PORTRÉT NA SOBOTU

Lackovič: Nie sme vojaci

Vyštudovaný právnik, kedysi sprievodca v Demänovskej jaskyni a aj kvestor Vysokej školy výtvarných umení. Dnes šéfuje firme, ktorá patrí medzi lídrov v predaji pracích práškov, kozmetiky a lepidiel. Prezident firmy Henkel na Slovensku JURAJ LACKOVIČ.

(Zdroj: SME – PAVOL FUNTÁL)

Vyštudovaný právnik, kedysi sprievodca v Demänovskej jaskyni a aj kvestor Vysokej školy výtvarných umení. Dnes šéfuje firme, ktorá patrí medzi lídrov v predaji pracích práškov, kozmetiky a lepidiel. Prezident firmy Henkel na Slovensku JURAJ LACKOVIČ.

Nad reklamou o pracích práškoch, kde hrá takmer hlavnú úlohu bežný prací prášok, sa šéf Henkel Slovensko pousmeje. „V reklame sa používa porovnanie s bežným pracím práškom, lebo my nie sme bežní“ . Má však aj iné vysvetlenie. „Všetky prieskumy podprahového vnímania potvrdzujú, že tento typ reklamy na ľudí zaberá. Reklama na produkty, ktoré sa zaraďujú do kategórie starostlivosti o domácnosť, oslovuje kategóriu ľudí, ktorí sa s fenoménom prania stretávajú veľmi často.“

Priame porovnanie s konkurenciou podľa Lackoviča - aj keď občas vyskytne – je relatívne tenký ľad. Musí totiž spĺňať všetky kritériá dané legislatívou na takzvanú porovnávaciu reklamu. Tie sú veľmi striktné a z hľadiska interpretácie by mohli viesť k zbytočným právnym konfliktom, ktoré samozrejme nie sú cieľom. S bežným pracím práškom je to iné. „Nehrozí obvinenie, nikto sa nebude súdiť s tým, že oni vyrábajú ten bežný prášok“. Bežný prací prášok skrátka nemá nikoho, kto by sa ho zastal. Tento pojem v reklame sa využíva iba ako pozadie na to, aby sa zvýraznila kvalita produktu.

Za reklamou, kde je človek prilepený o strop dole hlavou, si Lackovič stojí. Je to aj zdokumentované. V rámci zábavy na vianočnom večierku Henkelu bola jedna zamestnankyňa „prilepená“ a zavesená na strop dole hlavou. „Naozaj to funguje,“ potvrdzuje Lackovič, „ale doma to neskúšajte.“

Pracie prášky nie sú podľa Lackoviča rovnaké. Rozdiel medzi nimi aj v rámci Henkelu existuje. Napríklad Rex je trieda „economy“, Palmex je medium a Persil premium - vlajková loď Henkelu. „Aj s pracími práškami je to ako s autami. Keď chce mať niekto Porsche, musí si priplatiť.“

Slovensko na mape Henkelu

Lackovič pracuje v Henkeli Slovensko už 15 rokov. Pritiahli ho head hunteri (lovci mozgov) z Vysokej školy výtvarných umení. Bol tam kvestorom a mal na starosti všetky veci, ktoré sa netýkali pedagogického procesu. Profesionálne právnik, ale druhou časťou svojho „ja“ milovník umenia. Počas bývalého režimu založil divadlo a písal preň scenáre. Režíroval aj hrával. „Mohol som hovoriť medzi riadkami o veciach, o ktorých sa vtedy nemohlo hovoriť“. Tvrdí, že všetky pozície a funkcie, ktorými prešiel, sa mu zišli v súčasnej práci.

O tom, že je Henkel u nás úspešný, hoci tu nemá výrobný závod, svedčí aj to, že centrála spoločnosti sa rozhodla vybudovať na Slovensku takzvané centrum spoločných služieb (shared service center). Znamená to, že všetky finančné operácie, ako je účtovníctvo, finančníctvo alebo kontroling pre európske krajiny a Severnú Ameriku, sa sústreďujú do Bratislavy. V rámci Henkelov na celom svete tak bude mať Slovensko významné miesto i prestíž. Lackovič je hrdý na to, čo dosiahli. „Vytvorili sme mnoho nových pracovných príležitostí“. Slovensko presvedčilo svojou hustou sieťou stredných a vysokých škôl, vzdelanostnou úrovňou mladých ľudí a ich jazykovou vybavenosťou, členstvom v EÚ, Schengene a aj blízkosťou Viedne.

Receptúry lepidiel technológií, kozmetických produktov, pracích práškov a čistiacich prostriedkov sú vedou. „V centrále v Düsseldorfe pracuje vyše 3-tisíc ľudí vo vede a výskume. To sú ľudia, ktorí sa nestarajú o nič iné, ako o inovácie, nové zloženia a ich aplikáciu.“ Majú na čom stavať - zakladateľ spoločnosti Fritz Henkel vyvinul prvý prací prášok na svete, ktorý mal samoprací účinok.

Spoločná cesta

Henkel je vedený kolektívne, nie je to „vojenské teleso“. Dôkazom je aj Lackovičova funk­cia. Ako prezident Henkelu na Slovensku je konateľom spoločnosti, zodpovedá za právnu čistotu firmy, komunikuje so štátnymi orgánmi. Ale na druhej strane nemá priamo pod sebou predaj. „Nezodpovedám priamo za čísla biznisu, ale musím vytvoriť všetky predpoklady na to, aby boli dobré. Preto okrem iného v priamo zodpovedám aj za ľudské zdroje.“

Porady vedenia spoločnosti sú založené na princípe rovného s rovným. Lackovič ich síce vedie, ale riešenie je výsledkom vzájomného konsenzu, nie jeho príkazov. „Mojou úlohou je hľadať východisko tak, aby sme našli spoločnú cestu.“ Cítite sa niekedy ako mediátor? – pýtame sa. „Dá sa to aj tak povedať.“

Viac na www.leaders.sk

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 920
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 524
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 469
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 258
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 637
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 580
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 246
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 891
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 658
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 723

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Krajina, ktorá neexistuje, ale funguje. Vitajte v Náhornom Karabachu

Nad arménskou krajinou pri Náhornom Karabachu vedie supermoderná lanovka. A z nej vidíme aj kus histórie.

DOMOV

Kotlebov neúspešný kandidát si našiel cestu do parlamentu

Anton Čulen bude poslaneckým asistentom Natálie Grausovej.

KOMENTÁRE

Môže sa zo Slovenska stať slabý kus stáda pre Putina?

Slovensko neutečie pred nevyhnutnosťou viac investovať do armády.

AUTO

Nie v každej hmle treba zapnúť hmlovky

Predné a zadné hmlové svetlá plnia rôzne funkcie.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop