Bratislava 7. augusta (TASR) - Občania aj podniky čoraz častejšie využívajú možnosť komunikovať s Telekomunikačným úradom (TÚ) SR elektronicky. V porovnaní s osobnou návštevou úradu to prináša nielen úsporu času, ale aj financií.
Ako ďalej TASR informoval hovorca TÚ SR Roman Vavro, úrad predpokladá, že rast využívania služieb elektronickej štátnej správy bude aj naďalej pokračovať. "V prípade žiadostí o sprístupnenie informácií sa v roku 2007 žiadatelia v 63 % prípadov obrátili na úrad elektronicky. V 1. polroku 2008 podiel elektronicky podaných žiadostí stúpol na 71 %. V ostatných rokoch záujemcovia posielajú svoje návrhy a pripomienky k navrhovaným materiálom takmer výlučne elektronicky," priblížil Vavro. Dodal, že takisto podniky posielajú technické špecifikácie rozhraní sietí a formuláre o uvedení zariadení malého výkonu do prevádzky takmer výlučne elektronicky.
TÚ SR už niekoľko rokov poskytuje pre verejnosť niektoré služby elektronicky. Od roku 2000 verejnosť začala viac využívať túto možnosť. Prelomovým sa stal rok 2004, keď úrad začal rozširovať služby elektronickej štátnej správy do dnešnej podoby a začal o nich informovať verejnosť.