NAJVÄČŠÍ PÚTAČ V HISTÓRII DOKONČIA STO DNÍ PRED EUROM

Banku oblečú do eura

Megaboard s jednoeurovou mincou skryje na niekoľko mesiacov takmer celú budovu Národnej banky. Reklamní experti sa v hodnotení efektívnosti takéhoto ťahu rozchádzajú.

Plagát za dva milióny korún, ktorý na pár mesiacov zakryje centrálnu banku, odštartuje posledných sto dní existencie slovenskej koruny. Od januára sa našou národnou menou stane euro.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

BRATISLAVA. Symbol zmeny, ktorá nás čaká na budúci rok, onedlho zahalí takmer celú budovu Národnej banky. Približne od polovice septembra bude banka skrytá pod obrovským plagátom s jednoeurovou mincou a odkazom, že euro sa onedlho stane našou národnou menou. Pre ľudí, ktorí majú aspoň 19 rokov, to bude už tretia mena.


Odpočíta poslednú stovku

Megaboard, ktorý je dnes zhruba spolovice hotový, dokončia sto dní pred oficiálnym prechodom na novú menu. Plagát bude mať tritisíc štvorcových metrov a začína od 12 nad­zemného podlažia Národnej banky.

Tesne po jeho dokončení jeho zmenšenú kópiu odhalí prezident Európskej centrálnej banky Jean-Claude Trichet, ktorý príde v septembri na Slovensko na eurokonferenciu.

Plagát bude stáť dva milióny korún bez DPH (66 388 eur). Peniaze naň idú zo spoločného reklamného eurobalíka, na ktorom sa podieľa Európska komisia aj vláda. Celkovo sa na eurokampaň minie 180 miliónov korún (takmer 6 miliónov eur).

„S megaboardom počíta aj národný plán zavedenia eura. Má to byť vizuálny prvok, ktorý podporuje medzi obyvateľmi i návštevníkmi hlavného mesta povedomie, že zavedenie eura sa blíži,“ povedala hovorkyňa Národnej banky Jana Kováčová.

Aspoň 12 stupňov

Výpovedná hodnota megaboardu je podľa Mareka Knuta, generálneho riaditeľa reklamnej agentúry Publicis/Knut, minimálna. Cieľovými skupinami eurokampane sú predovšetkým penzisti, Rómovia a zdravotne postihnutí. No vzhľadom na to, že megaboard bude len v Bratislave, nie je to pre nich optimálny informačný kanál. „Jeho reklamný a marketingový záber bude minimálny,“ hovorí Knut.

Plagát bude visieť zhruba do jari, keď sa končí eurokampaň. To, kedy presne ho zložia, závisí od počasia. Keď ho budú skladať, teplota by nemala klesnúť pod 12 stupňov.

„Banka aj Európska komisia sa chceli ukázať, to je celé,“ povedal o plagáte Knut. To však podľa neho neznižuje zámer, prečo je megaboard umiestnený práve na budove Národnej banky. „Nedá sa to merať peniazmi ani reklamným záberom. Vnímam to ako symbol, ktorým chcela Národná banka ukázať, že toto sa deje raz za ľudský život a že ona je spúšťačom a nositeľom tejto zmeny,“ povedal Knut.

Výkonná riaditeľka reklamnej agentúry CD Ogilvy Simona Bubánová si na rozdiel od Knuta myslí, že plagát nie je len symbolom, ale má aj svoju reklamnú hodnotu a ľudí osloví.

Vysvetľuje, že plagát je dosť veľký a tým aj efektívny. Myslí si, že u ľudí vzbudí nadšenie a väčší zápal pre euro. „Takéto velikášske veci vždy nejakým spôsobom vyvolávajú určitú náladu v národe a toto je jeden z príkladov,“ povedala Bubánová. Na euroskeptikov, ktorí sú proti euru, to však podľa nej nezaberie.

Obaja reklamní experti povedali, že cena plagátu je primeraná. „Je to najviditeľnejšia plocha na Slovensku, preto to nie je až také drahé,“ povedala Bubánová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  2. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  3. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  2. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  3. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  4. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  5. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  6. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  7. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  8. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  9. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  10. Ovládajte svoje vozidlo mobilom
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 24 779
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 536
  3. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 529
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 424
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 125
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 5 151
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 091
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 583
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 3 085
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 586

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

DOMOV

SME Naživo: Rusko, aké by Slováci chceli nikdy neexistovalo

V diskusii SME diskutujú odborníci o propagande.

KOMENTÁRE

Kto porazí Zemana a Babiša alebo hľadanie nádeje v Česku

Čechov čakajú prezidentské aj parlamentné voľby.

Neprehliadnite tiež

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.

Union poisťovňa sa prepadla do straty

Rok predtým bola spoločnosť ešte v zisku so sumou 1,85 milióna eur.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop