Rezort dopravy žiada viac o 45 miliárd korún

BRATISLAVA 22. augusta (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) navrhlo ministerstvu financií zvýšenie nevykrytých prioritných rozpočtových výdavkov v nasledujúcich troch rokoch takmer ...

BRATISLAVA 22. augusta (SITA) - Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) navrhlo ministerstvu financií zvýšenie nevykrytých prioritných rozpočtových výdavkov v nasledujúcich troch rokoch takmer o 44,816 mld. Sk (1,488 mld. €). Ako ďalej agentúru SITA informoval hovorca rezortu dopravy Marián Jánošík, v roku 2009 žiada ministerstvo dopravy navýšenie výdavkov o 14,832 mld. Sk (492,33 mil. €), v roku 2010 o 13,473 mld. Sk (447,22 mil. €) a v roku 2011 o ďalších 16,510 mld. Sk (548,03 mil. €). Tieto prostriedky by mali smerovať najmä na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, prípravu diaľničných projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP), ako aj na financovanie strát za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní železničnej dopravnej cesty, ktorú spravujú Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Podľa Jánošíka dá sa očakávať, že diskusie o návrhu rozpočtu ešte budú pokračovať.

Podľa návrhu rozpočtu verejnej správy na obdobie 2009 až 2011 ministerstvo dopravy by malo v roku 2009 hospodáriť s prostriedkami vo výške 1,344 mld. eur (40,489 mld. Sk), čo je o 30,9 % viac ako v terajšom roku. V roku 2010 by sa mali výdavky rezortu dopravy zvýšiť na vyše 1,626 mld. eur (48,985 mld. Sk) a v roku 2011 by mali predstavovať takmer 1,673 mld. eur (50,401 mld. Sk).

"Nárast rozpočtu rezortu dopravy v roku 2009 oproti roku 2008 bol spôsobený nárastom prostriedkov z Európskej únie (EÚ) a príslušného spolufinancovania zo štátneho rozpočtu v rámci druhého programovacieho obdobia," uviedol ďalej Jánošík. Operačný program Doprava pre obdobie 2007 až 2013, ktorý môže čerpať európske prostriedky, bol totiž schválený až v tomto roku. Projekty Kohézneho fondu EÚ pritom majú byť schválené v nasledujúcom období. Z tohto dôvodu bolo v rozpočte rezortu dopravy pre rok 2008 alokovaných len 2,708 mld. Sk (89,89 mil. €) z programovacieho obdobia 2007 až 2013. V roku 2009 táto suma dosahuje už 15,145 mld. Sk (502,72 mil. €).

Ministerstvo dopravy žiada v roku 2009 zvýšiť prostriedky na rozvoj cestnej infraštruktúry o 7,098 mld. Sk (235,61 mil. €). Z toho na prípravu projektov PPP o 4,618 mld. Sk (138,35 mil. €), výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest o 1,360 mld. Sk (45,14 mil. €) a údržbu a opravu ciest prvej triedy a diaľničných privádzačov o 900 mil. Sk (29,87 mil. €). Výdavky na rozvoj železničnej dopravy a infraštruktúry v budúcom roku chce rezort dopravy zvýšiť o 7,252 mld. Sk (240,72 mil. €). Z toho financovanie strát za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní železničnej cesty by sa podľa neho mali zvýšiť o 4,029 mld. Sk (133,74 mil. €) a za výkony vo verejnom záujme pri prevádzkovaní osobnej železničnej dopravy o 1,320 mld. Sk (43,82 mil. €). Výdavky na obnovu a rekonštrukciu železničnej dráhy by mali byť vyššie o 896 mil. Sk (29,74 mil. €).

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  1. Poslanec Borguľa žiada vládu o podporu pre Bratislavu
  2. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  3. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  4. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  5. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  6. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  7. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  8. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  9. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  10. Detské zúbky sú veda
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 316
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 592
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 060
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 581
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 701
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 278
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 237
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 057
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 1 023
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 984

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

KOMENTÁRE

Sulík vie, že z týchto rečí rastú preferencie

V SaS by sa nemali tváriť prekvapene. Sterilizácie im už neraz expertná verejnosť ofrflala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Prieskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

Neprehliadnite tiež

Kauza vajec s jedom proti blchám vyústila do memoranda pre všetky krajiny Únie

Záverom konferencie je 20-bodové memorandum, kde členské krajiny dostali za úlohu splniť jednotlivé body.

Qatar Airways si objednali šesť Boeingov a prevezmú štyri Airbusy

Letecká spoločnosť má vo svojej flotile 200 lietadiel vrátane takmer 100 strojov Boeing.

Rusi sa vyhrážajú, že na budúci rok zablokuje Facebook

Podľa šéfa ruského telekomunikačného úradu Moskva sociálnu sieť zablokuje, ak Facebook nebude v krajine skladovať svoje údaje.

Časť severného obchvatu Prešova je o krok bližšie, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok