Banskobystrickú MHD čakajú zmeny

Banská Bystrica 15. augusta (TASR) - Banskobystrickú Mestskú hromadnú dopravu (MHD) čakajú zmeny až od 1. septembra 2008 namiesto pôvodne avizovaného ...

Banská Bystrica 15. augusta (TASR) - Banskobystrickú Mestskú hromadnú dopravu (MHD) čakajú zmeny až od 1. septembra 2008 namiesto pôvodne avizovaného termínu 15. augusta. Jej dominantný prevádzkovateľ zvolenská Slovenská autobusová doprava (SAD) zruší takzvané x-linky, teda spoje prímestských liniek, ktoré jazdia na tých istých trasách, ale s lacnejším cestovným ako trolejbusy. Od toho istého dňa prestane Dopravný podnik mesta Banská Bystrica (DPMBB) prevádzkovať nepravidelnú kyvadlovú dopravu na trasách niektorých liniek MHD zvolenskej SAD. Kyvadlová doprava rovnako ako x-linky nie je súčasťou MHD a prepravuje sa na nej za lacnejšie cestovné.

"Z rokovaní mesta Banská Bystrica a SAD Zvolen okrem toho vyplynulo, že linky zo sídliska Sásová doplnia v rannej a poobedňajšej špičke posilové spoje. K uvedenému termínu sa zároveň zjednotí systém platieb čipovými kartami vo vozidlách oboch dopravcov. V súčasnosti ich totiž vzájomne neuznávajú, cestujúci tak väčšinou vlastnia dve karty," informoval TASR zástupca riaditeľa dopravného úseku SAD Zvolen, a. s., Marek Modranský.

Mesto Banská Bystrica je podľa hovorkyne banskobystrického primátora Moniky Pastuchovej pripravené predĺžiť zmluvu o výkonoch so SAD Zvolen do roku 2018, čiže na viac ako dvojnásobok jej súčasného času platnosti. Prepravné výkony 2,4 milióna km ročne by mal zabezpečovať SAD Zvolen a DPMBB 1,4 milióna km. Obe zainteresované strany rokujú aj o alternatíve znížiť výkony o 400.000 km ročne, uviedla Pastuchová.

Predĺženie zmluvy do roku 2018 navrhla spoločnosť SAD Zvolen, ktorá prevádzkuje väčšinu liniek banskobystrickej MHD. Podľa zmluvy s mestom na roky 2006 až 2011 by mala ročne odjazdiť 3,8 milióna km.

Spor mesta a zvolenskej SAD odštartovalo koncom roka 2007 znovuobnovenie trolejbusovej dopravy. Mesto schválilo cestovné poriadky, podľa ktorých má SAD Zvolen namiesto zmluvných 3,8 milióna km ročne odjazdiť asi 2 milióny km. Niektoré jej linky totiž zrušili v prospech trolejbusových, ktoré prevádzkuje DPMBB. Podľa predstaviteľov SAD Zvolen tým mesto porušilo zmluvu a žiadali preto odškodnenie. V máji 2008 dokonca mestu pohrozili žalobou o pol miliardy Sk (16,597 milióna eur) za škody za celé obdobie až do skončenia zmluvy v roku 2011 vrátane úrokov.

Podľa hovorkyne odjazdila za prvý polrok 2008 v banskobystrickej MHD zvolenská SAD 1,2 milióna km, DPMBB trolejbusmi 623.000 km a citybusmi 175.000 km.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 537
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 751
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 081
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 177
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 635
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 629
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 432
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.