ČÍNSKY REKLAMNÝ PRIEMYSEL SI UŽÍVA OBDOBIE, KTORÉ SA UŽ NEZOPAKUJE

Peking urobil rekord aj v reklame

Firmy rozmýšľajú, ako reklamou získať Číňanov, a pritom neuraziť zvyšok sveta.

Coca–Cola do Pekingu zváža zamestnancov z celého sveta. Musia však dokázať, že sú oddaní spoločnosti aj olympijskej myšlienke.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – REUTERS)

PEKING. Olympijské hry sprevádzajú jedny z najväčších reklamných kampaní v histórii. Sponzori hier chcú pre svoje značky získať novú generáciu Číňanov. Kampane sa objavia v tlači, televízii, ale aj na internete (Čína v počte pripojených užívateľov tento rok preskočila USA).

Firmy investujú miliardy dolárov aj napriek obavám, že si reklamou na čínskom trhu znepriatelia západných zákazníkov. Tí by mohli zle reagovať na propagáciu svojej značky v krajine, ktorá sa spája s porušovaním ľudských práv a roky trvajúcim konfliktom v Tibete.

Najviac v histórii

„Nemyslím, že sa ešte niekedy dožijeme podobne veľkej investície,“ povedal riaditeľ pekinskej reklamnej agentúry R 3 Greg Paull. Medzi jej klientov patria spoločnosti ako Adidas, Coca-Cola či Lenovo. Celkovo sa na reklamu v Číne tento rok utratí 54 miliárd dolárov, približne o pätinu viac ako pred rokom.

Samotní sponzori hier minú viac ako 3 miliardy dolárov, povedal Paull. Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas, jeden z 11 sponzorov hier, očakáva, že investícia do hier mu pomôže získať rozhodujúci náskok pred konkurentom Nike. „Marketingová kampaň v Číne je najväčšia, akú sme kedy v jednej krajine robili,“ povedala riaditeľka Pekinského olympijského programu pre Adidas Erica Kerner. „Hry vnímame ako marketingový nosič, ktorý nám tento rok pomôže získať prvé miesto na čínskom trhu,“ povedala Kerner. Spoločnosť Nike, ktorá sa rozhodla sponzorovať len jednotlivých atlétov, a nie hry ako celok, možno podceňuje fakt, že 90 percent Číňanov vníma olympiádu a spoločnosti s ňou spojené pozitívne. Čína je v súčasnosti najrýchlejšie rastúcou ekonomikou a kľúčovým trhom pre nadnárodné firmy.

Biznis v Číne víťazí nad politikou

Úspech v najľudnatejšej krajine sveta môže firme priniesť dôležité percentá trhového podielu. Adidas predpokladá, že Čína bude pre firmu po USA druhým najväčším trhom už v roku 2010.

Robiť biznis v Číne však nie je jednoduché. Sponzori olympiády sa o tom mohli presvedčiť začiatkom tohto roka. Ostrá reakcia Číny na nepokoje v Tibete narazila na odpor u spotrebiteľov, ktorí začali uvažovať nielen o bojkote olympiády, ale aj spoločností s ňou spojených. „Pre sponzorov je prostredie problémom, ale patrí to k biznisu v Číne,“ komentoval riziká vyvolávané politickým prostredím v krajine Paull.

Firmy v snahe využiť pozitívnu energiu hier odhliadajú od politického rizika aj od výšky nákladov. Coca-Cola pozvala na olympiádu do Pekingu 10-tisíc ľudí. Približne polovicu z nich tvoria hostia zo zahraničia. Zvyšok sú zamestnanci z Číny, ktorí budú počas hier pripravovať reklamné podujatia.

„Vybrali sme zamestnancov, ktorí sú oddaní Coca-Cole a olympiáde,“ povedala hovorkyňa Čínskej pobočky spoločnosti Christina Lau.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  2. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  3. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  4. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  5. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  6. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  9. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  10. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 664
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 052
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 002
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 114
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 920
  6. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 162
  7. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 975
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 669
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 634
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 4 595

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Lunter: Nikdy som nepovedal, že mamu vyliečili len zdravé potraviny

Článok na webe firmy kandidáta na župana vysvetľuje jej vznik tým, že vďaka zdravej strave sa jeho mama dostala z rakoviny.

ŠPORT

Kohút si priznal chybu, Cígerovi sa ospravedlnil. Ten to neprijal

Tréner reprezentácie a šéf zväzu spolu diskutovali.

Neprehliadnite tiež

Za žalúdočné problémy na dovolenke možno už čoskoro vysúdite peniaze

Nový typ nemajetkovej ujmy chcú do zákona dostať viacerí právnici a akademici.

Cigaretový gigant našiel spôsob, ako vybabrať s nechutnými obalmi

Spoločnosť Philip Morris začala distribuovať puzdrá na cigarety s logom Marlboro.

Akcionári Prima banky a Sberbank schválili zámer zlúčenia bánk, Sberbank zanikne v lete

Sberbank v posledných rokoch stagnuje, má nedostatočne efektívne vnútorné procesy a nízky počet klientov.

Brazílski baníci našli obrovský smaragd, váži 360 kíl

Na vyslobodenie kameňa vysokého 1,3 metra zo zeme bola potrebná ťažká technika.