Rezort dopravy žiada v rokoch 2009 až 2011 viac o 45 miliárd

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií navrhlo ministerstvu financií zvýšenie nevykrytých prioritných rozpočtových výdavkov v nasledujúcich troch rokoch o 44,816 miliárd korún (1,488 mld. €).

BRATISLAVA 24. augusta (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) navrhlo ministerstvu financií zvýšenie nevykrytých prioritných rozpočtových výdavkov v nasledujúcich troch rokoch takmer o 44,816 mld. Sk (1,488 mld. €). Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca rezortu dopravy Marián Jánošík, v roku 2009 žiada ministerstvo dopravy navýšenie výdavkov o 14,832 mld. Sk (492,33 mil. €), v roku 2010 o 13,473 mld. Sk (447,22 mil. €) a v roku 2011 o ďalších 16,510 mld. Sk (548,03 mil. €). Tieto prostriedky by mali smerovať najmä na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, prípravu diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP), ako aj na financovanie strát za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní železničnej dopravnej cesty, ktorú spravujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Podľa Jánošíka dá sa očakávať, že diskusie o návrhu rozpočtu ešte budú pokračovať.

Podľa návrhu rozpočtu verejnej správy na obdobie 2009 až 2011 ministerstvo dopravy by malo v roku 2009 hospodáriť s prostriedkami vo výške 1,344 mld. eur (40,489 mld. Sk), čo je o 30,9 % viac ako v terajšom roku. V roku 2010 by sa mali výdavky rezortu dopravy zvýšiť na vyše 1,626 mld. eur (48,985 mld. Sk) a v roku 2011 by mali predstavovať takmer 1,673 mld. eur (50,401 mld. Sk).

"Nárast rozpočtu rezortu dopravy v roku 2009 oproti roku 2008 bol spôsobený nárastom prostriedkov z Európskej únie (EÚ) a príslušného spolufinancovania zo štátneho rozpočtu v rámci druhého programovacieho obdobia," uviedol ďalej Jánošík. Operačný program Doprava pre obdobie 2007 až 2013, ktorý môže čerpať európske prostriedky, bol totiž schválený až v tomto roku. Projekty Kohézneho fondu EÚ pritom majú byť schválené v nasledujúcom období. Z tohto dôvodu bolo v rozpočte rezortu dopravy pre rok 2008 alokovaných len 2,708 mld. Sk (89,89 mil. €) z programovacieho obdobia 2007 až 2013. V roku 2009 táto suma dosahuje už 15,145 mld. Sk (502,72 mil. €).

Ministerstvo dopravy žiada v roku 2009 zvýšiť prostriedky na rozvoj cestnej infraštruktúry o 7,098 mld. Sk (235,61 mil. €). Z toho na prípravu projektov PPP o 4,618 mld. Sk (138,35 mil. €), výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest o 1,360 mld. Sk (45,14 mil. €) a údržbu a opravu ciest prvej triedy a diaľničných privádzačov o 900 mil. Sk (29,87 mil. €). Výdavky na rozvoj železničnej dopravy a infraštruktúry v budúcom roku chce rezort dopravy zvýšiť o 7,252 mld. Sk (240,72 mil. €). Z toho financovanie strát za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní železničnej cesty by sa podľa neho mali zvýšiť o 4,029 mld. Sk (133,74 mil. €) a za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní osobnej železničnej dopravy o 1,320 mld. Sk (43,82 mil. €). Výdavky na obnovu a rekonštrukciu železničnej dráhy by mali byť vyššie o 896 mil. Sk (29,74 mil. €).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  5. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 611
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 139
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 680
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 097
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 260
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 237
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 056
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 985
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 806
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 796

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žiadne potraviny a autobus raz za týždeň. Okraj kraja, na ktorý sa zabudlo

Ľudia v Prešovskom samosprávnom kraji o práci župana veľa nevedia. Trápia ich najmä cesty a nezamestnanosť, ale aj životné prostredie.

EKONOMIKA

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní vyhýbať ťažšie

Ministerstvo chce zabrániť presunu ziskov.

Čo je nové na SME

SMEnaživo: Diskusia s kandidátmi na bratislavského župana

Príďte dnes o 18.00 diskutovať.

ŠPORT

Zánický: Sagan nepôjde do dôchodku tak neskoro ako iní pretekári

Petra Sagana musí cyklistika baviť. Nič iné ho v nej neudrží, vraví jeho mládežnícky tréner Peter Zánický.

Neprehliadnite tiež

Domáce výrobky už nebudú neznáme. Tesco im venuje regál

Projekt na podporu domácich výrobcov už ohlásil aj obchodný reťazec Kaufland.

Sagan či Hantuchová sa budú plateniu daní na Slovensku vyhýbať ťažšie

Ministerstvo financií vysvetľuje, že zmenou chce zakročiť proti agresívnemu daňovému plánovaniu a presunu ziskov mimo územia Slovenskej republiky.

Silné euro znepokojuje šéfa Európskej centrálnej banky

Ďalší rast eura by mohol negatívne ovplyvňovať export eurozóny a brzdiť prebiehajúce zotavovanie jej ekonomiky.

Diaľnica z Lietavskej Lúčky po Dubnú Skalu bude meškať, priznali diaľničiari

Diaľničiari nie sú spokojní s postupom prác na vonkajších objektoch stavby.