kúpil nemecký Deutsche Telekom.

DOMOV

Harabin má k prezidentskej petícii bližšie, ako priznáva

Harabin sa zneužitia svojich údajov nebojí.

Neprehliadnite tiež

Odborári trnavskej automobilky začnú rokovať o kolektívnej zmluve

O platoch majú odborári inú predstavu ako podnik.

Česká koruna nabrala druhý dych, posilnila oproti euru aj doláru

Koruna by v tomto roku mala ďalej posilňovať, ale pomalšie ako v roku 2017.

Zakladateľ Uber Kalanick sa stane miliardárom

Kalanick predáva akcie v odhadovanej hodnote 1,4 miliardy dolárov.

Stavebná jama a základy. Ako napreduje stavba nových Nív

Stará autobusová stanica je už zbúraná. Pozrite sa, ako napreduje výstavba novej.

Najväčší tender tretej Ficovej vlády sa blíži do finále

ŽSR chcú modernizovať úsek za Bratislavou za viac než 300 miliónov eur.