Bratislava 9. augusta (TASR) - Vyplýva to z prieskumu, ktorý pre spoločnosť Telefónica O2 Slovakia realizovala v júni tohto roka spoločnosť GfK Slovakia.
"Slovenskí zákazníci chcú väčší výber akciových ponúk a kratšiu lehotu viazanosti. Ale realita je úplne opačná. Väčšina zákazníkov paušálnych programov podpisuje zmluvu s viazanosťou až dva roky. Pri podpísaní zmluvy s operátorom si môže zákazník vybrať iba aktuálnu akciovú ponuku aj so službami, ktoré nevyužije. Zákazníkom prekážajú tieto chytáky zo strany operátorov a vysoko oceňujú férovosť," konštatoval v tejto súvislosti hovorca spoločnosti Telefónica O2 Slovakia René Parák a dodal, že férový prístup k zákazníkom je jeden z piatich najdôležitejších atribútov, cez ktoré zákazníci vnímajú mobilného operátora. Súčasťou férového prístupu je platiť iba za to, čo zákazník skutočne využije.
Zákazníci vybraných segmentov, ktorí využívajú mobilné služby, očakávajú od svojho operátora, že ich upozorní na prevolanie minút v rámci paušálu, napríklad formou SMS. S týmto tvrdením sa stotožnilo až 86 % respondentov. "Dôvodom je pocit väčšej kontroly. Napriek nižším cenám za volania v noci alebo cez víkendy, ktoré zaviedli niektorí operátori, 7 z 10 používateľov služieb mobilných operátorov tvrdí, že sa nechce zaoberať tým, kedy a kam, do ktorej siete telefonuje," doplnil Parák s tým, že takmer dvom tretinám zákazníkov predplatených služieb prekáža, že ceny mobilných operátorov sú neprehľadné.