Juhokórejské firmy zarábajú na spore o ostrovčeky Tokdo

Soul 1. augusta (TASR) - Ostrý konflikt medzi Južnou Kóreou a Japonskom o to, kto má vlastniť skalnaté ostrovčeky Tokdo ležiace na pol ceste medzi týmito ...

Soul 1. augusta (TASR) - Ostrý konflikt medzi Južnou Kóreou a Japonskom o to, kto má vlastniť skalnaté ostrovčeky Tokdo ležiace na pol ceste medzi týmito krajinami, vyústil do nových marketingových možností pre patrioticky zmýšľajúce juhokórejské firmy.

Ostrovčeky ovládla v roku 1945 Južná Kórea, no Japonsko si na ne stále robí nárok a dodnes ich nazýva Takešima. Kórejčania sa však územia, ktoré je síce malé, no leží v strategickej oblasti a údajne je aj bohaté na nerastné suroviny, nechcú vzdať.

Sporu sa teraz chytili juhokórejské firmy a banky. Jedna z bánk založila na Tokdo populárnu "kybernetickú pobočku" a výrobcovia mobilných telefónov zaviedli do mobilov zvonenia založené na piesňach "o práve Soulu na ostrovy". Jeden z výrobcov spustil cez mobily aj kampaň pod názvom "Tokdo je naše územie". V rámci nej môžu obyvatelia prispievať na projekt, ktorého cieľom je predstavenie Tokdo ako ostrovov patriacich Južnej Kórei.

Textilné firmy zasa začali zaplavovať trh tričkami s nápismi "Milujem Tokdo", aj keď niektoré médiá tvrdia, že časť z tohto objemu tvoria tričká vyrobené v podobnom patriotickom ošiali po predchádzajúcom spore ešte v roku 2005.

"Je normálne, že firmy využívajú každú príležitosť na zvýšenie predaja výrobkov," povedal v reakcii na najnovšie marketingové aktivity juhokórejských podnikov Kim Rando, profesor z univerzity v Soule. "Táto marketingová stratégia, ktorej cieľom je vyťažiť iba zo zdravého patriotizmu, by však mohla otvoriť cestu už prehnanému nacionalizmu," dodal.

Najnovšie spory o Tokdo (Takešimu) vypukli v júli, keď Japonsko, ktoré Kóreu ovládalo v rokoch 1910-1945, vydalo príručky pre stredné školy, kde sa o Tokdo hovorí ako o japonských ostrovoch.

Krajiny sa o ostrovy doťahujú síce už roky, ale záujem o kontrolu nad nimi vzrástol po tom, ako sa zistilo, že nezaujímavé skalnaté ostrovčeky by mohli ležať na veľkých ložiskách zemného plynu.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 348
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 381
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 7 282
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 919
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 211
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 592
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 364
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 322
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 221
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 707

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Čo všetko sa stalo, aby zo Sagana bola superstar

Začínal na sestrinom bicykli.

ŠPORT

Peter Sagan: Superstar made in Slovakia

Začínal na sestrinom bicykli, dnes zarába šesť miliónov ročne.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.