Peking 21. augusta (TASR) - Nie je dokonca vylúčené, že bude musieť pre vysoké výrobné náklady zvýšiť ceny.
Puma, ktorej 68 % kontroluje francúzska maloobchodná sieť PPR a v súčasnosti je svetovou trojkou v produkcii športovej obuvi po Nike a Adidase, sa ďalej drží svojich firemných plánov, povedal pre Reuters výkonný riaditeľ Pumy Jochen Zeitz.
"Puma je sponzorom celého jamajského tímu a jej sponzoring Usaina Bolta určite vylepší všeobecný imidž firmy. Jeho úspech však napriek tomu nebude mať výraznejší vplyv na tržby, ktoré viac ovplyvňujú nižšie výdavky spotrebiteľov vo svete v dôsledku krízy," dodal Zeitz. Podľa neho firma aj ďalej prognózuje celoročný rast o jednociferné číslo.
Začiatkom augusta Puma informovala, že nálady spotrebiteľov v USA sa nezlepšili, pritom tento trh sa na jej tržbách podieľa približne štvrtinou.
"Naďalej si myslím, že z ekonomického pohľadu sa veľkých zlepšení nedočkáme," povedal Zeitz. "Situácia bude komplikovaná ešte niekoľko mesiacov."
Šance na zlepšenie pozície by mohla dať spoločnosti Čína, kde má Puma asi 1000 obchodov. Aj tu však Zeitz očakáva zníženie objemu predaja, čo je podľa neho bežný jav po skončení väčšieho športového podujatia. "Po takom náročnom období sa obyčajne všetko konsoliduje," dodal.
Na druhej strane nevylúčil, že rast nákladov donúti firmu zvýšiť ceny. "V prvom polroku sme boli ešte schopní kompenzovať rast nákladov, ale v prípade toho druhého je skutočne ťažké povedať, ako sa veci vyvinú," dodal Zeitz.
Informovala agentúra Reuters.