ČÍNSKY REKLAMNÝ PRIEMYSEL SI UŽÍVA OBDOBIE, KTORÉ SA UŽ NEZOPAKUJE

Peking urobil rekord aj v reklame

Firmy rozmýšľajú, ako reklamou získať Číňanov, a pritom neuraziť zvyšok sveta.

Coca–Cola do Pekingu zváža zamestnancov z celého sveta. Musia však dokázať, že sú oddaní spoločnosti aj olympijskej myšlienke.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ FOTO – REUTERS)

PEKING. Olympijské hry sprevádzajú jedny z najväčších reklamných kampaní v histórii. Sponzori hier chcú pre svoje značky získať novú generáciu Číňanov. Kampane sa objavia v tlači, televízii, ale aj na internete (Čína v počte pripojených užívateľov tento rok preskočila USA).

Firmy investujú miliardy dolárov aj napriek obavám, že si reklamou na čínskom trhu znepriatelia západných zákazníkov. Tí by mohli zle reagovať na propagáciu svojej značky v krajine, ktorá sa spája s porušovaním ľudských práv a roky trvajúcim konfliktom v Tibete.

Najviac v histórii

„Nemyslím, že sa ešte niekedy dožijeme podobne veľkej investície,“ povedal riaditeľ pekinskej reklamnej agentúry R 3 Greg Paull. Medzi jej klientov patria spoločnosti ako Adidas, Coca-Cola či Lenovo. Celkovo sa na reklamu v Číne tento rok utratí 54 miliárd dolárov, približne o pätinu viac ako pred rokom.

Samotní sponzori hier minú viac ako 3 miliardy dolárov, povedal Paull. Nemecký výrobca športového oblečenia Adidas, jeden z 11 sponzorov hier, očakáva, že investícia do hier mu pomôže získať rozhodujúci náskok pred konkurentom Nike. „Marketingová kampaň v Číne je najväčšia, akú sme kedy v jednej krajine robili,“ povedala riaditeľka Pekinského olympijského programu pre Adidas Erica Kerner. „Hry vnímame ako marketingový nosič, ktorý nám tento rok pomôže získať prvé miesto na čínskom trhu,“ povedala Kerner. Spoločnosť Nike, ktorá sa rozhodla sponzorovať len jednotlivých atlétov, a nie hry ako celok, možno podceňuje fakt, že 90 percent Číňanov vníma olympiádu a spoločnosti s ňou spojené pozitívne. Čína je v súčasnosti najrýchlejšie rastúcou ekonomikou a kľúčovým trhom pre nadnárodné firmy.

Biznis v Číne víťazí nad politikou

Úspech v najľudnatejšej krajine sveta môže firme priniesť dôležité percentá trhového podielu. Adidas predpokladá, že Čína bude pre firmu po USA druhým najväčším trhom už v roku 2010.

Robiť biznis v Číne však nie je jednoduché. Sponzori olympiády sa o tom mohli presvedčiť začiatkom tohto roka. Ostrá reakcia Číny na nepokoje v Tibete narazila na odpor u spotrebiteľov, ktorí začali uvažovať nielen o bojkote olympiády, ale aj spoločností s ňou spojených. „Pre sponzorov je prostredie problémom, ale patrí to k biznisu v Číne,“ komentoval riziká vyvolávané politickým prostredím v krajine Paull.

Firmy v snahe využiť pozitívnu energiu hier odhliadajú od politického rizika aj od výšky nákladov. Coca-Cola pozvala na olympiádu do Pekingu 10-tisíc ľudí. Približne polovicu z nich tvoria hostia zo zahraničia. Zvyšok sú zamestnanci z Číny, ktorí budú počas hier pripravovať reklamné podujatia.

„Vybrali sme zamestnancov, ktorí sú oddaní Coca-Cole a olympiáde,“ povedala hovorkyňa Čínskej pobočky spoločnosti Christina Lau.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 765
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 748
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 022
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 476
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 384
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 358
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 432
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 734
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 328
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 190

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna zdravotná poisťovňa

Výber úsporných opatrení, ako ho navrhla Všeobecná zdravotná poisťovňa.

TECH

BlackBerry vstáva z mŕtvych, chystá novinku s klávesnicou

Klávesnica, touchpad, dobre čitateľný displej a kvalitné fotoaparáty.

KOMENTÁRE

Pozrime sa na pád predsedu Danka z výslnia

Aj keby výložky z pyžamy neodpáral, určite im už bozkami lásku neprejavuje.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop